Weergegeven resultaten: 1 t/m 14 van 14
    Member
    iTrader
    0

SP3 -> internetprobleem

Heb ook geen internet meer na sp3 installatie. Installatie werd halverwege onderbroken en bleek nadien toch gewoon geinstalleerd, maar geen internet meer.

Drivers, netwerkkaart, firewall, etc zijn allemaal het probleem niet.
    Modem of andere, ook niet want op laptop werkt het wel.

Het vreemde is dat ik wel een IP-adres kreeg, kon pingen, etc. maar zowel firefox als IE en ook msn konden geen verbinding maken.

Kzit op kotnet, heb al gebeld. Ze hebben samen met mij de verbinding en instellingen nagekeken: niks mis. Er is zelfs iemand (jobstudent) langsgekomen en die zei gewoon dat het zeker een softwaire-probleem was maar dat hij het ook niet kon oplossen.

Heb sp3 er al afgegooid, veranderde niets. Systeemherstel ook niet.

Nu heb ik systeemherstel vanuit veilige modus gedaan en nu krijg ik geen correct ip-adres (begint met 169) meer toegewezen zoals voordien, kan ook niet meer pingen.

Heb al gezocht naar gelijkaardige problemen. Er blijken redelijk veel problemen te zijn met sp3, onder andere met norton antivirus. Maar ik gebruik bullguard (heb ik er ook al is afgesmeten).

Heb nu sp3 degelijk ge´nstalleerd, maar dat helpt ook niets.
    Heeft er iemand nog ideeŰn buiten formateren?
    Laatst gewijzigd door MagicD; 4 november 2008 om 23:43

Member darkassassin's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Dit is een "gekend" probleem met SP3 en wordt (voor zover ik gehoord heb) doordat tijdens het installeren van SP3 een virusscan actief het systeem aan het monitoren was.

Wat je eerst best probeert is je winsock te "resetten". Winsock is een onderdeel dat de input/output verwerkt voor internet applicaties.

1: Leg je firewall af en leg de windows firewall aan

2) typ in command prompt (uitvoeren: cmd) de volgende regels, gevolgd door een enter:

netsh winsock reset
    exit

3) herstart je pc

Als je ziet dat je hierna weer een goed functionerend internet hebt kan je u firewall van xp terug uitzetten en andere gebruiken.

Als dit niet lukt kun je best nagaan of je SP3 wel goed gede´nstalleerd is van je systeem. Het kan zijn dat niet alles verwijderd is, of incorrect. Ga daarvoor naar de uninstall .exe van je SP:
    Via verkenner ga je naar: WINDOWS\$NtServicePackUninstall$
    -> Open $NtServicePackUninstall$
    -> Open spuninst
    -> run spuninst.exe om SP3 te verwijderen.

Je Hidden files en folders moeten wel aanstaan want $NtService... is een hidden folder

Laat weten of dit helpt

Als niets werkt, probeer dan een Repair via installatiecd. Want het is mogelijk dat je SP3 niet kan terugrollen als je je vorige files niet hebt laten indexeren (of whatever, ben de naam ff kwijt )

Member
    iTrader
    0
    Allereerst al enorm bedankt dat ge de moeite doet om mij een degelijk antwoord te geven.

Spijtig genoeg, heb'k nog steeds geen internet

Na het resetten van winsock heb'k terug de situatie van voor "systeemherstel uit veilige modus". Dus een verbinding, juiste IP (10.92...) enz. maar kan nog steeds niet IE of firefox gebruiken.
    Met kotnet moet ge eerst inloggen via netlogin.kuleuven.be, maar ik kan die pagina niet laden. (adres heb'k al 1000keer gecontroleerd). Op laptop lukt dit perfect btw ( heb'k ook geen sp3 opgezet).

Ten tweede, het verwijderen van sp3 via $NtServicePackUninstall$ lukt niet.
    Ik krijg deze errors:
    "Het systeem kon het opgegeven bestand niet vinden" en "Service pack 3 is niet verwijderd".
    Laatst gewijzigd door MagicD; 5 november 2008 om 02:01

Member
    iTrader
    0
    Ik krijg die SP3 op geen enkele manier meer verwijderd.

Kheb hier de derde methode geprobeerd. En dan vindt hij die servicepack blijkbaar wel want hij voert die "batch" uit. Maar als ik dan nadien in veilige modus heropstart heb ik helemaal geen probleem met explorer.exe, zoals beschreve in die methode. Bovendien staat er bovenaan bij versie van besturingssysteem sp3

En zoals verwacht staat service pack 3 er na gewoon heropstarten dan ook gewoon nog op en die file $ntservicepackuninstall$ staat er ook nog doodleuk.

Mijn sp3 heb'k trouwens in deze thread gedownload. Dus via deze mirror.
    En de 2e installatie verliep volgens mij volledig normaal.

Iemand nog een idee hoe ik die sp3 eraf krijg!?
    Laatst gewijzigd door MagicD; 5 november 2008 om 09:12

iTrader
    18 (100%)
    Ik denk, voor zover ik hier les over gekregen heb op school , het enkel mogelijk is om terug te rollen naar sp2 indien je ge´ndexeerde bestanden hebt laten staan. Het is goed mogelijk dat het daarom aan geen kanten wil lukken.

Ook google helpt mij niet veel vooruit met je probleem. Dus ik vrees dat ik je niet meer zal kunnen helpen atm.

Gezien je ook al via repair-console hebt gewerkt denk ik dat je ten einde opties bent (toch zover ik er kan bedenken xD) en denk dat je jammergenoeg zal moeten herinstalleren.

Misschien dat Exit nog iets weet die je kan helpen...

Kun je pingen naar de pagina 'netlogin.kuleuven.be' trouwens?

(Via cmd -> ping netlogin.kuleuven.be )

Als daar het probleem ligt kan ik je evt wel verder helpen

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    check de firewall, zet deze al eens uit.
    reset dns ook eens
    uitvoeren - cmd - ipconfig /dnsflush (of /flushdns)

wis de verbinding eens in app beheer en herstart de pc eens.
    laat de lan terug installeren en test of ge een ip krijgt nu.

Approved 9-lifer anthony8400's schermafbeelding
    iTrader
    119 (98%)
    Heb ook al dat probleem.
    Heb SP3 ge´nstalleerd op Bootcamp (na de nieuwe bootcamp 2.1 ge´nstalleerd te hebben), heb dan gereboot en nu wil die zelfs niet meer verbinden met me wireless.
    Vreed belachelijk, want is echt lastig.

Het ding klaagt steeds dat het certificaat verkeerd is, terwijl er geen certificaat moet ingevoerd worden, want het is een WPA2 beveiliging, waarvoor ik zelfs ook geen venster krijg om dit in te voeren.
    Als ik naar geavanceerde opties ga, lukt het mij ook niet om dit in te voeren.

Iemand enige gedachten/suggesties?

iTrader
    18 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anthony8400 Bekijk bericht
    Heb ook al dat probleem.
    Heb SP3 ge´nstalleerd op Bootcamp (na de nieuwe bootcamp 2.1 ge´nstalleerd te hebben), heb dan gereboot en nu wil die zelfs niet meer verbinden met me wireless.
    Vreed belachelijk, want is echt lastig.

Het ding klaagt steeds dat het certificaat verkeerd is, terwijl er geen certificaat moet ingevoerd worden, want het is een WPA2 beveiliging, waarvoor ik zelfs ook geen venster krijg om dit in te voeren.
    Als ik naar geavanceerde opties ga, lukt het mij ook niet om dit in te voeren.

Iemand enige gedachten/suggesties?
    Ben je lid van een domein op je XP?

Approved 9-lifer anthony8400's schermafbeelding
    iTrader
    119 (98%)
    Neen, geen werkgroep.
    Het rare is, voordien werkte het wel, en nu opeens niet meer.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door anthony8400 Bekijk bericht
    Neen, geen werkgroep.
    Het rare is, voordien werkte het wel, en nu opeens niet meer.
    wel werkgroep maar geen domein ...

iTrader
    18 (100%)
    Indien je toch lid bent van een werkgroep kan je eens proberen om /gpupdate (/force) te doen via cmd venster.

Schijnt dat de policy's van wireless veranderd zijn in SP3. Gpupdate zal je policy's op je computer vernieuwen.

Member
    iTrader
    0
    Bedankt voor de hulp.

Netlogin.kuleuven.be pingen lukt niet, hij vindt het adres niet.
    Pingen op 'ping 134.58.126.3' , zoals op ict helpdesk site staat van kuleuven lukte vorige keer(voor herstelbeweging) wel, nu niet meer.

Helaas die dnsflush verandert niets.
    Bedoelt ge met wis de verbinding in app-beheer, dat'k de netwerkkaart moet deinstalleren en dan opnieuw opstarten. Had'k al gedaan en heb'k nog eens gedaan. Hij installeert die correct en meldt ook geen problemen daarmee. Probleem blijft.

De jobstudent die kuleuven had langsgestuurd heeft ook alle instellingen enz nog eens nagekeken, ook geprobeerd met een andere netwerkkaart en da hielp allemaal niets.

't probleem ligt denk ik bij die sp3 maar ik krijg die er niet meer af...

Is er iemand die nog iets kan bedenken?

iTrader
    1 (100%)
    werkgroep is er ALTIJD, ge hebt 2 zaken, domein of werkgroep.

domein is voor bedrijven, scholen, .... waar een domein server staat, werkgroep is voor elke andere pc zodat ge op netwerk files kunt uileveren.

er worden hier 2 zaken door elkaar gehaald!

ping de rotuer zijn ip eens ... (wel enkel als het ip GEEN 169.254.x.x is want anders gaat het niet gaan.)

Member
    iTrader
    0
    Is dat nu een antwoord op mijn vraag of op die van anthony8400?
    Anthony8400, kunt ge anders een andere thread starten voor u probleem aub?

We zitte hier met een hub op kot dus geen router.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten