Weergegeven resultaten: 1 t/m 3 van 3
    Member EyeBallz's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)

Andere pc's ih netwerk bepaald rechten geven op mijn bestanden

hi,
    ik zit thuis achter een switch, waarnaast mijn gewone pc staat
    ik kan dus gewoon bestanden op mijn gewone pc uitwisselen/verwijderen met mijn laptop via de switch
    nu, als ik in 't school zit, wil ik natuurlijk niet dat iedereen hier via 't wireless ff in mijn bestanden komt bladeren.
    hoe kan ik met niet al te veel mouseclicks/prompt-commandos de netwerk-instellingen (de rechten vooral) op mijn laptop veranderen?

Member
    iTrader
    14 (100%)
    Mogelijk ideetje:
    Op de laptop FTP-server draaien (FileZilla server is goe prog imo) en dan kun je accounts (met paswoord en verschillende rechten) instellen. Dus als ze log-in en paswoord niet weten, kunnen ze niets doen.

En via andere pc's kun je dan aan die bestanden door in explorer/i-net browers 'ftp://*pcnaam*' te typen en dan login en paswoord in te vullen (of ftp://*login*:*paswoord*@*pcnaam* rechtstreeks).

En natuurlijk zorg je dat er geen gedeelde mappen meer zijn he

Crew Member Exit's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    xp home of pro?
    mapopties - eenvoudig delen afzetten
    dan eigenschappen van de te delen map, en stel de rechten in, (gbruikers die toegang hebben)
    maak op uw pc een gebruiker aan (die op de ander pc ook aanmeld (met pw) ) met zelfde pw en voeg die dan toe aan de rechten van de gedeelde map.

alle andere gebruikers kunenn er niet aan (indien ge dus de gebruiker "iedereen" wist in de rechten op die map)
    voeg dan u eigen toe als ook die andere gebruiker

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten