Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 28
    Member
    iTrader
    5 (100%)

Lessenrooster (schakeljaar) handelswetenschappen HUB

Ik overweeg volgend jaar het schakeljaar naar handelswetenschappen te volgen op de HUB maar zou graag eerst eens een les of twee bijwonen. Helaas heb ik de openlesdagen gemist maar ik verondertel dat ze me niet gaan wegjagen als ik een hoorcollege ga volgen?

Is er hier iemand die op de HUB les volgt en aan de lessenroosters kan geraken? En enig idee welke vakken 'druk bevolkt' zijn zodat ik me subtiel in de menigte kan plaatsen?

Ik zou dus eerder hoorcolleges willen bijwonen en niet de labo's/praktijklessen.

Member Kendie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik zit momenteel in mijn schakeljaar HUB Wel maar 3 weken les meer en de lessen zijn gedaan. In welke lessen zou je interesse hebben om te gaan volgen, dan geef ik desnoods wel de uren.
    Wiskunde & Statistiek zijn eigenlijk gewoon "overschrijf" lessen
    Ge kunt daar natuurlijk ook zitten zonder ingeschreven te zijn, niemand die je daarop zal aanspreken denk ik. Er zijn ook lessen waarvan we in een iets grotere groep zitten zoals Ondernemingsfinanciering, Europees beleid, economisch recht,..

Member Afiscaliteit's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kendie Bekijk bericht
    Ik zit momenteel in mijn schakeljaar HUB Wel maar 3 weken les meer en de lessen zijn gedaan. In welke lessen zou je interesse hebben om te gaan volgen, dan geef ik desnoods wel de uren.
    Ge kunt daar natuurlijk ook zitten zonder ingeschreven te zijn, niemand die je daarop zal aanspreken denk ik. Er zijn ook lessen waarvan we in een iets grote groep zitten zoals Ondernemingsfinanciering, Europees beleid, economisch recht,..
    Hoe waren de examen in het eerste semester? Welke bachelor diploma heb je en hoeveel uren wiskunde had je in het secundair?

iTrader
    0
    Mijn examens in het 1ste semester waren goed, ik was voor alles geslaagd. Natuurlijk is dat voor iedereen anders. Ik heb als bachelor diploma, Toerisme en recreatiemanagement gedaan. Dus niet echt vergelijkbaar met wat ik nu doe.

In laatste 3 jaar secundair heb ik Handel gedaan. Toen had ik als ik het mij goed herinner 3 uur wiskunde. Maar al die zever van je moet zoveel uren gedaan hebben, kan mij niet echt iets schelen. Als je logisch (wiskundig) denkvermogen voldoende is, is het zeker haalbaar. Ik wou het eerst in Gent gaan volgen, maar mijn diploma (Toerisme) was te slecht...

iTrader
    0
    Mijn examens in het 1ste semester waren goed, ik was voor alles geslaagd. Natuurlijk is dat voor iedereen anders. Ik heb als bachelor diploma, Toerisme en recreatiemanagement gedaan. Dus niet echt vergelijkbaar met wat ik nu doe.

In laatste 3 jaar secundair heb ik Handel gedaan. Toen had ik als ik het mij goed herinner 3 uur wiskunde. Maar al die zever van je moet zoveel uren gedaan hebben, kan mij niet echt iets schelen. Als je logisch (wiskundig) denkvermogen voldoende is, is het zeker haalbaar. Ik wou het eerst in Gent gaan volgen, maar mijn diploma (Toerisme) was te slecht...
    Proficiat! Er zijn er weinig die dat kunnen.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afiscaliteit Bekijk bericht
    Proficiat! Er zijn er weinig die dat kunnen.
    Hah, dankje. Nu die lijn proberen door te trekken, en 3 maand vakantie
    Jij ook interesse in schakel HW mss?

iTrader
    0
    Hah, dankje. Nu die lijn proberen door te trekken, en 3 maand vakantie
    Jij ook interesse in schakel HW mss?
    Mijn jongere broertje ja. Hij zit momenteel in zijn 3de bachelor jaar Accountancy, ook hij heeft handel gedaan in het secundair.

Veel mensen zeggen dat het sowieso niet zal lukken maar als ik u nu zo hoor... 'T was zeker hard werken iedere week?

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Ge kunt daar natuurlijk ook zitten zonder ingeschreven te zijn, niemand die je daarop zal aanspreken denk ik. Er zijn ook lessen waarvan we in een iets grotere groep zitten zoals Ondernemingsfinanciering, Europees beleid, economisch recht,..
    Een les wiskunde zou ik wel eens willen volgen, om het niveau eens te zien. Ik deed in het secundair 6u wiskunde maar van schakeljaren wordt er altijd gezegd dat ze verschrikkelijk moeilijk zijn dus ben wel benieuwd.
    En het uurrooster van Europees beleid zou ik ook wel willen als dat gaat

Heb je er veel voor moeten werken om er in januari door te zijn? En is het over het algemeen een druk schema? Veel les en zo?

Alvast bedankt!

Approved 9-lifer waffel's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)

Mark Deveneyns.

Member
    iTrader
    0
    Ik ben door dit topic eens gaan kijken naar die schakelprogramma's. Zou het realistisch zijn om met een Bachelor Autotechnologie de stap te zetten naar de Master Handelsingenieur?

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Je kan altijd eens proberen. Op hun site staat dat andere diploma's ook in aanmerking komen. In Gent doen ze daar een stuk moeilijker over, ofwel staat je diploma er tussen of wel heb je pech.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Afiscaliteit Bekijk bericht
    Mijn jongere broertje ja. Hij zit momenteel in zijn 3de bachelor jaar Accountancy, ook hij heeft handel gedaan in het secundair.

Veel mensen zeggen dat het sowieso niet zal lukken maar als ik u nu zo hoor... 'T was zeker hard werken iedere week?
    Handel in het secundair wil niks zeggen. Ik weet van mezelf dat ik wel logisch kan denken op vlak van wiskunde. Dit moet iedereen beetje voor zichzelf uitmaken. Persoonlijk had ik de wiskunde in HW moeilijker verwacht (zelfs na 3 jaar geen wiskunde meer gezien te hebben, kon ik vlot mee). Naar horen zeggen is Handelswetenschappen aan de HUB, ook stukken gemakkelijker dan aan Hogent of Lessius. Dit kan ik echter niet vergelijken, aangezien ik ginder niet toegelaten werd, en ze in Brussel iedereen toelaten kan dit wel kloppen.

Iedere week hard werken, daar ben ik niet zo voor. Tijdens de week ga ik graag uit, en in de weekends doe ik ook bitter weinig. Ik leer voornamelijk in de blokperiodes en enkele weken voordien. Tijdens het jaar deed ik eigenlijk niks, maar in de blokperiodes was ik wel redelijk stressed en deed ik bijna niks anders dan leren. Liever de korte pijn, dan heel het jaar leren. Tijdens het jaar ga ik veel te graag uit Maar laat je zeker niet afschrikken door de wiskunde zou ik zeggen. Je kan altijd extra oefeningen vragen moest het echt een probleem zijn. HW valt zeker goed mee (aan HUB).

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanzo Bekijk bericht
    Een les wiskunde zou ik wel eens willen volgen, om het niveau eens te zien. Ik deed in het secundair 6u wiskunde maar van schakeljaren wordt er altijd gezegd dat ze verschrikkelijk moeilijk zijn dus ben wel benieuwd.
    En het uurrooster van Europees beleid zou ik ook wel willen als dat gaat

Heb je er veel voor moeten werken om er in januari door te zijn? En is het over het algemeen een druk schema? Veel les en zo?

Alvast bedankt!
    Zoals eerder gezegd met 6 uur wiskunde heb je waarschijnlijk alles al gezien. Wij zijn nu in tweede semester bezig met lineaire algebra, afgeleiden, integralen. Nu zien we Matrices en determinanten (had dit nog nooit gezien, dus was van begin, misschien iets sneller dan in secundair, maar vindt dit echt makkelijke leerstof). In eerste semester zagen we rekenkundige/meetkundige rijen, 1-2-... graadsfuncties, lineair programmeren, logaritmen, afgeleiden, en zovoort Zal morgen eens kijken op site van school voor uren + lokalen. Maar als je 6 uur wiskunde gevolgd hebt, moet dit zeker lukken. Er is ook een opfriscursus bij het begin van het schooljaar. Zelfs ik met mijn 3 uur wiskunde verveelde mij de eerste les. Ze beginnen de eerste les met eerstegraadsfuncties, en rico, dan tweedegraads/cirkels,...

Echt moeite heb ik niet, ik vind van mezelf dat ik nog genoeg vrije tijd heb. Alleen in blok/examenperiode heb ik goeie leermethodes en kan ik vlot uren leren. Ik vind wel dat we nog veel lesuren hebben. 1ste semester was dit zelfs rond 30 uur. Nu ligt het rond 20-24 uur afhankelijk van de week, wat op zich goed meevalt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door waffel Bekijk bericht
    Mark Deveneyns.
    Haha, ja. Ook in het KHBO dus. Amuseer je nog met hem 3 jaar was lang genoeg. Maar zijn lessen vond ik persoonlijk wel interessant. Zeker geen spijt dat ik Toerisme gedaan heb!

Approved 9-lifer waffel's schermafbeelding
    iTrader
    100 (100%)

Haha, ja. Ook in het KHBO dus. Amuseer je nog met hem 3 jaar was lang genoeg. Maar zijn lessen vond ik persoonlijk wel interessant. Zeker geen spijt dat ik Toerisme gedaan heb!
    Bedankt Ja klopt, hij vertelt meer dan hij les geeft. Nog een jaartje te gaan hier

Ben nu bezig voor productontwikkeling voor An Kestier zucht.

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Super, bedankt voor alle info!
    30u in de week is idd wel veel maar is misschien te verwachten voor een schakeljaar

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Nog een vraag hierover: iemand enig idee wanneer de roosters online komen bij de HUB? Ik had gedacht dat ze ondertussen beschikbaar zouden zijn (ben ingeschreven) maar alles is nog leeg.

Member Signa11's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door sanzo Bekijk bericht
    Nog een vraag hierover: iemand enig idee wanneer de roosters online komen bij de HUB? Ik had gedacht dat ze ondertussen beschikbaar zouden zijn (ben ingeschreven) maar alles is nog leeg.
    Ik denk dat je alles zelf moet registreren. Vroeger kreeg je dat automatisch, nadat je op Hubwise je inschrijving had afgewerkt. Nu moet je volledig zelfstandig je ISP samenstellen (m.b.v. "KULoket")

Nadat je je "ISP" hebt doorgestuurd, krijg je normaal je uurrooster te zien.

Over het schakeljaar zelf:
    Ikzelf heb geen enkel herexamen gehad. Het is perfect doenbaar als je de vakken +/- kan bijhouden. Verder zijn er wel typische "buisvakken": boekhouden en wiskunde. Er zijn heel wat mensen die ook in tweede zit niet geslaagd zijn voor deze vakken. Bijgevolg zou ik je toch aanraden deze intensiever bij te houden.
    Laatst gewijzigd door Signa11; 17 september 2012 om 20:08

Member Furiez's schermafbeelding
    iTrader
    62 (98%)
    Alle roosters staan al online.
    Onderwijsaanbod_HUB Ehsal

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Mijn ISP was niet doorgestuurd zoals Signa zei. Ik kan nu het uurrooster bekijken

Approved 9-lifer Triple0's schermafbeelding
    iTrader
    46 (100%)
    in welke groep zit gij? kga ook HW schakelprogramma dit jaar starten

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Triple0 Bekijk bericht
    in welke groep zit gij? kga ook HW schakelprogramma dit jaar starten
    HW/T4
    Ben mij vrij laat gaan inschrijven, dus misschien daarmee dat ik in de laatste groep zit. Ofwel doen ze compleet willekeurig... welke groep zit jij?

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten