Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Member
    iTrader
    0

Google Adsense & belastingen

Ik heb een aantal websites waarmee ik geld verdien via Adsense. Voorheen waren dit kleine bedragen, maar komende maand zal ik rond de 800€ krijgen. Ik ben er intussen 22 en studeer binnen een jaar af. Dus is het stilaan tijd om Adsense ook serieuser te nemen.

Nu vraag ik me af of ik mijn Adsense inkomen beter aangeef of niet. klopt het nog steeds dat ik dan 50% van mijn inkomsten kwijtspeel?

Zou het slim zijn om zelfstandige in bijberoep te worden? Als ik dan onder de 5000 euro per jaar blijf, wordt ik dan vrijgesteld van belastingen of BTW? Tot welke grens zouden jullie de inkomsten niét aangeven?

(ik vond een gelijkaardige thread hierover, maar die was 4 jaar oud en ik kan me inbeelden dat er sindsdien veel veranderd is)

Member SharkyXTS's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)
    Geeft Google inkomsten boven de 500 EUR niet automatisch aan bij de Belgische belastingen? Meen mij te herinneren ooit zoiets te hebben gelezen, maar is al tijdje geleden.

Member speeding.be's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Zijn bloggers zelfstandigen? | No man's land

Het zit zo: ja, ze gaan uw geld pakken. Uw 800 euro is de moeite waard, miljoenen van fraudeur Karel De Gucht laten ze links liggen.

Member Atrox's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    BTW-vrijstelling is vrijstelling op de BTW, niet op de belastingen. Ge zult op het einde nog steeds bijna 50% moeten afgeven helaas

Member speeding.be's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Hier een artikel gevonden dat het allemaal mooi uitlegt: Belastingen en bijverdienen - Euro-Bijverdienen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten