Oorspronkelijk geplaatst door
truifel
Ik heb de search gebruikt (de search enkel op dit forum) en er stond niets op de 1e pagina

. En ik ga nie alle 18 pagina's overlopen (van topics die het woord solliciteren bevatten) aangezien de laatste op de 1e pagina toch al enorm oud was

.
Ze hebben me op een sollicitatie gesprek gevraagd, nadat ik mijn CV en motivatiebrief etc had opgestuurd en blabla. Das dus toch niet zo raar? Ma het 'gesprek om wa informatie uit te wisselen' is dus ook solliciteren eh... Als ge genen goeien indruk achterlaat, gaan ze u nie aannemen eh

.
Nuja, de meeste dingen die hier gezegd zijn, zijn vaak wel voor de hand liggend en kan je inderdaad ook wel op de VDAB site vinden. Maar ik had liever zo wat persoonlijke ervaringen gehad (alle hulp is welkom natuurlijk).
Als je dus niet voor een bedrijf een gesprek hebt, maar voor een school, hoe zou ge u dan best gaan voorbereiden omtrent het onderwerp?
Ik ga proberen wat papers te lezen zodat ik er toch iets van afweet (kheb er ook eentje gekregen van een professor omtrent het onderwerp).
Bon, bedankt voor de tips alvast! Hopelijk komen er veel meer. Misschien kan dit ook zo'n topic worden waarin ge over uw eigen sollicitatie praat wanneer ge eentje hebt ofzo

.