Bekijk resultaten enquête: Hoeveel buizen?

Aantal stemmers
279. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • 0

152 54,48%
  • 1

51 18,28%
  • 2

24 8,60%
  • 3

11 3,94%
  • 4

9 3,23%
  • 5

7 2,51%
  • failplane

25 8,96%
Pagina 21 van 44 EersteEerste ... 1117181920212223242531 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 315 van 649
    Member Bananarama's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Timmeke Bekijk bericht
    ?
    Maar wat zijn dan de verwachtingen? Is toch hetzelfde als hier dan?
    Ik denk dat ze vooral papegaaienwerk moeten verrichten. Bv in de richting Geschiedenis is dat dan "Vertel het verhaal van X". En dat verhaal staat dan ergens in het kort in hun boek. Als ze dat dan in grote lijnen kunnen vertellen, krijgen ze 20/20. Verwisselen ze hier en daar een naam of een jaartal, dan zijn dat minpuntjes. Bij ons houdt Geschiedenis daarentegen meestal dingen in als "Vergelijk A en B op vlak van C. Wat is het verband tussen gebeurtenis X en Y? Wat zou er volgens jou gebeurd zijn als er niet A, maar B was gebeurd? Waarop baseer je je? Enzovoort. Ik denk dat Spanje het dus vooral voor feitenkennis heeft en Vlaanderen voor feitenkennis + kunnen vergelijken, verklaren en speculeren adhv die feiten.

iTrader
    0
    Dat was dus enkel op het vak engels dan toch dat die extra punten kreeg?

Verder blijf ik dat wat raar vinden. Ik kan erin komen dat ze dit doen de eerste weken/maanden, misschien eerste jaar, maar daarna vind ik dat dit niet moet. Het engels moet ze ook maar gewoon leren zoals anderen.
    Uhu, enkel voor Engels, met andere vakken had ze geen problemen. Punten, wel wat naar de lage kant, maar er altijd door. En ik begrijp het ergens wel, want Engels in het middelbaar begint niet van 0 zoals Frans bv in de lagere school. Van Vlamingen wordt verwacht dat ze zich in principe al wat uit de slag kunnen trekken nog voor ze Engels als vak hebben gekregen en in de schooljaren die dan komen, wordt er vooral gewerkt aan uitbreiding van woordenschat en wegwerken van grammaticale foutjes. Dat meisje kon daarentegen in de eerste les met moeite "to be" vervoegen.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bananarama Bekijk bericht
    Uhu, enkel voor Engels, met andere vakken had ze geen problemen. En ik begrijp het ergens wel, want Engels in het middelbaar begint niet van 0 zoals Frans bv in de lagere school. Van Vlamingen wordt verwacht dat ze zich in principe al wat uit de slag kunnen trekken nog voor ze Engels als vak hebben gekregen en in de schooljaren die dan komen, wordt er vooral gewerkt aan uitbreiding van woordenschat en wegwerken van grammaticale foutjes. Dat meisje kon daarentegen in de eerste les met moeite "to be" vervoegen.
    Ik had niet echt de indruk dat er al veel verwacht werd van voorkennis hoor toen ik engels kreeg in het tweede middelbaar.

iTrader
    0
    Ik had niet echt de indruk dat er al veel verwacht werd van voorkennis hoor toen ik engels kreeg in het tweede middelbaar.
    Je wist toen meer dan je denkt hoor. Wat ik mij bv herinner: wij moesten in het tweede middelbaar (eerste jaar dat wij Engels kregen) helemaal in het begin een soort modeshow opvoeren en dan commentaar geven op wat de andere droeg. We kregen dan wel wat basiswoordenschat toegereikt ('a pair of pants', 'a suit', 'a blouse'...), maar dat we daar simpele zinnetjes mee konden vormen ('Here we have Annelies, she is wearing a blue dress and a belt...') daar ging men gewoon van uit. Niemand heeft ons toen uitgelegd dat 'zij' 'she' is, dat 'een' 'a' of 'an' is, dat 'blauw' 'blue' is... Zulke dingen wist dat meisje gewoon niet (en het was ook niet voorzien dat dat zou worden uitgelegd). Kun je je voorstellen dat je zoiets in het begin van het vijfde leerjaar voor Frans had moeten doen met voorkennis 0? Toen werkte je een heel jaar lang om zinnetjes te kunnen vormen als "Elle porte un pantalon"

Member Fliblit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    2
    Ik vind ook dat ze in de master (bij ons toch) precies milder zijn, maar dat is nu net wat er scheelt aan dat hele systeem van toleranties in de bachelor en nultolerantie in de master. Je bent dan mild voor mensen die (in mijn ogen althans, als ze vakken getolereerd hebben) er niet waren geweest als de KU Leuven al niet mild was geweest voor hen tijdens hun bachelorjaren. Het is gewoon mild zijn op een andere manier... En dat komt de reputatie van een masterdiploma op termijn niet ten goede (die is in mijn ogen trouwens nu al fameus naar beneden aan het gaan)
    Ik denk dat je de waarde van toleranties aan het overschatten bent. Je kan maximum 18 studiepunten van de 180 tolereren, en dan moet je nog minstens een 8 hebben gehaald. Plus er zijn zowel in het eerste jaar restricties als opleidingsspecifieke restricties (bv voor T&L mag je max 8 stp per taal tolereren). Dat is dus echt niet veel. Als je kunt slagen met toleranties zou je ook kunnen slagen zonder toleranties.
    Men are born soft and supple; dead, they are stiff and hard. Plants are born tender and pliant; dead, they are brittle and dry. Thus whoever is stiff and inflexible is a disciple of death. Whoever is soft and yielding is a disciple of life. The hard and stiff will be broken. The soft and supple will prevail.

-Lao Tzu, Dao De Jing

Member potloodslijper's schermafbeelding
    iTrader
    27 (100%)
    Maar als je de theorie maar +-50% beheerst, dan kan ik mij moeilijk voorstellen dat je het er in de praktijk wel deftig vanaf gaat brengen. Dus ik vind dat ze je beter al in een vroeg stadium tegenhouden/duidelijk maken dat slabakken echt niet kan, door in de bachelor geen toleranties toe te staan. En eigl vind ik dat het in de master ook niet zomaar zou moeten mogen... Als je het diploma echt waard bent, dan sla je je op de een of andere manier wel door elk vak heen, zowel in BA als MA, imo.
    Klopt, maar juristen worden anders opgeleid dan vroeger. Mijn proffen moesten het hele Burgerlijk Wetboek kunnen opzeggen, dat is nu niet meer. Opzoeken en toepassen in een juiste strategie, dat is nu de orde vd dag. En dan is zo'n systeem wél een oplossing lijkt me.
    "Every book says smoking is bad for you health, so I gave up reading" - Winston Churchill

Member gumball4000's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    LOL
    Dat viel mij ook op bij sommigen die amper 14 gemiddeld haalden bij ons, ze gingen op Erasmus en ze kwamen terug met 16-18 gemiddeld....
    Ik dacht altijd dat ze die punten corrigeerden en naar beneden trokken, niet dus.
    Is de reden waarom ik erasmus toestanden meer show dan iets anders vind.

Banned
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gumball4000 Bekijk bericht
    Is de reden waarom ik erasmus toestanden meer show dan iets anders vind.
    Zo denk ik er ook over (heb nooit die grote meerwaarde van Erasmus begrepen), maar als ik er nu op terug kijk, heb ik het gevoel dat ik het beter wel gedaan had om betere punten te halen....

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door potloodslijper Bekijk bericht
    Klopt, maar juristen worden anders opgeleid dan vroeger. Mijn proffen moesten het hele Burgerlijk Wetboek kunnen opzeggen, dat is nu niet meer. Opzoeken en toepassen in een juiste strategie, dat is nu de orde vd dag. En dan is zo'n systeem wél een oplossing lijkt me.
    Oplossing voor wat? Ik zie eigl niet goed in wat het probleem zou zijn zonder het hele tolerantiegedoe... Als je de capaciteiten hebt en hard genoeg je best doet, dan slaag je. Ik vind het feit dat je een examen in theorie 4 keer mag afleggen (en in de praktijk loopt het vaak op tot meer dan dat), al mild genoeg.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fliblit Bekijk bericht
    Ik denk dat je de waarde van toleranties aan het overschatten bent. Je kan maximum 18 studiepunten van de 180 tolereren, en dan moet je nog minstens een 8 hebben gehaald. Plus er zijn zowel in het eerste jaar restricties als opleidingsspecifieke restricties (bv voor T&L mag je max 8 stp per taal tolereren). Dat is dus echt niet veel. Als je kunt slagen met toleranties zou je ook kunnen slagen zonder toleranties.
    Dus waarom dan die toleranties? Imo moedigt het gewoon luiheid aan. Ik heb ook T&L gedaan en ken er die in het eerste jaar het vak van Ingelbien getolereerd hebben. Dat is dus puur een kwestie van in de les zijn, opletten, noteren en op het examen reproduceren he... En als iemand bv Literatuurwetenschap I & II tolereert, dan vraag ik mij af wat die in godsnaam in de richting T&L doet. En toch kun je op die 2 vakken dus een 8 hebben en alsnog je diploma T&L behalen.

iTrader
    0
    Zo denk ik er ook over (heb nooit die grote meerwaarde van Erasmus begrepen), maar als ik er nu op terug kijk, heb ik het gevoel dat ik het beter wel gedaan had om betere punten te halen....
    Denk dat het vooral goed staat op je cv. Dan toon je dat je "internationale" kwaliteiten hebt, uitgebreide sociale vaardigheden (wordt toch geïnsinueerd althans) en zal men er sneller aan denken om je een positie als vetbetaalde expat aan te bieden en dergelijke.

En voor veel studenten is het natuurlijk een leuke vakantie in het midden vh jaar...

Member pieterm's schermafbeelding
    iTrader
    28 (97%)
    Oplossing voor wat? Ik zie eigl niet goed in wat het probleem zou zijn zonder het hele tolerantiegedoe... Als je de capaciteiten hebt en hard genoeg je best doet, dan slaag je. Ik vind het feit dat je een examen in theorie 4 keer mag afleggen (en in de praktijk loopt het vaak op tot meer dan dat), al mild genoeg.
    Niet iedereen start vanaf het eerste jaar aan een universiteit. Je hebt bijvoorbeeld ook schakelstudenten die vakken van het eerste, tweede en derde jaar voorgeschoteld krijgen en ik kan je verzekeren dat het helemaal niet eenvoudig is om bijvoorbeeld vakken van het 3e jaar te volgen zonder enige voorkennis. Of bijvoorbeeld Statistiek 2 als je tegelijkertijd Statistiek 1 aan het volgen bent. Schakelstudenten die dan vakken meenemen en bijvoorbeeld vier keer op een vak moeten proberen zouden dit dan volgens jou niet mogen? Ik denk dat de regels op universiteiten om te slagen al voldoende streng zijn. Althans aan de Universiteit Antwerpen.

Banned
    iTrader
    0
    Denk dat het vooral goed staat op je cv. Dan toon je dat je "internationale" kwaliteiten hebt, uitgebreide sociale vaardigheden (wordt toch geïnsinueerd althans) en zal men er sneller aan denken om je een positie als vetbetaalde expat aan te bieden en dergelijke.

En voor veel studenten is het natuurlijk een leuke vakantie in het midden vh jaar...
    Vind ik maar rare vooroordelen hoor. Ik ken er genoeg die op Erasmus geweest zijn die just niks sociale vaardigheden hebben.
    Vind Erasmus gans overdreven qua kwaliteiten.

Member Fliblit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    2
    Dus waarom dan die toleranties? Imo moedigt het gewoon luiheid aan. Ik heb ook T&L gedaan en ken er die in het eerste jaar het vak van Ingelbien getolereerd hebben. Dat is dus puur een kwestie van in de les zijn, opletten, noteren en op het examen reproduceren he... En als iemand bv Literatuurwetenschap I & II tolereert, dan vraag ik mij af wat die in godsnaam in de richting T&L doet. En toch kun je op die 2 vakken dus een 8 hebben en alsnog je diploma T&L behalen.
    Ik zie het eerder als een bonus: als je dan uiteindelijk voor een paar vakken licht gebuisd bent doet de unief een toegeving. Natuurlijk is het niet noodzakelijk, maar toleranties trekken het niveau niet omlaag, daar is het veel te beperkt voor. Het zorgt gewoon voor minder frustraties bij de student.

Ik denk trouwens dat je maar 1 vak van ALW of ATW kunt tolereren - een vriendin van me heeft ATW I getolereerd (lol), nu zit ze echter ook te buizen op ATW II en ze kan dat niet tolereren omdat ze ATW I al getolereerd heeft.
    Men are born soft and supple; dead, they are stiff and hard. Plants are born tender and pliant; dead, they are brittle and dry. Thus whoever is stiff and inflexible is a disciple of death. Whoever is soft and yielding is a disciple of life. The hard and stiff will be broken. The soft and supple will prevail.

-Lao Tzu, Dao De Jing

Member Renegadexxripxx's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Vind ik maar rare vooroordelen hoor. Ik ken er genoeg die op Erasmus geweest zijn die just niks sociale vaardigheden hebben.
    Vind Erasmus gans overdreven qua kwaliteiten.
    Net zoals met alles, is het hetgeen wat je er zelf van maakt.

Pagina 21 van 44 EersteEerste ... 1117181920212223242531 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten