Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 99
    Member
    iTrader
    2 (100%)

Zogezegd betrapt op spieken.

Tijdens mijn examen aardrijkskunde doet de leerkracht plots mijn atlas open en vind op een pagina een onbenullig tekeningetje van een komeet. Zij vind dit spieken want het behoort tot onze leerstof. Ik zit in het 5e middelbaar. Het was niet mijn intentie om te spieken.

Ik zit op een strenge school, een college, en ik moet mij morgen gaan verantwoorden bij de directeur. Het is haar woord tegen het mijne. Ik heb nog nooit iets fout gedaan, op die 5 jaar nooit een nota ofzo etc. Ze probeert mij hier echt te kloten en gaat alles doen om mij te laten hangen.

Wat kunnen de gevolgen hiervan zijn? En kom nu niet af met 'komt wel goed' als je dat niet zeker weet, dat zou niet leuk zijn.

Member f33db4ck's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ze gaan je wss buitengooien op school.... je bent dan ook een regelrecht stukje krapuul!!!!!!!!!!!

Member Innocence's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olli Bekijk bericht
    Tijdens mijn examen aardrijkskunde doet de leerkracht plots mijn atlas open en vind op een pagina een onbenullig tekeningetje van een komeet. Zij vind dit spieken want het behoort tot onze leerstof. Ik zit in het 5e middelbaar. Het was niet mijn intentie om te spieken.

Ik zit op een strenge school, een college, en ik moet mij morgen gaan verantwoorden bij de directeur. Het is haar woord tegen het mijne. Ik heb nog nooit iets fout gedaan, op die 5 jaar nooit een nota ofzo etc. Ze probeert mij hier echt te kloten en gaat alles doen om mij te laten hangen.

Wat kunnen de gevolgen hiervan zijn? En kom nu niet af met 'komt wel goed' als je dat niet zeker weet, dat zou niet leuk zijn.
    Ik snap gewoon niet dat ze moeilijk doen vanwege een tekeningetje van een komeet? Als daar niks van leerstof (of gewoonweg tekst) opstaat is dat toch niet echt 'spieken'?

Member
    iTrader
    0

Ga gewoon morgen naar de directeur, neem je atlas mee en leg hem op een vriendelijke en rustige manier uit dat het absoluut geen intentie tot spieken was. Als je daadwerkelijk zo'n brave leerling bent en je nog niets op je kerfstok hebt staan, gaan de andere leerkrachten je wss ook steunen en ga je niet al te veel problemen hebben. Maar wat ik dan wel niet begrijp als je echt nog nooit iets fout hebt gedaan, waarom wil de leerkracht jou dan kloten?

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Weer een leerkracht die machtsgeil is waarschijnlijk.

Member edraket's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    En hoe is die komeet daar dan geraakt?

Member Roefus's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Het is in ieder geval een goede les om iets zorgvuldiger te zijn met rondslingerende tekeningen.
    Ik denk dat de tekening op zich wel genoeg bewijs is om te oordelen of je spiekt of niet.[dus niet woord tegen woord] (Bijvoorbeeld als je er dingen op hebt aangeduid, als het gaat om replica van iets wat in je cursus staat)

Desalniettemin kan je altijd doen, wat de meeste ouders doen tegenwoordig:
    dreigen met rechtszaken etc.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Roefus Bekijk bericht
    Desalniettemin kan je altijd doen, wat de meeste ouders doen tegenwoordig:
    dreigen met rechtszaken etc.
    En werken dat dat doet

Member
    iTrader
    2 (100%)
    Het is letterlijk overgetekend uit de cursus toen ik me verveelde, daar kunnen ze mij dus op pakken. Maar het was niet mijn intentie om te spieken, ik moet dat gewoon laten overkomen .. Heb niet zoveel zelfvertrouwen dus ik weet niet 100% wat ik moet zeggen.

Nas
    Nas is offline
    Member Nas's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Het is maar aardrijkskunde hoor. Ze gaan je heus geen C-attest geven omdat je gebuisd bent op aardrijkskunde.

Approved 9-lifer Nighty's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Advocaat nemen, dat is in tegenwoordig

Sent from my HTC Sensation Z710e using Tapatalk 2

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Dan kunnen we helemaal niks zeggen want wij weten hier niets zeker

Leg het gewoon uit zoals je het hier uitlegt. Dat je een goeie leerling bent (neem ik aan), dat je geen reden hebt om te spieken, waarom zou je je goeie reputatie op het spel zetten, etc. Het was gewoon per ongeluk, geef wel je fout toe maar je had er niet aan gedacht om je atlas na te kijken of whatever.

Member Vleis's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Als ge altijd goeie punten hebt gehad: "ik spiek nooit, dan heb ik te hoge punten."

Als ge geen hoge punten hebt maar nooit gebuisd: "wat interesseren mij die 5%."

Approved 9-lifer Dennoman's schermafbeelding
    iTrader
    107 (98%)
    Weblogs
    33
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk bericht
    Het is maar aardrijkskunde hoor. Ze gaan je heus geen C-attest geven omdat je gebuisd bent op aardrijkskunde.
    Dit.

En dus zoals gezegd vooral kalm blijven. Draag dat bewijsstuk aan, maar zie dat ge uw argumenten goed onderbouwt. Zonder dat heeft de leerkracht sowieso per definitie gelijk (als ge uw personeel niet op hun woord kunt vertrouwen, hebben ze immers geen zaken op uw school).

De directeur zal er de logica wel van inzien. Als je verder een vlekkeloze reputatie hebt, heb je er alles bij te verliezen door te spieken.

Member
    iTrader
    0
    Tjah, weinig aan te doen... Het is letterlijk uit de cursus. Wat wil je dan? Je zit met een tekening recht uit je cursus tussen uw boek op uw examen...

Minder slordig zijn volgende keer. Als iedereen "toevallig" tekening over zijn cursus overal tussen heeft steken, wie spiekt er dan nog?

Approved 9-lifer Hekje#'s schermafbeelding
    iTrader
    340 (100%)
    Oh, first world problems

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hekje# Bekijk bericht
    Oh, first world problems

Member Weebl's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nas Bekijk bericht
    Denk wel dat hij op Nederlands ook gebuisd is .

Member Satkan's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Je ziet morgen wel, gewoon de dingen proberen relativeren.

Member Iemand's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Het was niet uw intentie om te spieken. Lijkt dat je het dan wel gedaan hebt?

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten