|
|
#1001 | |||||
|
Citaat:
CNET heeft de UAC-beveiliging trouwens geprezen (ALS je ze op het hoogste niveau zet!) als een zeer goeie beveiliging voor je pc. Zij raden dan ook aan ze aan te zetten op het hoogste niveau. ![]() |
|||||
|
||||||
|
|
#1003 (permalink) | ||||
|
Je zou met de voucher eerst Windows 7 moeten bestellen neem ik aan (?) En dan zou je hem wel volgende week donderdag in de brievenbus krijgen, ik heb hem al 1 week geleden besteld en nog steeds niet in huis dus
![]() |
||||
|
|||||
|
|
#1004 (permalink) | ||||
|
De wereld lijkt alvast heel warm te lopen voor Windows 7. Een week voor de release zijn er wereldwijd gemiddeld al 1,5% computers die Windows 7 draaien. Seven geeft ook een boost aan het totale windows-percentage. Terwijl dat enkele maanden geleden nog onder de 90% dook, zit het nu terug tegen de 92% aan.
Apple lijkt het zwaarst te moeten inboeten tegenover Microsoft: MacOS X verliest een halve percent marktaandeel en zakt daardoor van 4,5% naar 4%. Linux flirt nog steeds met de grens van 1%. Windows XP blijft heel traag afbrokkelen en heeft nu nog altijd een impressionant marktaandeel van 71,5%. Windows Vista moet ook inleveren ten voordele van windows 7 en heeft nu nog 18,6% aandeel. bron: marketshare |
||||
|
|||||
|
|
#1005 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Wij hebben thuis op zich geen netwerk ingesteld. Toen ik beneden met de laptop zat en ik wou printen op mijn pa zijn pc boven (die toen ook achter zijn pc zat, xp pc) vroeg ik gewoon: pa zorg nekeer dat uw werkgroep 'WORKGROUP' is en share uw printer! Alsem da gedaan had, gewoon 'add network printer' heeftem schoon gevonden en perfect afgedrukt. Al een paar keer, ook map shares enzo werken perfect, terwijl dat vroeger nogal onstabiel was (tis te zeggen, moeilijk om het perfect af te stellen dat ge nooit errors krijgt). |
|||||
|
||||||
|
|
#1006 (permalink) | ||||
|
Hey,
Even om advies vragen. De situatie nu: Desktop met xp pro(x86) en 2 xp pro laptops. Ik heb een thuisnetwerk tussen desktop en 1 van de laptops (met de andere lukt het niet omwille van al aangesloten bij een domein, kan dus geen homenetwork installeren op deze). Nu zou ik dus binnenkort mijn desktop eens moeten formatteren. Zou het dus interessant zijn om een windows 7 x64 (4gig ram) aan te schaffen voor de desktop? Ik heb de overstap naar vista nooit gedaan omdat het me gewoon niet interessant leek, maar nu lijkt het me wel de moeite, of ben ik fout? Ik zit ook nog met vrij veel randapperatuur (Printer (Hp deskjet 3600, Canoscan 3000F, ..) Natuurlijk zou ik ook graag mijn randappartuur behouden (werkende), zijn er veel problemen met randapperatuur? Problemen i.v.m homenetwork tss Xp en Windows 7? Alvast bedankt! |
||||
|
|||||
|
|
#1008 (permalink) | ||||
|
ik draai hier Windows Vista Premuim 64 bit, ik heb voor 10 extra daar zo een voucher gekocht voor windows 7. Als ik nu upgrade werkt alles dan nog gelijk nu. Of moet ik al men games en applicaties opnieuw installeren.
Hoe zit het met drivers is dit ook opnieuw installeren of niet. Iemand een idee ook hoe het zit met support voor oudere games. Ik kan nu spellen gelijk dungeon keeper, red alert, vietcon zo in vista draaien. Zouden deze ook probleemloos werken in windows 7. |
||||
|
|||||
|
|
#1009 (permalink) | ||||
|
Een upgrade van Vista naar Seven is geen nieuwe installatie, je blijft gewoon je documenten en bestanden houden. Qua oudere games neem ik aan dat je ze gewoon via de compaliteit (of hoe je het ook schrijft:P) kan blijven gebruiken?
@Iconz Overstappen naar Seven is zeker de moeite waard, alleen kan het zijn dat oudere printers er niet meer opwerken, vriend van me heeft het ook, die moest dus een nieuwe printer kopen |
||||
|
|||||
|
|
#1010 (permalink) | ||||
|
Ik heb een vostro 1520 met P8600 in en 4gb ram..
nu draai ik op vista 32bit maar deze hangt ferm mijn keel uit.. ik ben dan ook altijd pro XP fan geweest.. nu twijfel ik om vandaag mijn laptop proper te zetten met xp 32bit of te wachten op mijn gratis upgrade naar 7.. is het echt sneller dan xp? de moeite waard? oja ik haat kadertjes in de trend van "Bent u zeker?" |
||||
|
|||||
|
|
#1011 (permalink) | ||||
|
Altijd die overbodige vragen 'is het de moeite waard'. Jezus, no offense, maar lees het internet eens. Overal zijn de vaksites en de gebruikers positief tot zeer positief over het OS. JA, het is dus de moeite waard om van vista naar 7 over te stappen. Wie in deze tijden nog naar xp gaat noem ik eerlijk gezegd niet erg snugger. Een bejaard besturginssysteem van bijna 10 jaar oud, zo lek als een zeef, maar oke het is performant. Maar met de hardware van tegenwoordig mag vista en 7 zeker geen probleem geven. En die 'ben je zeker' moet je dan maar uitzetten, met het bijhorende beveiligingslek dan wel ten gevolge.
|
||||
|
|||||
|
|
#1013 (permalink) | ||||
|
met UAC aan is je pc heel wat veiliger, staat op alle grote sites te lezen. Zie bijvoorbeeld de review van Windows 7 op CNET. Anyway zou ik niemand nog aanraden van xp te installeren, tenzij je echt met software zit die enkel maar op xp draait. (en zelfs dan nog is het niet onoverkomelijk).
|
||||
|
|||||
|
|
#1014 (permalink) | |||||
|
Citaat:
|
|||||
|
||||||
|
|
#1016 (permalink) | |||||
|
Citaat:
Het zijn trouwens maar 2 installers, de RC was toch zo in ieder geval. |
|||||
|
||||||
|
|
#1019 (permalink) | ||||
|
Ik heb een vraag. Ik wil mij een laptop aanschaffen, maar is het de moeite om nog even te wachten tot die win7 op de laptops staat in de winkels. Ik weet dat je zo kan upgraden (gratis of kleine toelage) maar hoe is dit dan?
Je krijgt een win7 disc, maar kan deze enkel van vista upgraden of kan je met deze disc daarna ook gewoon eens een clean install doen van win 7 zonder eerst vista erop te zetten. Ik was vandaag in de Saturn (zowa alla media markt) en zag er sonys staan met win7 op zonder prijs, reden: ze mochten die nog niet verkopen. Terwijl ik met die verkoper sprak vroeg ik hem hoe die uopgrade zat en volgens hem was het zo dat je een disc krijgt waarmee je een clean install kan doen. Hij zei dat het interessanter is nu een laptop te kopen zodat je een win7 disc hebt terwijl anders op die laptops je geen disc bij zou krijgen (dus nu koop je een vista laptop zonder vista disc). Ik vraag me af hoeveel hier van aan is? Ik weet dat die kerels van die grote ketens meestal niks weten, vandaar dat ik het even vraag. |
||||
|
|||||
|
|
#1020 (permalink) | ||||
|
Vraagje voor systeembeheerders & helpdeskers onder ons:
Microsoft beloofde in het begin dat er een soort van rapporteringssysteem zou inzitten dat (ik dacht automatisch) een mail stuurt naar de supportafdeling van het bedrijf. De user kon daarin een capture maken van de fout of het probleem via een systeem dat iets weg heeft van macro's maken in Word. Zit dit er nu echt in of is dat iets dat achterwege gelaten werd? 'k Heb niet echt tijd gehad om het op te zoeken of te testen dus vergeef me ![]() |
||||
|
|||||
![]() |
| Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) | |
| Discussietools | Zoek in deze discussie |
| Geef een waardering voor deze discussie | |
|
|