Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4
    Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1

Hoeveel mag ik verdienen als student?

Hallo iedereen,

Ik vroeg mij af hoeveel ik als student mag verdienen vooraleer ik belastingen moet betalen en/of mijn ouders meer belastingen moeten betalen en/of hun kinderbijslag verliezen. Op de website van de VDAB vond ik het volgende:

Werk je met een studentenovereenkomst, dan moet je geen sociale bijdrage betalen op je loon op voorwaarde dat je per jaar niet meer dan 50 arbeidsdagen werkt. Onder een arbeidsdag verstaan we elke dag waarvoor je loon ontvangt, dus ook weekends en feestdagen, dagen waarop je ziek was, enz.

Aan die 50 arbeidsdagen zit ik nog lang niet dus no problemo so far.

Als je te veel verdient als jobstudent, kan dit gevolgen hebben voor de belastingen van je ouders en jezelf. Hoeveel je precies mag verdienen, is afhankelijk van verschillende factoren. We geven enkele algemene regels.

Werk je met een studentenovereenkomst?
    Dan wordt de eerste schijf van 2.490 euro die je verdient niet meegerekend als 'inkomen'. Je mag in dit geval dus tot 5.480 euro netto (gehuwde ouders) of 6.810 euro netto (niet gehuwde ouders) verdienen. Opmerking: er zijn ook nog andere bestaansmiddelen die niet meetellen als inkomen.

Ik werk al het hele jaar bij een logistiek bedrijf maar wel via de interim. Betekent dat dan dat ik met een studentenovereenkomst werk? Ja toch hé?

Wou het gewoon even navragen voor alle zekerheid. Had al gebeld naar de interim maar daar begon men te zeveren over 23 dagen in de vakantie en 23 dagen onder 't jaar dus die waren daar duidelijk niet up-to-date.

Alvast bedankt!

B.T.

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)

Member Brick Top's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Weblogs
    1
    Ow shit, niet gezien. Mes excuses!

Member
    iTrader
    0
    Ik werk al het hele jaar bij een logistiek bedrijf maar wel via de interim. Betekent dat dan dat ik met een studentenovereenkomst werk? Ja toch hé?
    Op uw contracten zou er normaal gezien statuut 'jobstudent arbeider' moeten staan.
    Staat trouwens een fout in die FAQ over het 'meer dan 50 dagen werken', daar niet naar kijken dus

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten