Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Member mr_stanne's schermafbeelding
    iTrader
    0

computers in lan verbinden

euhm ik heb vraagje:
    ik heb dus 2 pc's, allebei op internet aangesloten (met telenet duo) via een hub...

maar nu is mijn vraag, kan iemand mij eens uitleggen hoe ik ervoor kan zorgen dat ik bv. op mijn ene pc een map kan delen, zodat ik die map ook kan gebruiken op mijn andere pc...

ik heb al telkele malen die wizard gebruikt... maar werkt niet

iemand die mij kan helpen?

thx allot

Approved 9-lifer demon326's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Weblogs
    3
    als ge mss zou zeggen welke windows ge gebruikt op beide computers als ge win xp prof gebruikt dan moede ze gewoon op uwen hub/router zetten bij beide de firewall af en ge gaat naar start zoeken naar bestanden of mapen dan computers of personen daar klikde dan op en dan een computer in het netwerk of iets

voor een map te delen in xp prof klik met uw rechtermuisknop op de map en dan eigenschapen en dan delen en op oke kliken en klaar. als het niet duidelijk is srry

Member Twoline's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Hallo, ik heb hier ongeveer hetzelfde probleem als mr stanne. Heb gisteren in win xp (op beide computers) de wizard uitgevoerd om een thuisnetwerk te installeren, dus ook de keuze gemaakt waarbij twee comp rechtstreeks in verbinding staan met internet via hub (duo pak). Alles bleek goed te verlopen dankzij de aangemaakte opstartdiskette, maar nadat de 2 comp opnieuw op te starten vind ik nergens dat netwerkje terug en kan ik vanzelfsprekend ook nergens den andere computer vinden (en dit op beide computers). Bij netwerkverbinding vind ik de lan (mijn int werkt nog) maar als ik naar netwerklocaties ga staat er niets. Als ik een netwerklocatie wil toevoegen lukt dit ook niet! ik kan wel via bladeren den naam van dat aangemaakt netwerk vinden maar niets selecteren. Als ik alles opnieuw wil doen via de wizard (met denzelfde netwerknaam) dan krijg ik een foutmelding. Kan er iemand helpen????

Member
    iTrader
    0
    ik zou ook graag zo een map hebben die je met de 2pc's kan delen,maar gaat dit ook als de ene pc geen xp heeft?gaat dit alleen met xp?want in win98 zie ik da nergens staan

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten