Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member
    iTrader
    0

[Vista] Slaapstand /Laag-energieverbruikstand

Ik heb vandaag iets vreemd meegemaakt met de 'slaapstand' denk ik dat het heet... .

Ik weet niet of mijn PC dit had vˇˇr SP1, maar heb die 'laag energieverbruik-stand' deze namiddag eens uitgeprobeerd (zowat alles in de PC werd uitgeschakeld denk ik).
    Na enkele uurtjes drukte ik een toets in op het toetsenbord, Vista startte pijlsnel terug op maar mijn muis reageerde niet meer ... . Het lichtje van de muis brandde wel, maar reageren deed het niet. Nog eens slaapstand gekozen, nog eens toetsenbord ingedrukt en toen kreeg ik een wit scherm met zwarte lijnen Manueel rebooten dan maar en nog werkt de muis niet!
    Dan maar de stroom volledig uitgeschakeld, muis van USB-poort verstoken en alles doet het terug perfect.

Iemand enig idee? Ik weet wel dat die slaapstand eigenlijk voor laptops bedoeld is, maar toch raar dat die zo'n vreemde resultaten geeft!

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    driver conflict met de slaapstand (standby stand)
    chipset drivers mss updaten

Member
    iTrader
    5 (100%)
    EÚn of ander conflict met hardware. Probeer is een andere muis, liefst een moderne.

BTW, slaapstand is zeker NIET 'eingelijk voor laptops bedoelt', ik gebruik slaapstand constant, het is ni anders als gemak!
    - Uw pc gaat automatisch in slaap na x aantal minuten, dat is goed omdat:
    - Slaapstand verbruikt mss 5watt stroom (S3 ofte hybrid sleep), een draaiende (idle) computer die goed geconfigureerd is met moderne hardware minstens 60watt en minder geoptimaliseerde hardware vÚÚl meer
    - Uw pc 'start op' in 3 seconden
    - Uw pc 'sluit af' in 8 seconden
    - Als de stroom uitvalt zijde daarom ni uw gerief kwijt, vista zet ook nog is een copy van het ram op uw harde schijf zodat die na een harde boot ook de image herkend (als uw pc dit ondersteund)
    - Ge kunt programma's automatisch laten draaien, uw pc gaat automatisch uit slaap en valt terug in slaap na de taak (bv opnemen van tv programma's, automatisch muziek spelen 's morgens om u te wekken, 's nachts torrents beginnen downloaden en weer gaan slapen als de 50% nachttarief van limiet weg is, eindeloos ...)

In de tijd van XP gebruikte ik het dan nog altijd ni veel omdat da sloom werd na lang op staan maar bij Vista merk ik daar niks van (mss ook wegens mijn relatief sterke pc) en die wordt eigenlijk enkel herstart als het moet (updates, installaties etc...).

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Exit Bekijk bericht
    driver conflict met de slaapstand (standby stand)
    chipset drivers mss updaten

Hmm... Ik heb hier van in het begin al wel een melding bij "Probleemrapporten en oplossingen", namelijk een 'Problem caused by Intel ICH9. Ik heb de chipsetdrivers van de bijhorende CD van mijn moederbord na een format een week geleden ge´nstalleerd en onder "Apparaatbeheer" zie ik nergens geen problemen ... . De melding staat staat er sinds ik de eerste updates van Vista heb gedaan. Nogmaals: onder apparaatbeheer alles pico-bello (ICH9 staat er een paar keer tussen en geeft geen problemen).
    Ben gaan kijken op de site van Asus (ik heb een Asus P5K-E) en de versie van de chipset aldaar is dezelfde als diegene die ik op de PC heb.
    Ik wordt echter via "Probleemrapporten en oplossingen" doorverwezen naar de site van Intel. heb daar de zip-file waarnaar gelinkt werd gedownload maar in de readme staat dat de "Target Chipset#: X38 & 3200/3210 Chipset" is en ik heb een P35-chipset De versie is overigens wel nieuwer voor zover ik kan zien (= Version: 8.3.1.1009 tegenover die op mijn PC en op de Asus-site de Version: 8.3.0.1013 is).

Moet ik die chipset van Intel toch maar installeren? Ik dacht trouwens altijd dat je een chipsetdriver moest installen vlak na OS-install. Dat is ondertussen al een week geleden (SP1 al ge´nstalleerd). Geeft dit geen problemen?
    Opnieuw formatteren is na 6 weken gezever met de PC en al tig formats en re´nstalls voorlopig geen optie

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ik had ook zo een fout met ICHblabla, toen ik 'probleem oplossen' klikte dan vond Vista voor mij een update die hij installeerde waarna die fout weg was. Als ik het mij goed herriner stond er in die foutmelding iets van ACPI blabla dus da heeft wel te maken met slaapstand.

Ik heb een Asus P5B

Approved 9-lifer Frado2005's schermafbeelding
    iTrader
    272 (100%)
    wrm zoude u pc in slaapstand zetten? Gewoon omdat ge dan snel kunt heropstarten ofzo? Want ne pc in slaapstand doet toch nix?^^

Member
    iTrader
    0
    Alvast bedankt voor de antwoorden en suggesties iedereen.

Dus ... gans de chipsetdriver terug installeren, zelfs als er in de readme van die update niet gesproken wordt over een P35-chipset? Is dat niet riskant? Chipsetdrivers over andere chipsetdrivers installeren geeft geen problemen?

Overigens wordt er bij probleemoplossingen ook gezegd dat ik "Het stuurprogramma voor ASUS A2000G (K991162A1) downloaden en installeren". Dit is echter een batterijstuurprogramma ofzoiets voor laptops... . Ik heb een dekstop Die update zal ik dus maar naast me neerleggen zeker ... ?

De melding van ICH9 en Asus A2000G heb ik al sinds ik deze PC heb ... . Dus formatteren, updaten, nog eens formatteren etc. heeft geen zin.
    Verder geen problemen te melden

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten