Hallo allemaal,
Ik wil even mijn mening geven naar de jobs toe.
Ben momenteel al van 2008 werkloos dat is al 4jaar.
Heb zitten rond mailen en bellen en sponstaan brieven gaan binnen brengen.
Maar te vergeefs. Heb 1 keer al geluk gehad dat ik door de VDAB werd uitgenodigd om
bij Den Akker in Sint-Truiden een wep+ contract te ondertekenen.
Dat is een 1jaar contract en dan moet je weer gaan doppen en werk zoeken.
Daar ben ik in contact gekomen met een vroeder van de VDAB die mij opvolgde.
Hun hebben dan gezegd : wij nemen 1 maand later contact met je op.
Dus in maart had ik dan gehoopt op een telefoon, mail, brief per post maar te vergeefs.
Ik ben momenteel ook nog altijd hard op zoek maar wegens mijn handicap is dat zeer moeilijk.
De meeste bedrijven geven je maar 3 weken te tijd om je op te leren ik heb rapper 3 maand nodig om mij ergens in te werken. Ik heb namelijk voor logistiek assistent gestudeerd wat op mijn tempo was. Maar jammer genoeg is daar geen werk in te vinden in rusthuizen.
Een maand geleden was er een jobbeurs in een rusthuis waar ze 5 logistiek assistent medewerkers zochten.
Daar kwam maar liefst iets meer dan 4.000 man op af. Leert VDAB hier dan niets aan uit ?
Werken de rusthuizen dan alleen echt zo op deze manier:
Eerst nemen we stagiairs aan want die zijn gratis en daar verdienen we ook meer aan.
Daarna nemen ze vrijwilligers aan dat die ook gratis zijn en dat de bedrijf daar ook meer aan verdienen.
Daarna nemen ze pas ons aan wij komen op de 3de plaats.
Vind je dit nog normaal ?
Ik ben al tewerk gesteld in verschillende bedrijven maar wegens mijn handicap word ik continu ontslagen. Wat natuurlijk niet leuk is.
Ik heb namelijk moeite om mij op te leren wat voor taken dat ik krijg.
Een normaal werknemer heeft 3 weken nodig ik heb rap 3 maand nodig om mij op te leren.
Ik hoop dat de politiek ook dit leest en jullie reacties zijn ook welkom.
Want ik ga met deze topic naar de politiek stappen en laten zien wat er allemaal verkeerd aan het lopen is in deze land.
Even ook nog dit wil ook aan jullie meedelen waar ik allemaal heb gewerkt en waarom ik ben ontslagen:
Mijn eerste job was ik te werk gesteld in Bobbejaanland als attractie bediende.
Maar wegens dat ik te ver weg woon volgens hun werd ik ontslagen na 8 dagen.
Mijn 2de job was bij het graantje in Alken. Daar werd ik op een halve dag al ontslagen wegens dat ik te traag was. En ik stond daar ook helemaal alleen. Niemand helpte mij daar.
Mijn 3de job was in Plopsaland indoor Hasselt. Daar werkte ik ook als attractie bediende.
Maar daar werd ik zeer leuk ontslagen wegens mijn schoenmaat 52. Ik had dus momenteel geen zwarte schoenen op maat 52 en hun hadden dat ook niet.
Alle werknemers daar waren gaan klagen dat ik met mijn gewoon schoenen mocht werken en hun niet. Dat werd de personeelsdienst te veel en heeft me dan daardoor ontslagen.
Mijn 4de job was bij dekwaler. Daar moest ik dopjes op de juiste hoeveelheid inscheppen.
Dat was mijn eerste week. Daarna mijn 2de week moest ik dopjes in plastiek steken 1 voor 1 en die dan in een machine steken en die smelt dat dan maar daar was ik dan ook weer te traag voor.
De 3de week stond ik in voor controleren van fouten in dopjes en dat ging ook niet vlot en daarna hebben ze mij ontslagen.
Mijn 5de en laatste job wat ik heb gedaan is Logistiek assistent in Den Akker.
Daar heb ik een wep+ contract gekregen en die verloopt na 1jaar en moet je andere job gaan zoeken.
Ik hoop dat jullie mij kunnen begrijpen en wil ook jullie mening weten naar de werkgevers toe en VDAB toe.
Deze neem ik eind volgende maand mee naar de politiek in Hasselt.
Heel vel bedankt dat je mijn artikel hebben gelezen.
Ik heb even mijn hart eens opgelucht om dit te schrijven.
En wil ook zeker weten wat jullie hier over denken.
Met Vriendelijke Groeten,
Syco
P.S: Dit ben ik ook vergeten te zeggen:
Ik heb een handicap waar ik niets aan kan doen.
Voor een andere opleiding te gaan doen bij de vdab is voor mij te moeilijk om bij te houden.
Ik heb een aparte lessen pakket nodig dat op mijn eigen tempo gaat.
Bij VDAB vliegen ze over de lessen pakketten omwille dat hun deadlines hebben.
Zo nu is het aan jullie.
Geef hier zeker een mening op. En help me uit de nood.
Ik droom ook van een eigen huis en tuintje samen met mijn partner.
Maar zal het alleen op dromen blijven en moet ik levens lang bij mijn ouders wonen ?

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren

een maat van mij heeft het autisme spectrum syndroom en daardoor is hij ook redelijk traag in het aanleren van een job, maar die kon enkele maanden na zijn school al beginnen werken. Als ik u was ging ik gewoon elke week naar de werkwinkel om te horen of ze een aangepaste job hebben. En je niet laten afschepen met een job waarvan je weet dat het niet gaat lukken. Blijf op je rechten staan. Ge zult rap bovenaan de stapel komen liggen.

)