Oorspronkelijk geplaatst door
JPV
Ik zou als Nederlander toch Antwerpen (omwille van de "gewoonte" van Nederlanders) of Leuven prefereren.
Gent is dé studentenstad qua grootte (meest aantal studenten) én ook indien je in het weekend blijft, is er veel te beleven. Leuven zakt dan een beetje in (zonder dood te zijn). De stad is ook iets gemakkelijker bereikbaar dan Leuven. MAAR: er zitten daar in Gent veel westvlamingen. Als je geen poging doet om het Westvlaams een beetje te verstaan, heb je een grotere kans dat je nooit vrienden zal maken in Gent, wegens een gans publiek dat afvalt.
(ben zelf westvlaming. ik probeerde eens Nederlands met westvlaams accent (dus de exacte nederlandse woorden, maar iets verbasterd) in Nederlands Limburg begin deze maand en in de ene winkel gaven ze me een Duits antwoord (in Venlo), een andere winkel (Horst aan de Maas) antwoordde in het Engels... om maar aan te geven dat ik niet begrijpbaar was. Dan maar overgeschakeld naar (vlekkeloos) Nederlands, omdat ik in Nederland was. In West-Vlaanderen/Gent zal ik dat niet vlug doen en zal jij moeten moeite doen om me te begrijpen als ik in een westvlaamse vriendengroep zit.
Nu, bij TEW/EW zitten relatief minder Westvlamingen (gezien KULAK in Kortrijk), dus daar kan je zeker wel een vriendengroep opbouwen.