Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2
    Member kaNuni's schermafbeelding
    iTrader
    0

Windows opnieuw installeren...

Wanneer ik mijn PC voor het eerst gekocht had werkte hij prima maar een jaar later begon het mis te gaan... Nu zijn de problemen het ergst! Alle programma's, spellen, applicaties, enz... runnen trager (véél trager) dan toen ik mijn PC voor het eerst gebruikte. Nu, men zegt dat ge uw Windows om een bepaalde periode
    (bv 6maanden) opnieuw moet installeren zodat hij weer correct werkt.
    Hoe kan ik Windows opnieuw installeren zonder dat ik mijn PC beschadig!? Ik gebruik Windows Millenium Edition.
    Het is echt nie te doen!!! Alles is zo traag geworden so please help!

PS: Wat gaat er verloren als ik Windows opnieuw installeer? Moet ik dan al de drivers opnieuw installeren? DirectX ook? Mss daarna een Windows Update uitvoeren?

Member
    iTrader
    21 (100%)
    Allereerst moet ik zeggen dat je best overstapt naar Windows 2000 of Windows XP. Je zal het je niet beklagen: beide OS'en zijn veel stabieler dan ME.

Ten tweede: windows herinstalleren gaat liefst gepaard met een format die je eerst uitvoert, en die alles op je C: partitie uitwist. Daarna zet je daarover een nieuwe windows installatie, en installeer je alle drivers en windows updates. Dit hele proces is niet zo moeilijk, maar je moet een beetje voorbereiding achter de rug hebben: alles wat je nog nodig hebt backuppen (liefst naar een tweede partitie of tweede HD in je PC, die niet zal geformatteerd worden; anders naar een CD-R(W)) en liefst ook nog op het internet drivers zoeken van de belangrijkste apparaten in je PC, en dan denk ik vooral aan je netwerkkaart en je videokaart..
    Daarna de (bvb) XP CD-ROM insteken, laten booten van CD en de instructies rustig volgen, heel moeilijk is het echt niet.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten