Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 24
    Banned
    iTrader
    0

Ik wil iets studeren waarmee ik in het buitenland kan werken.

Ik zou iets willen studeren waarmee ik in het buitenland aan de slag kan gaan.

Mijn vraag is eigenlijk, wat zijn zowat de beste werkvelden die men kan betreden als buitenlander? Het eerste wat in gedachten komt is IT, dat is namelijk universeel dus het land/de situatie zal er niet veel om doen.

Het hoeft ook niet noodzakelijk hoger onderwijs te zijn. Eender welk beroep die je in het buitenland kan uitoefenen eigenlijk.

PS: ik heb al een bachelor office management - bedrijfsvertaler tolk op zak, maar zou toch liefst een andere richting inslaan dan vertaler/tolk (heb het wat gezien op dit gebied). Ik ben dan ook bereid om een een geheel nieuwe richting in te slaan (nog tijd genoeg om te studeren)

Member Matt.'s schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Inderdaad iets universeel zoeken. Met bv. binnenlandse politiek is de kans bv kleiner iets in het buitenland te vinden. Daarenboven naar veel gevraagde diploma's zoeken: IT, exacte wetenschappen, toegepaste wetenschappen, economische wetenschappen, ... zijn allemaal diploma's die wel deuren openen naar het buitenland. Een universiteitsdiploma zal natuurlijk ook meer deuren openen dan een hogeschooldiploma.

Als ge iets anders dan hoger onderwijs wil doen, kan je denk ik beter in het buitenland een tijdelijke job zoeken en daar een opleiding volgen. Voor bv. elektriciteit, loodgieterij, ... zou ik denken dat ieder land wel bepaalde reglementeringen heeft en je dat dus beter daar leert. Nog een optie zijn bv. een bakkerij/chocolaterie/... o.i.d. beginnen, maar daar heb je dan weer heel wat startkapitaal voor nodig natuurlijk.

Allé, ik zou zeggen, droom, de mogelijkheden zijn eindeloos, maar knokken wordt het sowieso.

Member Ricky's schermafbeelding
    iTrader
    22 (100%)
    buitenland is ook nederland.. of bedoel je echt een ander vreemd land waar men een andere taal spreekt dan nederlands/frans ?

Member Gekke_Koerd's schermafbeelding
    iTrader
    0
    In hoeverre kan een IT'er in het buitenland werken met een bachelor TI opzak? Is het bv mogelijk om als junior naar bv 'Qatar' te verhuizen om er als IT'er te werken?

Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Kapper

Approved 9-lifer Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gekke_Koerd Bekijk bericht
    In hoeverre kan een IT'er in het buitenland werken met een bachelor TI opzak? Is het bv mogelijk om als junior naar bv 'Qatar' te verhuizen om er als IT'er te werken?
    Ik werk als IT'er met een bachelor in het buitenland (Nederland -> Schiphol)
    Andere collega's moeten soms naar Zwitserland, Hongarije (als ik me niet vergis), Duitsland, ...

Hangt gewoon af waar je terecht komt
    Het is mogelijk, maar ik denk als IT'er eerder een uitzondering (in mijn geval)?

Banned
    iTrader
    0
    iets in toerisme en je ziet heel de wereld voor je werk

Member Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Ik heb enkel een A2 Economie-Talen en ik werk in het buitenland.

Member TiBasco's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    jij wordt uitgebuit in't buitenland, dat is nog iets anders hé

(voor ik wederom een infraciton krijg: DIT IS OM TE LACHEN HE MODS)

Member Yuut's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik denk da IT inderdaad een van de beste opties is, als ge het graag doet in ieder geval anders zijde er ook niets mee ..

IT blijft immers steunen op Engels(e technologie).

Crew Member Sir. K's schermafbeelding
    iTrader
    103 (100%)
    Ik heb ook wel een paar maten die in het buitenland werken. Allemaal wetenschappelijk.
    2 bij Jan De Nul: één als geoloog en een andere iets in de milieusector (staalname van water etc). De derde werkt ergens in Afrika en is industrieel ingenieur landbouw (optie tropische landbouw).
    Allemaal zeer interessante jobs vind ik persoonlijk, maar ik zit dan ook zowat in dezelfde sector

Member Ironpole's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yuut Bekijk bericht
    Ik denk da IT inderdaad een van de beste opties is, als ge het graag doet in ieder geval anders zijde er ook niets mee ..

IT blijft immers steunen op Engels(e technologie).
    Net niet, IT kan je overal bedrijven. Zelfs met uw teensletsen op het toilet als ge wilt.

Member nameless's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Ik zou in ieder geval niets kiezen omdat je dan het meeste kans hebt om in het buitenland te werken, maar eerder iets kiezen dat je graag doet en dan een job in het buitenland zoeken.

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ironpole Bekijk bericht
    Net niet, IT kan je overal bedrijven. Zelfs met uw teensletsen op het toilet als ge wilt.
    Enkel als ge een codemonkey pur sang zijt. (en zelfs dan)
    Anders hebt ge nogal wat interactie nodig met anderen en ondanks alle tech is face-to-face nog altijd met voorsprong de rijkste interactiemethode.

Member Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gekke_Koerd Bekijk bericht
    Als ge als IT'er in het buitenland aan de slag wilt gaat ge toch wat moeten voorleggen. (ervaring, softskills, certificaten en perfect engels) of u laten onder de prijs betalen.
    In de IT verhuist vooral het "werk" van land, techniekers hebben ze overal wel.

Best is nog hier ergens werk te zoeken bij een bedrijf dat ook buitenlandse vestigingen heeft en dan na een tijdje uw overplaatsing aan te vragen.

Approved 9-lifer MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Met een diploma industrieel ingenieur geraak je in het buitenland aan werk. Maarjah is dit diploma haalbaar voor u?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dragonix Bekijk bericht

Hangt gewoon af waar je terecht komt
    Het is mogelijk, maar ik denk als IT'er eerder een uitzondering (in mijn geval)?
    Aah nice, ja ik was aan iets verder aan het denken dan Schiphol hehehe
    maar nu je het zegt, Rotterdam en Eindhoven liggen allebei dichter bij mijn woonplaats dan Brussel dus misschien toch eens nadenken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    Als ge als IT'er in het buitenland aan de slag wilt gaat ge toch wat moeten voorleggen. (ervaring, softskills, certificaten en perfect engels) of u laten onder de prijs betalen.
    In de IT verhuist vooral het "werk" van land, techniekers hebben ze overal wel.
    True idd, hier was ik al bang voor.

Member ioynerien's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De tijd van veel reizen binnen de IT sector is verleden tijd. Conference calls hebben dit ruimschoots vervangen. Als er dan al eens iemand reist is het een Indiër (of iemand van een andere offshore locatie) die naar hier komt.

Als je kijkt naar de vraag op de jobmarkt kan je beter studeren voor ingenieur, verpleegster, tandarts of dokter. Daar is immers wereldwijd vraag naar.

Member Général Zantas's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TiBasco Bekijk bericht
    jij wordt uitgebuit in't buitenland, dat is nog iets anders hé

(voor ik wederom een infraciton krijg: DIT IS OM TE LACHEN HE MODS)
    Gelet op mijn prestaties, ga ik u toch moeten tegenspreken

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ioynerien Bekijk bericht
    De tijd van veel reizen binnen de IT sector is verleden tijd. Conference calls hebben dit ruimschoots vervangen. Als er dan al eens iemand reist is het een Indiër (of iemand van een andere offshore locatie) die naar hier komt.

Als je kijkt naar de vraag op de jobmarkt kan je beter studeren voor ingenieur, verpleegster, tandarts of dokter. Daar is immers wereldwijd vraag naar.
    Hehehe inderdaad, hier 3 Indische kotgenoten die gedurende 3 jaar in de IT komen werken en daarna teruggaan. Ze moeten een één of andere opleiding geven.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten