De zoveelste hopeloze ''ik-ben-de-weg-onderweg-wat-kwijt-geraakt'' thread, I know.
En ik hoop dat ik niet word afgeschoten maar zou graag even wat raad willen.
Allereerst, ik bezoek dit forum veel om te lezen en (90% toch) is blijkbaar goed op weg naar een succesvol leven. De meeste studeren hier en zijn intelligent genoeg om ingenieur of zoiets in die trend te worden. Daar ben ik serieus jaloers op.
Ik ben zelf érg laaggeschoold. Heb zowat elke domme keuze gemaakt die je kan maken.
Ben begonnen in BSO terwijl ik wel ASO aankon, dit omdat er toevallig een leuk meisje in BSO zat en ik nog geen flauw idee had wat ik wou worden. Uiteindelijk dan gebuisd in BSO doordat ik enorm veel stress had en veel persoonlijke problemen had. Dit heeft zich doorgetrokken tot mijn 18 jaar. Uiteindelijk dan gesopt met middelbaar en leercontract gaan doen omdat m'n toenmalige vriendin het toevallig 'stoer' vond en er veel geld te verdienen viel in die sector (bouw).
Uiteindelijk was het dan gedaan met de vriendin en stond ik daar mooi, ik werd ontslagen uit het bedrijf en ik had niks. Dan maar naar het CVO gegaan en daar 1/2 van mijn secundair diploma gehaald, de andere helft zou ik nog kunnen verkrijgen als ik nog 3-4 jaar iets doe a la kantoor, kok, of iets in die richting.
Nu ben ik wel erg geïnteresseerd in fitness en personal trainer worden zegt me wel iets. Ik geef regelmatig privé lesjes aan vrienden of vrienden van vrienden en merk dat ik wel even een klik nodig heb maar eens ik bezig ben stopt ik niet met praten en uitleg geven. Ik heb hiervoor dan ook ineens een certificaat gehaald, wat eigenlijk opzich, niks waard is.
Ik ben nu 20 jaar en heb 1/2 secundair diploma, een attestje van personal trainer en 1 jaar werkervaring de bouw na een schoolverlater te zijn in BSO. Kortom ik zit strop en ik sta met schaamte 'smorgens op. Ik ben allesbehalve dom, mijn doorzettingsvermogen is er gewoon NIET als ik iets moet doen wat ik niet wil. Ik kom van BSO maar heb dit jaar in de PT opleiding wel een flinke handel aan biomechanica, fysiologie, anatomie & pyschologie te verwerken gekregen. Gewoon omdat het me allemaal interesseerde.
Ik zou énorm graag hoge school doen, namelijk dieetkunde. Dit om mijn kennis van PT (personal trainer) op te vullen en er toch een waardig beroep van te maken. Maar dan ben ik al 24 eer ik klaar ben met hoge school. En als ik op andere fora lees kom ik dingen tegen zoals ''die kneus die op z'n 26 nog maar 1500euro netto verdient'' of ''Je bent 25 en woont nog thuis?!''.
Zo'n dingen zijn niet bepaald bevorderend voor mijn zelfvertrouwen.
Nu is mijn vraag/plan eigenlijk het volgende :
- aangezien ik niet in aanmerking kom voor hoge school op dit moment ('denk ik) zou ik via NHA.be een paar cursussen willen doen zoals fysica, wiskunde, biologie, nederlands, enz..
- aangezien het thuisstudie is en ik dan veel vrije tijd heb ga ik natuurlijk wel voltijds werken in de arbeidsector
- Ik kan op zaterdag nog een extra opleiding doen voor mijn PT diploma wat op te krikken, lijkt me wel wat terwijl ik me voorbereid op dieetkunde.
Ik weet dat ik zal worden afgeschoten door sommige omdat ik op zo'n typische drop-out lijk. En geloof me, ik sta elke morgen met een haatgevoel op, ik schaam me kapot tegenover mijn vrienden en familie. En ook hier is er wel een schaamte gevoel aangezien mijn NL schrijven erg beperkt is en mijn wiskunde beperkt zich zelfs tot staartdelingen.
Nuja, kortom. Ik hoop dat ik een niet te nare indruk achterlaat, maar ik hoop dat dit mini plannetje iets is. Als iemand een betere raad heeft shoot!

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
)