Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 40 van 54

Discussie: Lessius vs HUB

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hwer Bekijk bericht

Van het vetgedrukte geloof ik niets van.

Ik zie niet direct kaderleden van Frankrijk's op één na grootste bank lunchen met een hoop 3de jaar studenten uit Brussel. Die mensen hebben toch wat beters te doen.
    't Is ook niet dat we daar at random een mailtje naar gestuurd hebben en het geregeld was he. Zoals ik eerder in mijn post al zei: 'spreek uw connecties aan'. Via een familielid die in de directie van een Belgische grootbank zit was het een kwestie van eens een telefoontje te doen mannen kennen elkaar allemaal.

Beeld u daar ook geen galadiner bij in he. De rondleiding was door een director (wat al niet mis is), interview was maximum een halfuur en lunch duurde zowat een uur. Die mens moet ook eten..

Member Hwer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    't Is ook niet dat we daar at random een mailtje naar gestuurd hebben en het geregeld was he. Zoals ik eerder in mijn post al zei: 'spreek uw connecties aan'. Via een familielid die in de directie van een Belgische grootbank zit was het een kwestie van eens een telefoontje te doen mannen kennen elkaar allemaal.

Beeld u daar ook geen galadiner bij in he. De rondleiding was door een director (wat al niet mis is), interview was maximum een halfuur en lunch duurde zowat een uur. Die mens moet ook eten..
    Uw kennis vraagt een gunst van zijn concurrent waar hijzelf of de bank waar hij werkt 0,0 baat bij heeft? Vreemd

Maar boh... Da's irrelevant.

Ik zou persoonlijk Lessius (Universiteit Antwerpen volgend jaar) of Hogent (Ugent idem) aanraden. Ik zit aan de HUB en 'k moet zeggen dat het enige vak waar wij echt in uitsteken Frans is. Ik heb daar serieus mee gestruikeld het eerste jaar. Voor de rest een gewone middelmatige instelling.

Member Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0

Van het vetgedrukte geloof ik niets van.

Ik zie niet direct kaderleden van Frankrijk's op één na grootste bank lunchen met een hoop 3de jaar studenten uit Brussel. Die mensen hebben toch wat beters te doen.
    Waarom niet? En het is niet een hoop 3e jaarsstudenten, waarschijnlijk hij en nog een andere student. Ik heb ook al gesprekken gehad met high profile mensen uit het bankwezen, big deal? Ooit gehoord van altruïsme of networking?

Dat is net de bedoeling trouwens van dat vak (CCC geloof ik?), kennis laten maken met mensen die in het echte vak zitten en meestal zijn dat wel redelijk hooggeplaatste mensen (directeurs van hun afdeling, hoofd van finance, marketing,... , regiodirecteur van Noord-Amerika,... )

En Lessius is associatie van KULeuven. Departement HW van Brussel is trouwens de beste in het land, daar ben ik vrij zeker van.
    Laatst gewijzigd door Flawless; 15 juni 2012 om 13:17
    Ik ben. Jij bent. Hij is. Wij zijn. Jullie zijn. Zij zijn.

Member Hwer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flawless Bekijk bericht
    . Ik heb ook al gesprekken gehad met high profile mensen uit het bankwezen, big deal? Ooit gehoord van altruïsme of networking?
    Nu nog beter... Een eerste jaar...
    Zoals ik al eerder aanhaalde irrelevant.

En Lessius is associatie van KULeuven. Departement HW van Brussel is trouwens de beste in het land, daar ben ik vrij zeker van.
    Wie iets beweert moet dat ook bewijzen. We wachten...

iTrader
    9 (100%)
    De rapporten van de visitatiecommissie zullen binnenkort wel bekendgemaakt worden, ben zelf ook wel benieuwd naar de uitslag.

De HUB draagt alleszins nog de reputatie van de Ehsal mee, welke meer dan uitstekend was (beter dan HoGent en Lessius alleszins) en dat doet veel. De Ehsal genoot (en nu onder de vorm van de HUB nog steeds) veel aanzien bij talrijke ondernemingen. En om een ander voorbeeld te geven, ik ga deelnemen aan de toelatingsexamens van het IBR en heb minstens evenveel vrijstellingen als studenten van de HoGent. Op zich is het geen objectief criterium voor de kwaliteit van het onderwijs, maar het toont toch aan dat we zeker niet minderwaardig zijn.

Kortom, het maakt niet uit waar je je diploma haalt. Ik woon dichter bij de HoGent dan de HUB en heb voor de laatste gekozen omwille van de nieuwere infrastructuur (al wordt dat door de verhuis in Gent wel opgelost), betere organisatie en goede reputatie van de Ehsal.
    What you do today can improve all your tomorrows.

Member Drien's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Jij beweert toch ook dat frans het enige goede vak bij de HUB is. Kan jij dat ook bewijzen?

Volgens mij zijn al de scholen ongeveer gelijk. Bij de ene zullen bepaalde vakken beter zijn dan bij de andere en andersom ook. En sommige mensen zullen zich beter voelen op de ene school terwijl anderen de andere school beter vinden.

Member Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Nu nog beter... Een eerste jaar...
    Zoals ik al eerder aanhaalde irrelevant.
    Ik zit niet in het 1e jaar, hoe zou ik dit anders allemaal weten?

Member
    iTrader
    0
    Ik zit niet in het 1e jaar, hoe zou ik dit anders allemaal weten?
    Even off-topic, zou je die examens eventueel nog kunnen doorsturen? Heb m'n e-mailadres in een privébericht gezet... alvast bedankt.

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Wat is jullie mening over 't volgende; eerst nog mijn 2 jaar bedrijfsmanagement marketing uit doen en dan via schakeljaar voor master HW gaan of volgend jaar direct in HW beginnen, tzou me allebei vier jaar duren om af te studeren (ten vroegste) dus dat maakt geen verschil...

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door !joey! Bekijk bericht
    Wat is jullie mening over 't volgende; eerst nog mijn 2 jaar bedrijfsmanagement marketing uit doen en dan via schakeljaar voor master HW gaan of volgend jaar direct in HW beginnen, tzou me allebei vier jaar duren om af te studeren (ten vroegste) dus dat maakt geen verschil...
    Schakeljaren zou altijd moeilijker zijn... zou direct beginnen met HW.

Member hoob's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Wil je 2 jaar niet veel doen en dan relatief zware schakel --> nu bedrijfs
    Wil je er nu al harder voor werken --> HW en geen schakel

iTrader
    9 (100%)
    Je zit momenteel al aan het einde van 1e bach BM dus?
    In dat geval.. Schakeljaar is vrij zwaar, maar als je binnen twee jaar geen zin meer hebt, heb je nog je prof. Bachelor nog natuurlijk. Zelf zou ik wel starten in HW, zou me steendood vervelen in BM maar dat is iets dat je voor jezelf moet uitmaken, eindresultaat is hetzelfde.

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Manu Bekijk bericht
    Je zit momenteel al aan het einde van 1e bach BM dus?
    In dat geval.. Schakeljaar is vrij zwaar, maar als je binnen twee jaar geen zin meer hebt, heb je nog je prof. Bachelor nog natuurlijk. Zelf zou ik wel starten in HW, zou me steendood vervelen in BM maar dat is iets dat je voor jezelf moet uitmaken, eindresultaat is hetzelfde.
    Ik zit inderdaad op het einde van m'n 1ste bachelor, ik wil echt graag m'n master halen omdat ik merk dat het zoveel makkelijker is om aan een mooie job (en salaris) te geraken. Mij persoonlijk lijkt het makkelijker om m'n niveau geleidelijk aan op te krikken zeg maar door nu direct aan HW te beginnen, want zoals ik het nu op heb is dat schakeljaar dus eigenlijk een jaartje om u niveau een beetje op te krikken zodat je die master aan kan?

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    En zou iemand die in 1e jaar HW heeft gezeten misschien eens een voorbeeld kunnen posten van een lessenrooster?

Alvast bedankt aan iedereen hier !

Member SyntaX_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    En zou iemand die in 1e jaar HW heeft gezeten misschien eens een voorbeeld kunnen posten van een lessenrooster?

Alvast bedankt aan iedereen hier !
    Ik heb mijn lessenroosters ooit is gepost ergens. Ik zal die eens zoeken. Die zijn natuurlijk wel al enkele jaren oud.
    Mijn uurrooster uit het eerste jaar.

Eerste semester:

maandag
    8:30 - 10:30 Publiek recht 209
    10:30 - 12:30 Frans 201
    13:30 - 15:30 Economie OO6
    dindag
    8:30 - 10:30 Alg. Asp. Bedrijfsvoering OO6
    10:30 - 12:30 Boekhouden OO6
    13:30 - 15:30 Extra Wiskunde OO6
    donderdag
    8:30 - 10:30 Wiskunde 109
    10:30 - 12:30 Engels 210
    13:30 - 15:30 Boekhouden Monitoraat OO6
    vrijdag
    8:30 - 10:30 Informatiemanagement OO6
    10:30 - 12:30 Burgerlijk recht OO6
    13:30 - 15:30 Wiskunde OO6

Tweede semester

maandag
    8:30 - 10:30 Economie 005
    10:30 - 12:30 Frans 201
    13:30 - 15:30 Extra wiskunde 005
    dindag
    8:30 - 10:30 WPL 006
    10:30 - 12:30 Wiskunde 006
    13:30 - 15:30 /
    donderdag
    8:30 - 10:30 Boekhouden 109
    10:30 - 12:30 Engels 210
    vrijdag
    8:30 - 10:30 Inleiding tot de statistiek 006
    10:30 - 12:30 Financieel beleid - controle 006

Naar gelang ge verder ga, is het ook minder les. In het 3de had ik gemiddeld 14 a 16 u les en nu 12.
    Laatst gewijzigd door SyntaX_; 17 juni 2012 om 16:19

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SyntaX_ Bekijk bericht
    Ik heb mijn lessenroosters ooit is gepost ergens. Ik zal die eens zoeken. Die zijn natuurlijk wel al enkele jaren oud.
    voila
    Bedankt! Zo heb ik er al eens een beeld
    Over, ik ga proberen vrijstellingen halen voor recht, Engels en Frans , of zou dit niet lukken wegens het niveauverschil?

Member SyntaX_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Bedankt! Zo heb ik er al eens een beeld
    Over, ik ga proberen vrijstellingen halen voor recht, Engels en Frans , of zou dit niet lukken wegens het niveauverschil?
    Voor taalvakken zal dit wss wel lukken. Recht twijfel ik. Maar je moet eens horen bij Lessius hé.

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SyntaX_ Bekijk bericht
    Voor taalvakken zal dit wss wel lukken. Recht twijfel ik. Maar je moet eens horen bij Lessius hé.
    ja ga ik doen op de infodag, taalvakken alleen zou al aangenaam zijn!

Member
    iTrader
    0
    Klopt het dat je bij HUB in het eerste jaar enkel in de voormiddag les hebt? Uitgezonderd projecten enz....

iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SH343 Bekijk bericht
    Klopt het dat je bij HUB in het eerste jaar enkel in de voormiddag les hebt? Uitgezonderd projecten enz....
    Klopt, standaardrooster is enkel voormiddag. Extra lessen en dergelijke zijn uiteraard wel in de namiddag.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten