Deze thread werd niet door Soekie opgericht.
Genious, dat zijn volgens mij gevolgen van jarenlang verplichte politiek correct-denken, opgelegd door de overheid en ons allen geïnternaliseerd door ons verleden, wat inderdaad zeker niet al te proper was (kolonialisme, imperialisme, en recenter de wereldoorlogen natuurlijk waarvan er één begonnen is met absurd facistische en racistische ideeën. Ik denk dat dit alles ons zodanig heeft doen huiveren, dat niemand nog hiermee geassocieerd of gelinkt wil worden. Op geen enkele manier.
Zelfs een groep die ook facistisch of racistisch is (sommige allochtonen zijn dit helaas, zoals al is gebleken), omarmen we vol overgave en liefde. Uit angst zelf beschuldigd te worden van het tegendeel.
Racisme is een toverwoord geworden, waar iedere blanke voor vreest.
Ik denk echter dat je de blanken die werkelijk iemand gaan beoordelen puur en enkel op basis van zijn huidskleur, op één hand te tellen zijn. We hebben daarvoor veel te veel positieve ervaringen met vreemdelingen, van allerlei herkomsten.
Er vallen overigens mensen uit de boot hoor.
Mensen die tijdens hun studies ziek worden, daardoor hun spaargelden opgesoupeerd zien en hun studies zien verlengen, wat natuurlijk ook een meerkost is waar je niet op voorzien was. Ik ben zo iemand. Maar ik ben blank. Dat ik nood had aan sociale steun kon men bij het lokale ocmw niet eens geloven... En dat om een masterdiploma te halen? Terwijl iedereen van hun cliënteel nog niet eens beroepsondewijs voltooid had. Hoe durfde ik? De decadentie. Eten moest ik blijkbaar niet, maar ik moest maar gaan werken met mijn academische bachelor (= doorstroomdiploma).
Nochtans druist dat in tegen de eigen ocmw-wetgeving hoor. Maar ze zijn daar zo gewoon een bepaald cliënteel te zien ... en ze zien die zodanig als arm, slachtoffer, ...
Ik raad je aan om eens een boek te lezen van Theodore Dalrymple. Die heeft mijn ogen eerlijk gezegd geopend ...
(Over hoe bepaalde klasses - namelijk heel het leger dat hierdoor tewerkgesteld is - er alles aan doen om de armoede net in stand te houden en er allerlei politiek correcte termpjes op nemen en de massa die wel betaalt moeten doen geloven dat het niet hun schuld, noch keuze is noch zij enige bijdrage aan deze situatie hebben, zodat men braaf blijft meedoen aan de verplichte solidariteit die al lang niet meer dient om enkel zieken, invaliden of ouderen mee te betalen ... (kortom mensen die niet meer kunnen gaan werken).
Neen, het hele leger sociaal assistenten, psychologen, vzw-bemanners, overheidswerkers, straathoekwerkers, ... heeft er heel veel baat bij deze groep klein te houden overigens. Hun inkomen hangt er vanaf ...
En weet dat je dit nog het beste kan door hun levenswijze zeker niet te veroordelen. Als je niemand zegt hoe idioot hij of zij is omdat hij nog niet eens deftig Nederlands kan ... zal hij of zij zich niet verbeteren. Waarom ook? Hij kan er ocharme niks aan doen. De samenleving heeft het hem al bij voorbaat vergeven.
Heel leuk, tot die mens in zijn slecht Nederlands een sollicitatiebrief zal schrijven ... Zal hij aangenomen worden denk je? Zal hij door een Nederlandstalige test komen?
Neen? Wiens schuld is dat? ...
Als je die denkwijze volgt, zal je inzien, dat de grootste politieke correctheid, de meest vredelievend lijken idealen en meest utopische en zachte, beminnelijke ideeën tot maar één ding leiden: allochtonen die zichzelf uitsluiten ... en bijgevolg een voedingsbodem worden voor stereotypen over deze groepen en mogelijk zelfs racistische ideeën ...
Chapeau overigens dat jij hier subtiel mijn mening durft onderschrijven. De meesten doen dit enkel per pb. De mods hebben zelfs mijn vraag over welke bronnen ik moet geven etc, gecensureerd dus ...

LinkBack URL
About LinkBacks