Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 26
    Member
    iTrader
    0

Moeilijke studiekeuze, weet niet wat ik wil

Ik heb eigenlijk al 2 jaar niet echt een idee wat ik zou willen worden. Ik ben nu 19 jaar oud (binnen 1 week 20), en heb al geprobeerd om leraar Engels en ICT te worden, maar ga daar nu mee stoppen. Voor mijn vakken was ik er allemaal door, maar ik vond Engels niet wat ik verwachtte en was voor mijn stage gebuisd.
    Stage gebuisd --> moet je opnieuw doen --> sowieso 1 jaar langer school, en ik ben ook vrij zeker dat ik niet heel mijn leven les wil geven. Al is dit ook niet 100%, want zelfs nu nog is werken in een school/les geven (evt. volwassenenonderwijs) zowat mijn enige concrete idee.

Ik heb Handel gedaan in het middelbaar, en werk heel graag met computers en zo, maar het probleem is dat ik programmeren niet graag doe. Ik heb het ook nog niet echt 100% gedaan/geleerd, maar ik vind er gwn niets aan momenteel.
    Office, hardware, browsers, gadgets, .... vind ik allemaal wel leuk en interessant, maar vanaf het echt programmeren wordt, haak ik af.
    Verder kan ik uitstekend Engels, vrij goed Frans (wel tijdje geleden nu) en Duits maar heel matig. Ik heb ook veel interesse in sport trouwens.

Ik heb 2 broers en die waren alletwee goede studenten, 2 masters en altijd hoge punten.
    Bovendien heb ik een vrij grote familie met 25 kinderen, en ze hebben allemaal hun diploma gehaald, heel zelden met herexamens. Dit betekent basically dat er een enorme druk op mij is, om toch zeker hetzelfde te behalen.

Mijn broer werken nu allebei en verdienen goed de kost. Dit vind ik ongelooflijk frustrerend omdat ik toch zkr evenveel wil verdienen als hen, maar ik weet totaal niet hoe ik dat kan bereiken.... Mijn zelfvertrouwen is echt kapot en ik begin hoe langer hoe meer de moed te verliezen.
    Laatst gewijzigd door Zalda; 13 februari 2013 om 16:58

Member Mastamane's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Office Management misschien?

Approved 9-lifer Arne's schermafbeelding
    iTrader
    61 (98%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mastamane Bekijk bericht
    Office Management misschien?
    Dat is veredelde opleiding to secretaris/secretaresse. Lijkt mij dat OP toch meer mogelijkheden heeft dan dat. Heb paar vriendinnen (90% meisjes die richting), en die hun cursussen zijn echt wel simpel.

Approved 9-lifer Forzaracing's schermafbeelding
    iTrader
    76 (100%)
    tja als je niet van programmeren houdt dan vallen alle informatica richtingen al weg. Met je interesse in hardware enz kan je in een computerwinkel gaan werken maar echt ambitieus is zoiets natuurlijk niet.
    Je zegt dat je talen goed zijn, dan moet je daar iets mee doen. Logistiek kan interessant zijn en hier kunnen je talen een voordeel opleveren.

Wij zijn hier geen studiebegeleiders en het belangrijkste bij studeren en werken is passie. Dat is iets wat jij hebt voor een bepaald ding, daar moet je zelf achter komen. Ik zie niet direct iets concreet in u beschrijving. Je vindt sport en informatica (Zonder programmeren ??) leuk... Deze twee dingen interesseren 60% van de leden hier op 9lives.
    Als je enkel het hardware gedeelte van informatica leuk vindt dan moet je niks met ICT gaan doen... Ik vind hardware en gadgets ook leuk maar dat is te weinig om een carriere op te bouwen.
    Begin eerst met te denken wat je jezelf later ziet doen voor werk. Wat zijn je sterke punten (kan je goed verkopen, kan je goed discussieren en bemiddelen, kan je goed organiseren). Ga met deze kenmerken wat vacatures afzoeken naar jobs waarin men opzoek is naar u profiel en kies daarna een opleiding die leidt tot dat werk

OF ga in een magazijn of fabriek werken.. No worries, Chillinnnn !
    Laatst gewijzigd door Forzaracing; 24 juli 2012 om 21:38

Member Mastamane's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arne Bekijk bericht
    Dat is veredelde opleiding to secretaris/secretaresse. Lijkt mij dat OP toch meer mogelijkheden heeft dan dat. Heb paar vriendinnen (90% meisjes die richting), en die hun cursussen zijn echt wel simpel.
    Het kan goed zijn dat OP meer mogelijkheden heeft, als hij echter niet het doorzettingsvermogen heeft om door de minder toffe vakken te gaan dan houdt het ook op he.

Member SNPrimal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb je de richtig Informaticamanagement al bekeken?
    Deze richting zit in de informatica branche, maar heeft ookeen aftakking naar het financiële aspect van de bedrijfswereld.
    Ook krijg je hier talen mee.
    Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia | Lessius

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SNPrimal Bekijk bericht
    Heb je de richtig Informaticamanagement al bekeken?
    Deze richting zit in de informatica branche, maar heeft ookeen aftakking naar het financiële aspect van de bedrijfswereld.
    Ook krijg je hier talen mee.
    Bachelor in het informaticamanagement en de multimedia | Lessius
    Hier heb je echter evengoed programmeervakken. Ik vermoed vooral Multimedia (flash etc), databanken (SQL) en een basis aan Java/C# zal er ook wel inzitten. Hiernaast gaat deze richting vooral voort op het databeheer, en dus redelijk weinig met hardware te maken. Maar op zich is het wel een zeer interessante richting volgens mij...

Member SNPrimal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanderkevdw Bekijk bericht
    Hier heb je echter evengoed programmeervakken. Ik vermoed vooral Multimedia (flash etc), databanken (SQL) en een basis aan Java/C# zal er ook wel inzitten. Hiernaast gaat deze richting vooral voort op het databeheer, en dus redelijk weinig met hardware te maken. Maar op zich is het wel een zeer interessante richting volgens mij...
    Dat hangt af welke afstudeerrichting je neemt.
    Kies je voor Business intelligence zal je meer databeheer krijgen.
    Kies je voor systeem en netwerkbeheer krijg je (denk ik) nog wat hardware mee.

In deze richting zal je toch iets minder programmeren hebben tov TI denk ik ...

Member
    iTrader
    3 (100%)
    In Nederland hebben ze soms combinaties electromechanica / IT die andere klempunten leggen dan in België

Member
    iTrader
    0
    sportleerkracht? of L.O. aan unief? Kine?

Member
    iTrader
    0
    welk niveau ambieer je ?

electronica-ict is een beetje van alles.

Elektronica - ICT (Professionele Bachelor) | KHLim

iets voor jouw ?

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Je MOET niet verder studeren he... 't Is geen schande om direct te gaan werken. Integendeel, nog een 3e keer falen staat veel slechter op een CV imo.

Member Gandalf1993's schermafbeelding
    iTrader
    0
    journalistiek?

Member Wonkelrijm's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ergens een support functie in de IT lijkt me wel ideaal.

Member
    iTrader
    0
    Oké, massive bump.

Heb nu toch ingeschreven in Toegepaste Informatica, en ik vrees dat het de verkeerde keuze was. Ben het nog niet zeker, heb mijn punten ook nog niet, maar voor C#, toch wel het hoofdvak, zal ik iets van een 3/20 hebben. Zeker mijn eigen fout door er te weinig aan gewerkt te hebben, maar ook gewoon omdat ik het niet snap en niet per se wil kennen.

Probleem is gewoon dat ik wel weet dat ik een diploma moet halen, en ik wel wil geld verdienen, maar dat ik niet weet wat ik wil worden en gewoon een verschrikkelijke student ben. Ik ga naar de lessen maar daar doe ik vaak te weinig, ben constant bezig met andere dingen.
    Gewoonweg verslaafd aan internet en alles wat errond zit, kan niet meer helder denken/concentreren.
    Te weinig discipline om echt te zeggen dat ik nu eens een uur ga herhalen, dat komt er gewoon niet van.

Als ik dit fail, en voel dat dit niet de juiste richting is, dan weet ik echt niet wat ik ga doen.

Member
    iTrader
    0
    Word bakker ofzo? Je moet niet perse een hogeschool/unief diploma hebben om te slagen in het leven..

Integendeel.

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Je MOET niet verder studeren he... 't Is geen schande om direct te gaan werken. Integendeel, nog een 3e keer falen staat veel slechter op een CV imo.
    Dit.

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    149 (100%)
    Waarom in hemelsnaam aan TI beginnen wanneer je op voorhand zei dat vanaf als je moet programmeren, je zal afhaken? Je hebt dit zelf voorspeld...

Genoeg jobs die goed betalen en waar je geen diploma voor nodig hebt maar zonder discipline en doorzettingsvermogen kan je daar niets gaan doen vrees ik.

Member YaMo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Ook slim om TI te gaan doen als programmeren een van de redenen is dat je gestopt bent met Leerkracht Engels-ICT.

Approved 9-lifer MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)

Re: Moeilijke studiekeuze, weet niet wat ik wil

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht

Genoeg jobs die goed betalen en waar je geen diploma voor nodig hebt maar zonder discipline en doorzettingsvermogen kan je daar niets gaan doen vrees ik.
    Zoals?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten