Weergegeven resultaten: 1 t/m 13 van 13

Discussie: Japanologie

Member stfromhell's schermafbeelding
    iTrader
    17 (100%)

Japanologie

Hallo!

Ik wil dus wat meer te weten komen over de richting Japanologie in de KUL. Ik heb al de oudere topics eens doorgenomen, maar die zijn ondertussen al weer een paar jaartjes ouder, dus zou ik graag wat up-to-date info willen over dingen die ik niet te weten kan komen via de site van de KUL.

- Japans Taalkunde & Oefeningen: zijn die echt goed op elkaar afgesteld? De vraag komt vanuit negatieve ervaringen in een andere richting.
    - Hoe worden de verschillende aspecten van Japans Oefeningen gegeven? Wordt het boeiend gegeven of volgen ze drie jaar lang hetzelfde stramien?
    - Hoe zit het met de kwaliteit van het lesgeven en de inhoud van de vakken in het algemeen?

Als je nog een andere mededeling te maken hebt, feel free to do so.

Cheerio.
    /

iTrader
    17 (100%)
    Echt niemand?

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Stuurt Dennoman is ne pm, dieje heeft da gestudeerd als 'k me da goe herinner.

Approved 9-lifer Huasheng's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Carrion Bekijk bericht
    Stuurt Dennoman is ne pm, dieje heeft da gestudeerd als 'k me da goe herinner.
    Dennoman heeft Sinologie gestudeerd.

Nas
    Nas is offline
    Member Nas's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Chinezen, Japanners, één pot nat

Member Carrion's schermafbeelding
    iTrader
    57 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk bericht
    Chinezen, Japanners, één pot nat
    dit

Member coldvinc's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je hoort, leest en ziet het verschil echt wel hoor.

Kan je niet naar de KUL gaan en vragen achter meer info? Zijn er geen "opendeurdagen"?

Member
    iTrader
    0
    welke werkmogelijkheden biedt het je als ik vragen mag?

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    I, hier op de forums heeft dacht ik Japanologie gestudeerd.

iTrader
    17 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LOLLER_ Bekijk bericht
    Je kan minor economie erbij nemen, waardoor je ook voor een master economie kan gaan. Dus als het je interesseert, moet je het dan ook zeker niet laten.

Member nameless's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LOLLER_ Bekijk bericht
    Vriend van me heeft het toch niet makkelijk om een deftige job te vinden met dit diploma.

Member
    iTrader
    0
    Enkele jaren terug, ik weet niet of het nog zo is, kon je een master vertalen-tolken halen aan HoGent, en dan een tweejarige bijkomende opleiding voor Japans. Dat kan ook een alternatief zijn voor je.

Voor de rest, ik heb eveneens al gehoord dat het niet altijd gemakkelijk is om werk te vinden. Aan de andere kant, ik vond net dit:
    Beroepsuitwegen na de opleiding japanologie | Japanse Studies KULeuven

En als je al enkele jaartjes gestudeerd hebt, kan je ook toeristen gaan gidsen als vakantiejob bvb.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stfromhell Bekijk bericht
    Hallo!

Ik wil dus wat meer te weten komen over de richting Japanologie in de KUL. Ik heb al de oudere topics eens doorgenomen, maar die zijn ondertussen al weer een paar jaartjes ouder, dus zou ik graag wat up-to-date info willen over dingen die ik niet te weten kan komen via de site van de KUL.

- Japans Taalkunde & Oefeningen: zijn die echt goed op elkaar afgesteld? De vraag komt vanuit negatieve ervaringen in een andere richting.
    - Hoe worden de verschillende aspecten van Japans Oefeningen gegeven? Wordt het boeiend gegeven of volgen ze drie jaar lang hetzelfde stramien?
    - Hoe zit het met de kwaliteit van het lesgeven en de inhoud van de vakken in het algemeen?

Als je nog een andere mededeling te maken hebt, feel free to do so.

Cheerio.
    Ik ben vorig jaar als master Japanologie afgestudeerd. Zeer interessante studie, maar je moet er voor zijn. En dan bedoel ik niet dat je een Japan nerd moet zijn die alleen maar manga leest en anime kijkt. Die mensen vallen meestal af omdat Japanologie veel meer is dan anime en manga.

En ja die taalkunde en de oefeningen zijn zeer goed op elkaar afgestemd. Je ziet de grammatica en dan worden daarop oefeningen gemaakt.

Die verwerving van het Japans verschilt van studiejaar tot studiejaar. In het eerste krijg je bijvoorbeeld luisteroefeningen en opstel etc., terwijl je in het derde jaar oa. newspaper Japanese krijgt en in de master academic writing. Natuurlijk blijft Japans Japans, dus ondanks deze variatie trekt het (uiteraard) allemaal nogal wat op elkaar.

En de kwaliteit van de opleiding is zeer hoog, maar je moet zelf ook moeite doen. Je kan slagen met mindere inzet, maar op het einde van de rit sta je daar dan met een middelmatige kennis Japans en wat heb je dan gedaan?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stfromhell Bekijk bericht
    Je kan minor economie erbij nemen, waardoor je ook voor een master economie kan gaan. Dus als het je interesseert, moet je het dan ook zeker niet laten.
    Niet waar, je hoeft niet die minor economie erbij nemen om een master economie te halen. Je moet sowieso eerst een master in het management of de beleidseconomie halen voordat je master EW of TEW kan doen, en voor die master in het management en de beleidseconomie moet je geen enkele voorkennis economie hebben. Ik heb in mijn bachelor Japanologie de economische minor gedaan maar in de master overgestapt naar cultuurhistorische, omdat ik wist dat die minor toch gene zak uitmaakt. En nu zit ik in mijn master management. Je kan dus perfect 4 jaar cultuurhistorische minor doen en dan een master management of beleidseconomie doen.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten