Weergegeven resultaten: 1 t/m 15 van 15
    Member etii0's schermafbeelding
    iTrader
    0

Welk werk te kiezen?

Dag allen,

Ik studeer in juni af als Ing. Elektromechanica en heb mij reeds op het sollicitatiepad begeven.
    Dit heeft 2 plaatsen opgeleverd waar ik mag beginnen. De ene plaats heeft mij een contract aangeboden, die aannemelijk is. De andere plek heeft een heel mooi project, maar die man zegt: hij moet vertrouwen op mijn woord, in juli stel ik dan een contract op. Nu, na bemiddeling van het selectiekantoor wil hij me toch zien, maar hij kan pas volgende week afspreken, te laat voor het andere bedrijf.

Ik sta dus voor een gigantisch dilemma. Beide bedrijven zijn leuke plaatsen om te werken, het bedrijf dat een contract aanbied draait al goed en zal zeker een stabiele job zijn. Anderzijds kan het andere bedrijf een echt project bieden naar de toekomst toe (veel uitdaging, meer doorgroeimogelijkheden). Het gaat echter minder goed met de zaken daar, mede daardoor ook de uitdagingen voor de ingenieurs.

Misschien hebben er hier mensen al gelijkaardige situaties meegemaakt? Wat hebben jullie gedaan: het risico genomen en een contract laten schieten, of gaan voor de zekerheid?

Groeten en alvast bedankt!
    Company of Heroes: beste strategy game ooit!

Approved 9-lifer MrKend54l's schermafbeelding
    iTrader
    20 (100%)
    Ik sta voor een gelijkaardig dillema.
    Je moet alles afwegen, loon voordelen, doorgroeimogelijkheden,...
    Maar werkzekerheid is ook belangrijk. Ik zou persoonlijk kijken naar voordelen en loon. Dit is in mijn ogen toch het belangrijkste.

Member
    iTrader
    0
    leer toch eens zelf beslissingen nemen ...

Member Snowyflake's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Als ik uw uitleg lees heb ik het gevoel dat je al weet wat je wilt maar dat je gewoon schrik hebt. Ik vind dat je het risico moet nemen. Met jouw diploma en leeftijd vind je overal werk als je dat wilt. Dus doe wat je wilt doen en loopt het fout af dan kan je zonder probleem een nieuwe job vinden. Met dat je hier eigenlijk geen foute keuze kan maken zou ik zeggen, volg je hart.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MrKend54l Bekijk bericht
    Ik sta voor een gelijkaardig dillema.
    Je moet alles afwegen, loon voordelen, doorgroeimogelijkheden,...
    Maar werkzekerheid is ook belangrijk. Ik zou persoonlijk kijken naar voordelen en loon. Dit is in mijn ogen toch het belangrijkste.
    Boh daar ga ik niet mee akkoord, je moet verder kijken dan je startloon. Als je veel doorgroeimogelijkheden hebt zal je op termijn een veel hoger loon kunnen halen ookal is dat in het begin lager dan in het bedrijf met minder doorgroeimogelijkheden.

Daarnaast moet je ook doen wat je gelukkig maakt, zolang je loon hoog genoeg is om rond te komen zou dat in het begin van je carriŤre ook geen prioriteit mogen zijn.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hannidas Bekijk bericht
    leer toch eens zelf beslissingen nemen ...
    De hoffelijkheid zelve! Ik kan normaliter heel goed beslissingen nemen, alleen doe ik dat graag geÔnformeerd. Heel wat factoren spelen alleszins mee in mijn beslissing, zo ook ervaringen van anderen. De eer om de beslissing te nemen zal ik niet aan jou geven, wees gerust!

Bedankt allen om te reageren!

Approved 9-lifer Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    wij kunnen ook niet in de toekomst kijken hť
    neem dat ene contract aan, ge hebt toch 6 maanden proef
    als dat ander ondertussen een flop wordt hebt ge dat eerste contract tenminste

is dat ander beter dient ge uw ontslag in en gaat ge voor het 2e
    ze zullen dan ook wel ff kunnen wachten zeker

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stimpy Bekijk bericht
    wij kunnen ook niet in de toekomst kijken hť
    neem dat ene contract aan, ge hebt toch 6 maanden proef
    als dat ander ondertussen een flop wordt hebt ge dat eerste contract tenminste

is dat ander beter dient ge uw ontslag in en gaat ge voor het 2e
    ze zullen dan ook wel ff kunnen wachten zeker
    Zoals te lezen viel, vroeg ik of er mensen zijn die in een soortgelijke situatie zitten of gezeten hebben en hoe zij het probleem hebben aangepakt.

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Ik kan eigenlijk maar 1 ding zeggen, als beginner kan je een stabiel bedrijf wel gebruiken om ervaring op te doen. Een bedrijf in "nood" zit vaak om bepaalde redenen in "nood", bv. slecht personeelsbeleid of incompetent personeel.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    Ik kan eigenlijk maar 1 ding zeggen, als beginner kan je een stabiel bedrijf wel gebruiken om ervaring op te doen. Een bedrijf in "nood" zit vaak om bepaalde redenen in "nood", bv. slecht personeelsbeleid of incompetent personeel.
    Dank je, vind ik een nuttige uitspraak. Het is inderdaad zo dat de manier van aanpakken van mijn sollicitatie bijvoorbeeld al vragen oproept...

Approved 9-lifer Cycloon's schermafbeelding
    iTrader
    47 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etii0 Bekijk bericht
    Dank je, vind ik een nuttige uitspraak. Het is inderdaad zo dat de manier van aanpakken van mijn sollicitatie bijvoorbeeld al vragen oproept...
    In stabiele bedrijven zijn overigens ook perfect uitdagende projecten te vinden. Misschien zelf meer dan in noodlijdende bedrijven, want die hebben de financiŽle middelen niet om ambitieus te zijn.

En geen tijd kunnen vrijmaken om je te zien vind ik persoonlijk ook maar iets waar ik sowieso al neen tegen zou zeggen. Bedrijven die je graag zouden willen maken maar al te graag tijd vrij. Bij ons blijft de manager zelf vaak tot laat in de avond voor sollicitanten die overdag geen tijd kunnen vrij maken.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Cycloon Bekijk bericht
    In stabiele bedrijven zijn overigens ook perfect uitdagende projecten te vinden. Misschien zelf meer dan in noodlijdende bedrijven, want die hebben de financiŽle middelen niet om ambitieus te zijn.

En geen tijd kunnen vrijmaken om je te zien vind ik persoonlijk ook maar iets waar ik sowieso al neen tegen zou zeggen. Bedrijven die je graag zouden willen maken maar al te graag tijd vrij. Bij ons blijft de manager zelf vaak tot laat in de avond voor sollicitanten die overdag geen tijd kunnen vrij maken.
    Voila, zoiets heb ik dus ook... Hij wou initieel pas na mijn afstuderen een contract opstellen, dus als ik het ene contract laat schieten, teken ik in principe een leeg contract (ik teken wel niets, maar moet eig kiezen voor een job waar ik de details niet van ken)...

Denk dat mijn keuze duidelijk wordt...

Member Necreo's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Teken het contract dat op tafel ligt, je hebt 6 maand proeftijd.
    Indien het andere bedrijf dan nog komt met een een beter voorstel, kan je onmiddelijk opzeggen bij de ene firma en 7 dagen later kan je bij de andere starten.

Very simple.

Kind regards,

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Necreo Bekijk bericht
    Teken het contract dat op tafel ligt, je hebt 6 maand proeftijd.
    Indien het andere bedrijf dan nog komt met een een beter voorstel, kan je onmiddelijk opzeggen bij de ene firma en 7 dagen later kan je bij de andere starten.

Very simple.

Kind regards,
    Dag allen,

Toch een keuze gemaakt. Ik heb inderdaad gekozen voor het bestaande contract. Na even nagedacht te hebben wil ik met dat andere bedrijf zelfs geen zaken doen. Ik vind dit een weinig professionele manier van werken.

Bedankt voor de ideeŽn!

Approved 9-lifer Stimpy's schermafbeelding
    iTrader
    8 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door etii0 Bekijk bericht
    Zoals te lezen viel, vroeg ik of er mensen zijn die in een soortgelijke situatie zitten of gezeten hebben en hoe zij het probleem hebben aangepakt.

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen
    waar voel ik mij aangevallen?

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Stimpy Bekijk bericht
    waar voel ik mij aangevallen?
    'Wij kunnen ook niet in de toekomst kijken he' Het klonk nogal gefrustreerd, maar ik besef dat maar al te goed, vandaar mijn verduidelijking. Zal een misverstand zijn!

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten