Hoi,
Ik zit nu in mijn 6de jaar secundair onderwijs (economie-moderne talen, 3u wisk) en ik weet nog steeds niet wat doen, voorlopig twijfel ik tussen Bedrijfsmanagement en Handelswetenschappen maar ik kan niet kiezen.
Het gene wat me het meest afschrikt van Handelswetenschappen is de wiskunde, de meesten zeggen dat, als de motivatie er is, alles mogelijk is en dat er inleidcursussen in de zomer zijn maar toch heb ik een beetje schrik van die wiskunde want ik zou liefst geen jaar verspillen door te falen in die wiskunde.
Anderzijds vind ik het jammer dat Bedrijfsmanagement wat lager ligt dan Handelswetenschappen want een grote (maar waarschijnlijk onrealistische) droom van mij is om rijk te worden of alleszins toch heel mooi te leven. Maar ja misschien met de american dream in gedachten dat ik die met Bedrijfsmanagement ook nog kan vervullen
Dus mijn vraag aan jullie is ; wat raden jullie mij aan? Is het verschil tussen BM en HW heel groot? Wat verschilt het qua loon? Ik zou graag iets in een bank doen, zijn daar doorgroei mogelijkheden?

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

. Ikzelf vind zelfs dat de weg naar de middenklasse een enorme bak geluk is. Misschien niet als ge in de US of in Europa geboren wordt, maar als ge elders geboren wordt... Gelukkig leeft de hogere middenklasse ook al zeer mooi tegenwoordig in België. Maar in het huidige economische klimaat, waarin het besef dat we boven onze stand leven langzaam maar zeker binnendruppelt, zal het er niet makkelijker op worden.