Beste lezer,
Dit jaar behaal ik de master TEW, maar wegens sterke interesse in Islam zou ik veel liever die kant opgaan. Ik vroeg me af of het mogelijk is de bachelor/master daarvan te skippen en meteen te proberen gaan voor een doctoraatspositie.
Hoewel dit bizar kan klinken vind ik toch niet meteen iets dat dit tegenspreekt. Volgens de toelatingsvoorwaarden tot doctor in de Arabistiek en Islamkunde moet een kandidaat ofwel 1) een master diploma van de faculteit Letteren bezitten, ofwel 2) geslaagd zijn voor de predoctorale proef (d.i. een programma van 30 studiepunten ter voorbereiding van het doctoraat).
De tweede voorwaarde is dat ik toelating krijg van de faculteit, maar als ik het goed begrijp kom ik met mijn diploma TEW dus wel degelijk in aanmerking (mits ik de predoctorale proef afleg)?
Bron (klik toelatingsvoorwaarden): Onderwijsaanbod
Link naar pagina met info over de predoctorale proef: Predoctoraal statuut / predoctorale periode | Faculteit Letteren
Persoonlijk ben ik al een tijdje beziggeweest met Islam, dus ik ben er wel van overtuigd dat ik een zinnig onderzoeksvoorstel kan voorleggen, maar ik vroeg mij bij deze af of ik volgens jullie iets over het hoofd zie, of jullie enige tips of opmerkingen hebben, etc.
Alvast bedankt voor enige hulp, in ruil een fijn muziekje
Pearl Jam-Black - YouTube

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren