Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5
    Member
    iTrader
    0

Welke richting moet ik volgen

Hallo

Ik wil graag een programmeur worden.
    En ik vroeg me af welke richting dat ik moet volgen zodat ik die programma taal kan leren.
    Ik ga nu zelf naar de 1e moderne.

Member
    iTrader
    0
    tracht steeds zoveel mogelijk wiskunde en wetenschappen mee te nemen; zo train je je abstract denken. Want om te programmeren moet je leren moeilijke grote problemen in kleinere handelbare probleempjes op te splitsen.

Stel dat je er niet in slaagt om ASO met wiskunde en wetenschappen te blijven aanhouden door problemen met algemene vakken, dan is er de optie om over te schakelen naar IndustriŽle wetenschappen (evenveel wiskunde en wetenschap, maar minder nadruk op algemene kennis).

Stel dat je er niet in slaagt om ASO met wiskunde en wetenschappen te blijven aanhouden door problemen met wiskunde/wetenschappen, dan is TSO Electronica ook een goeie vooropleiding => maar zal moeilijk zijn om nog licentiaat informatica of burgerlijk ingenieur computerwetenschappen te starten (zal dan eerder een bachelor in IT zijn)

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 1azlef1 Bekijk bericht
    Hallo

Ik wil graag een programmeur worden.
    En ik vroeg me af welke richting dat ik moet volgen zodat ik die programma taal kan leren.
    Ik ga nu zelf naar de 1e moderne.
    Het beste lijkt misschien boekhouden informatica of iets dergelijks, maar programmeren aan het unief later bevat veel wiskunde. Eigenlijk is veel wiskunde voor zowat alles belangrijk.

Approved 9-lifer cdp1193's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De beste richting die je in BelgiŽ in het middelbaar kan volgen is Wetenschappen-Wiskunde 8 uurs. Het is ongetwijfeld de beste voorbereiding voor alle exact wetenschappelijke richtingen.

Member Ikkina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Tot en met het vierde middelbaar volg je best een richting met 5u wiskunde. Nadien kan je nog zelf zien of het je ligt of niet.

Bedenk heel goed dat bijna niemand later wordt, wat hij wou worden toen hij 13 jaar was. Kies daarom best je richting zo, dat je later nog alle richtingen uit kan.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten