Onzin, men heeft een jobinhoud en past daar diploma's op toe die in de buurt komen , me vertrekt niet van een diploma en past daar de job aan aan hoor.
Nogmaals waarom? Waarom zou men iemand moeten vergoeden naargelang de manier waarop hij vaardigheden aanleerde?en ik herhaal, zeg IK dat indien dat diploma de vaardigheden zijn die nodig zijn om die job uit te oefenen dat de verloning in rekening moet brengen de dervingskosten die aan dat diploma gelieerd zijn.
Er bestaat in de meeste bedrijven geen minimumloon gerelieerd aan een diploma .Indien je die capaciteiten op een andere manier hebt bereikt, proficiat. Maar je weet dan tenminste dat het minimumloon dan ook gerelieerd is aan dat diploma. De rest hangt dan volledig af van uw onderhandelingskracht.
Dat veranderd niks aan wat ik zeg : "Werkgevers kijken naar capaciteiten die relevant voor de job zijn, hoe dichter bij de job en hoe zeldzamer die zijn hoe meer ze bereid zijn te betalen ."Tuurlijk maar om te zorgen dat werkgevers zich niet blauw moeten betalen zijn de diplomas gecreëerd die een amalgaam (of gezamenlijke opleiding) zijn van de verschillende capaciteiten die men wenst voor een bepaalde job.
Waarom zou je niemand vinden? We gaan er dan immers vanuit dat mensen de vaardigheden al hebben op andere manieren waardoor diploma's minder aantrekkelijk worden.Daar heb ik het over, vroeger was verder studeren nog lonend, daar je toen een degelijke toekomst kon verzekeren en het individue er toen ook een financieel voordeel in zag. Momenteel is dit over aan het hellen naar de andere kant. Op lange termijn is dit niet de goede richting daar je dan juist terecht komt in de casus dat je niemand vindt die aan uw eisen tegemoetkomt.
Je snapt het nog steeds niet, die "dervingskosten" zitten gewoon in het loon, er is geen enkele reden om uitzondering te maken voor enkel diploma's .Tuurlijk plak ik er zelf regels op. momenteel wordt de dervingskost er niet in geteld wat in mijn ogen het niet nuttig maakt om door te studeren. Of je moet bij de overheid terecht willen.
Ik kan me goed voorstellen dat je zelf een diploma hebt en dat je wat jaloers bent op collega's die hetzelfde verdienen zonder, maar dat was toch echt je eigen keuze.
Dus verder studeren is puur financieel?Zo zou het moeten zijn om ervoor te zorgen dat in de toekomst onze jeugd het nut inziet van het behalen van dat diploma. Momenteel stel ik mij daar soms vragen bij vanuit het financieel oogpunt.
Er zijn genoeg redenen om verder te studeren maar denken dat je dan "gebakken" zit omdat jij nu toevallig wat langer op kosten van de staat leefde lijkt me onzin .
Omdat ervaring in vele gevallen beter is dan een juist afgestudeerde, en ingewikkelder? Enkel omdat die voor hogere en zwaardere functies met meer loon gaan waar pas afgestudeerde nog niet aan denken.Het verschil is dat het diploma normaal garant staat dat die dat bepaalde aantal capaciteiten heeft. Bij iemand puur gebaseerd op ervaring is het een pak ingewikkelder om juist die persoon te verkrijgen, kleinere kans. Meestal zitten die al ergens bij de competitie.
Oh al vele keren gehoord dat mijn vorige collega (met diploma) absoluut ongeschikt was, geen idee waar je zo'n onzin haalt.Indien je door ervaring of whatever dezelfde capaciteiten hebt als met het diploma dan is uw verloning op gelijk niveau met het diploma. Ik betwijfel echter dat je dan ook maar 1 werkgever zult horen zeggen dat je dezelfde capaciteiten hebt als iemand met een diploma...
Is dit altijd zo? tuurlijk niet .
Het is logisch als dit gaat over de capaciteiten, niet over een papiertje.Eh? Deze thread is gebaseerd op het statement dat wanneer je de moeite doet om de capaciteiten te creëren die gevraagd worden door de verschillende werkgevers en die getoetst worden door middel van Diploma's dat het niet logisch is dat deze personen hier financieel aan inschieten.
Bedrijven betalen extra voor capaciteiten een boel die je amper of niet leert in de meeste scholen.
Precies alsof je nergens anders die capaciteiten kan leren die ze zoeken, en precies alsof niemand meer gata studeren omdat er geen riante lonen tegenover staan erna. Denk dat je beide beiden compleet verkeerd zit .Voor mijn part doen de werkgevers wat ze niet kunnen laten... maar dan moeten ze binnen een termijn van 15 jaar niet gaan klagen dat ze niet voldoende capabele personen kunnen vinden... Voor mij persoonlijk hoeft het niet...
Idd net zoveel als de post waarop ik reageerdenonsens.
Spreek je van diegene die nieuw beginnen werken, grootste deel van de werknemers heeft wel al ervaring hoor en daar kijkt men naar capaciteiten en veel minder/niet naar diploma.Momenteel gaat de voorkeur nog altijd naar diplomas. Enkel is het verschil loonsgewijs nu niet van die grootte orde dat je op een relatief korte termijn de financiële achterstand met de niet gediplomeerden kunt inhalen.
Onzin, "daar zat je fout maar omdat je een diploma hebt ..." bestaat niet hoor zoiets .Die mogelijkheid bestaat ja. Net zoals mijn evaluatie anders is met of zonder ervaring.

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren
ik krijg al eens klanten die formules vragen om een regelkring in te stellen. Het enige juiste antwoord is: proberen tot het werkt en uw ervaring toepassen. Theorie verliest een groot deel van z'n waarde eens ge de echte wereld binnenstapt. 

Betwijfel ik