Dag allen,
Ik studeer in juni af als Ing. Elektromechanica en heb mij reeds op het sollicitatiepad begeven.
Dit heeft 2 plaatsen opgeleverd waar ik mag beginnen. De ene plaats heeft mij een contract aangeboden, die aannemelijk is. De andere plek heeft een heel mooi project, maar die man zegt: hij moet vertrouwen op mijn woord, in juli stel ik dan een contract op. Nu, na bemiddeling van het selectiekantoor wil hij me toch zien, maar hij kan pas volgende week afspreken, te laat voor het andere bedrijf.
Ik sta dus voor een gigantisch dilemma. Beide bedrijven zijn leuke plaatsen om te werken, het bedrijf dat een contract aanbied draait al goed en zal zeker een stabiele job zijn. Anderzijds kan het andere bedrijf een echt project bieden naar de toekomst toe (veel uitdaging, meer doorgroeimogelijkheden). Het gaat echter minder goed met de zaken daar, mede daardoor ook de uitdagingen voor de ingenieurs.
Misschien hebben er hier mensen al gelijkaardige situaties meegemaakt? Wat hebben jullie gedaan: het risico genomen en een contract laten schieten, of gaan voor de zekerheid?
Groeten en alvast bedankt!

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren