Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 23
    Member Darkbull100's schermafbeelding
    iTrader
    0

Studierichting Elektromechanica

Hallo!

Ik zal eerst beginnen met wat ik volg, economie moderne talen. En uit wat research gzn is een goede studierichting handelswetenschappen om voort te studeren. Nu ik ben eig. niet begonnen in economie maar in wetenschappen aangezien ik eigenlijk niet echt veel interesse had in economie. Nu tijdens men 4e jaar heb ik zo wat steken laten vallen waardoor ik naar economie ben gegaan. Nu zie ik het niet echt zitten om daar nog is een 5jaar economie richting aan toe te voegen daarom wil ik dan liever iets in de 'technische' afdeling hebben en EM lijkt me zeer interessant, ben ook al naar opendeur geweest btw. Maar ik heb zo een gevoel dat dit ..hoe moet ik het verwoorden.. minderwaardig kiezen is. Een ASO'r die een TSO richting gaat volgen en nog niets van 'elektronisch tekenen' heeft gezien.

Ik kan hier mis zijn in mijn uitspraak, maar zou ik spijt hebben moest ik dan niet voor hw gaan? De typische tip is wel steeds ' doe wa ge graag doet' en dat is eig. dan niet hw. Nu ja, ik geef het antw al bijna zelf maar ik zou toch graag eens een mening hierover weten
    Again I Make You Read.. Too Bad

Member Ikkina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Heb je al eens gekeken naar de academische bachelor industriele wetenschappen: elektromechanica?
    Is zeker geen 'TSO richting', is toch vrij theoretisch. Terwijl de professionele bachelor: elektromechanica veel praktischer gericht is.

Crew Member Jurgenv1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wat bedoel je juist met 'minderwaardig'? Wees heel concreet.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ikkina Bekijk bericht
    Heb je al eens gekeken naar de academische bachelor industriele wetenschappen: elektromechanica?
    Is zeker geen 'TSO richting', is toch vrij theoretisch. Terwijl de professionele bachelor: elektromechanica veel praktischer gericht is.
    da was ik eig van plan te doen maar aangezien ze zeggen dat ze ervoor 'vrezen' wat normaal is want ik volg maar 3u wisk, ook al heb ik daar geen problemen bij maar toch.. ik wil niet er mij wel voor inzetten maar als ze zeggen dat er al de opeenvolgende 3-5j geen ťťn niet wet'r gestart is schrik dat dan toch wel wat af.

Approved 9-lifer MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Dus jij probeert te zeggen dat EM minderwaardig is? Volgens mij heb je weinig kennis van de richting. Je statement van elektronisch tekenen zegt al genoeg.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurgenv1 Bekijk bericht
    Wat bedoel je juist met 'minderwaardig'? Wees heel concreet.
    goh welja.. id wereld lijkt een bureaujobke precies meerderwaardig aan iemand die met zijn handen werkt. Natuurlijk wil ik niet iets met bureauwerk doen hoor, ligt niet in mijn aard

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Dus jij probeert te zeggen dat EM minderwaardig is? Volgens mij heb je weinig kennis van de richting. Je statement van elektronisch tekenen zegt al genoeg.
    nee dat zeg ik niet maar ik heb zo iets van dat het raar is om van aso naar een technische richting te gaan

iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Darkbull100 Bekijk bericht
    nee dat zeg ik niet maar ik heb zo iets van dat het raar is om van aso naar een technische richting te gaan
    Bijna elke professionele bachelor is praktisch gericht.
    Er is trouwens totaal niks mis om van eco-talen naar EM te gaan. Denk trouwens ook niet dat je het makkelijk zult hebben. Je hebt nu 0,0 voorkennis van de technische vakken. Dit is een zeer grote handicap omdat de meeste die het volgen een goede voorkennis van elektriciteit of mechanica of zelfs beide hebben. Bij ing. telt dit niet omdat de meeste starters daar van een niet techmische richting komen.
    Onderschat het zeker niet.

En ik hoor precies ook nieuwe dingen :P mij heeft men altijd wijsgemaakt dat eco-talen toch tekort schiet voor hw te doen.
    Maturity is often more absurd than youth and very frequently is most unjust to youth
    PSN:Mrkend54l

Member Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Wie zegt dat gij EM gaat aankunnen? Volgens mij is HW hoe dan ook te hoog gegrepen als je niet gemotiveerd bent en geÔnteresseerd bent in economie. Leer ook eens wat leestekens gebruiken, spellingsfouten tot daar aan toe, maar zinsconstructie is geen overbodige luxe volgens mij... .

En ik hoor precies ook nieuwe dingen :P mij heeft men altijd wijsgemaakt dat eco-talen toch tekort schiet voor hw te doen.
    Voor een groot deel wel, maar als je van ec-talen komt en je hebt een gezonde interesse in economie en je wilt werken aan je wiskunde dan lukt dit wel.

Crew Member Jurgenv1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    goh welja.. id wereld lijkt een bureaujobke precies meerderwaardig aan iemand die met zijn handen werkt. Natuurlijk wil ik niet iets met bureauwerk doen hoor, ligt niet in mijn aard
    Jij hebt nog die ouderwetse visie, nog altijd denkende van ASO > TSO > BSO zeker?. Wellicht ingelepeld door (groot?)ouders en oudere mensen in het algemeen? Trouwens, er zijn veel EM'ers met 'bureaujobs' hoor, zeker ingenieur EM.

Waarom zou dat nu 'raar' zijn? Een technische richting is niet alleen maar met een vuile overall aan een draaibank staan hoor, ik dacht dat we al voorbij dat stereotiep waren? Er zijn nu eenmaal veel ASO'ers die voor een technische richting kiezen, net omdat er ook veel wetenschap aan te pas komt en het een richting is met toekomst. Denk nu niet omdat je ASO gedaan hebt dat je even met je vingers in de neus voor een technische richting zal slagen, zowel op praktisch als theoretisch gebied, dat superioriteitsgevoel is echt onterecht.

Member Ikkina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Werk uw wiskunde wat bij in de zomervakantie, haal u wat cursusboeken van 6u wiskunde of leen notities van kameraden uit 6u wiskunde.
    Ga eens langs de bib en lees wat over materialenleer, mechanische processen, ... of iets dergelijks en kijk of dat je kan boeien.

iTrader
    20 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jurgenv1 Bekijk bericht
    Jij hebt nog die ouderwetse visie, nog altijd denkende van ASO > TSO > BSO zeker?. Wellicht ingelepeld door (groot?)ouders en oudere mensen in het algemeen? Trouwens, er zijn veel EM'ers met 'bureaujobs' hoor, zeker ingenieur EM.

Waarom zou dat nu 'raar' zijn? Een technische richting is niet alleen maar met een vuile overall aan een draaibank staan hoor, ik dacht dat we al voorbij dat stereotiep waren? Er zijn nu eenmaal veel ASO'ers die voor een technische richting kiezen, net omdat er ook veel wetenschap aan te pas komt en het een richting is met toekomst. Denk nu niet omdat je ASO gedaan hebt dat je even met je vingers in de neus voor een technische richting zal slagen, zowel op praktisch als theoretisch gebied, dat superioriteitsgevoel is echt onterecht.
    This.

In principe heeft iemand die een technische opleiding heeft genoten bij een profesionele bachelor altijd een voorsprong.
    Vergeet ook niet dat 3uur wiskunde echt weinig is. Mensen die elektriciteit/mechanica doen hebben wel 2uur meer wiskunde meer dan u. Dit zegt volgens mij toch ook al genoeg. En mensen die industriŽle wetenschappen doen hebben zelfs 4uur meer wiskunde. En dit zijn allemaal tso opleidigen.

Member Bioshiit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    ik zit op dit moment in m'n vierde jaar industriele wetenschappen.
    hoewel ik tot nu toe nog geen problemen heb gehad, is het niveau toch wel hoog.
    Ik vind het cliche van ASO is alles ook maar niets, als ik zo mijn leerstof zie en die van bvb een modern wiskunde of modern talen denk ik toch wel dat er niet meer te spreken van een minderwaardige opleiding.
    Zoals al eerder aangegeven zou ik kijken of de mechanica je aanspreekt (dit zou namelijk je hoofdvak zijn) .
    sorry voor miniem leesteken en hoofdletters maar dit is getypt op de gsm

Member Fanaat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    This.

Vergeet ook niet dat 3uur wiskunde echt weinig is. Mensen die elektriciteit/mechanica doen hebben wel 2uur meer wiskunde meer dan u. Dit zegt volgens mij toch ook al genoeg. En mensen die industriŽle wetenschappen doen hebben zelfs 4uur meer wiskunde. En dit zijn allemaal tso opleidigen.
    Ik had maar 2u wiskunde in mijn TSO opleiding.
    Wiskunde voor prof bachelor EM is geen probleem hoor (academisch + master is een ander paar mouwen ).

Btw. Plantijn heeft bijvoorbeeld een specifiek traject voor ASO mensen. Ik weet niet of andere scholen dat ook doen?

Member Gray's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik vond wiskunde in de bachelor wŤl een probleem en ik kwam zelf van 5u wiskunde.
    Het zal wel van leraar en school afhangen (en van mezelf miss ook)

Member Fanaat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gray Bekijk bericht
    Ik vond wiskunde in de bachelor wŤl een probleem en ik kwam zelf van 5u wiskunde.
    Het zal wel van leraar en school afhangen (en van mezelf miss ook)
    Wat ze nu bij ons wel doen, is de zware wiskunde expres laten vallen. Deze wordt dan in het derde jaar gegeven als optie keuzevak voor mensen die willen gaan verder leren. Wat de verplichte wiskunde wel wat makkelijker maakt.

Member Mr.Hankey's schermafbeelding
    iTrader
    23 (100%)
    Duidelijk nog een clichť beeld Een EM'er wordt niet verondersteld van later met z'n handen te gaan werken, dan kies je beter voor de richting metaaltechnieken. In EM staat het vak praktijk niet eens in het leerplan. Heb zelf wel 4u praktijk maar ik moet dan ook tot 17 u naar school . In de praktijk lessen staan we niet achter een freesmachine of eenderwelk andere machine, we doen dus niet mee aan het fabrikageproces. In plaats daarvan maken we complexe elektrische schakelingen, geautomatiseerde projecten, opzoeken van oorzaken bij- en repareren van kapotte machines enz.

ASO > IW of EM ( TSO ) = bullshit... Ik vind persoonlijk dat IW en EM minstens evenwaardig zijn. Het grootste verschil tussen ASO en TSO doorstroming, is dat ASO veel algemener is. EM is "nauwer" en richt zich op de industrie, maar dat wil nog niet zeggen dat de richting minderwaardig, laat staan makkelijker is.

Zelf heb ik 3 jaar moderne gedaan en ben toen vrijwillig ( had 70 procent en A-attest ) overgestapt naar EM. Dit omdat moderne mij totaal niet intresseerde. Sinds kindsaf ben ik al sterk geÔntresseerd in elektrische schakelingen en machinebouw. Indien je naar EM overstapt uit intresse kan ik u dus enkel maar aanmoedigen.
    Maar overschat EM zeker niet. Ook moet ik zeggen dat de infodag/opendeur niet correct weergeeft wat EM precies inhoudt. Kies enkel voor de richting EM indien je echt geÔntresseerd bent in de vakken die je zult hebben/ de functie die je later zal beoefenen.

Aan volgende technische vakken moogt ge u in het 5de jaar alvast verwachten:
    *Mechanica: vooral kracht- en evenwichtsberekeningen.
    *Elektriciteit: veel berekeningen en onderschat de moeilijkheidsgraad zeker niet.
    *Analyse Machine Elementen: Benaming van dit vak hangt van school tot school af maar dit houdt in: materiaalleer met ook sterkteberekeningen; machineonderdelen ( tandwielberekeningen, lagers en nog honderden andere dingen ). Zo goed als alles wat te maken heeft met mechanische onderdelen uit de industrie.
    *Automatisatie: programmeren
    *Hydraulica/Pneumatica
    *Labo: analyse, metingen en berekeningen van verschillende onderdelen. Werken met meettoestellen. Kennismaking richtlijnen,isonormen enz. Alsook analyse veiligheidsaspecten. Ze noemen het bij ons labo maar behalve van het feit dat ge uzelf kapot schrijft doet ge niks met uw handen .
    *Technisch tekenen: tekenen van machineonderdelen. Moeilijkheidsgraad hangt van school tot school af. Het tekenen zelf is poepsimpel maar het opzoekwerk van alle normen, plaats-en vormtoleranties en nog tientallen andere details maakt dit vak soms toch wel frustrerend en moeilijk.

Member Bioshiit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    De post hierboven is een leuke info voor je, maar van een EM'er wordt er niet meteen verondersteld om praktisch tewerk te gaan later, maar het is wel totaal mogelijk.

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Ge kunt ook altijd iets doen zoals industrieel ingenieur

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bioshiit Bekijk bericht
    De post hierboven is een leuke info voor je, maar van een EM'er wordt er niet meteen verondersteld om praktisch tewerk te gaan later, maar het is wel totaal mogelijk.
    Lol, whut? Nog geen vacatures voor A2 EM opgezocht zeker?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten