Ik heb eigenlijk al 2 jaar niet echt een idee wat ik zou willen worden. Ik ben nu 19 jaar oud (binnen 1 week 20), en heb al geprobeerd om leraar Engels en ICT te worden, maar ga daar nu mee stoppen. Voor mijn vakken was ik er allemaal door, maar ik vond Engels niet wat ik verwachtte en was voor mijn stage gebuisd.
Stage gebuisd --> moet je opnieuw doen --> sowieso 1 jaar langer school, en ik ben ook vrij zeker dat ik niet heel mijn leven les wil geven. Al is dit ook niet 100%, want zelfs nu nog is werken in een school/les geven (evt. volwassenenonderwijs) zowat mijn enige concrete idee.
Ik heb Handel gedaan in het middelbaar, en werk heel graag met computers en zo, maar het probleem is dat ik programmeren niet graag doe. Ik heb het ook nog niet echt 100% gedaan/geleerd, maar ik vind er gwn niets aan momenteel.
Office, hardware, browsers, gadgets, .... vind ik allemaal wel leuk en interessant, maar vanaf het echt programmeren wordt, haak ik af.
Verder kan ik uitstekend Engels, vrij goed Frans (wel tijdje geleden nu) en Duits maar heel matig. Ik heb ook veel interesse in sport trouwens.
Ik heb 2 broers en die waren alletwee goede studenten, 2 masters en altijd hoge punten.
Bovendien heb ik een vrij grote familie met 25 kinderen, en ze hebben allemaal hun diploma gehaald, heel zelden met herexamens. Dit betekent basically dat er een enorme druk op mij is, om toch zeker hetzelfde te behalen.
Mijn broer werken nu allebei en verdienen goed de kost. Dit vind ik ongelooflijk frustrerend omdat ik toch zkr evenveel wil verdienen als hen, maar ik weet totaal niet hoe ik dat kan bereiken.... Mijn zelfvertrouwen is echt kapot en ik begin hoe langer hoe meer de moed te verliezen.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren