Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7
    Member Ikkina's schermafbeelding
    iTrader
    0

Schakelprogramma of niet?

Hallo,

Momenteel zit ik in het eerste jaar Professionele bachelor: Lerarenopleiding (lager onderwijs). Mijn huidige richting doe ik enorm graag en ben tot nu toe vlotjes op alle vakken geslaagd. Maar ik heb vaak het gevoel dat een hoger niveau me ook gelukt zou zijn, dit zit me enorm dwars.

Ik heb ontdekt dat ik, na het afstuderen binnen mijn huidige richting, nog een schakelprogramma kan volgen in de Pedagogische Wetenschappen. Dat betekent dat ik dan nog 3 jaar moet bijdoen om een masterdiploma te behalen.
    Mijn huidige studierichting heeft mij enorm lui gemaakt. Iedere cursus bevat hier maximaal 80 pagina's. Doorheen het jaar heb ik wel veel taken, maar beginnen met studeren net de dag voor je examen is voldoende om een 15/20 te halen.

Ik heb gehoord dat een schakelprogramma vrij pittig is. Aangezien ik het niet meer gewoon ben om grote hoeveelheden te studeren, ben ik bang dat ik dat dan niet ga aankunnen.

Zou het hier misschien een betere keuze zijn om volgend jaar gewoon in de 1ste bachelor Pedagogische wetenschappen te starten? Of is het beter dat ik mijn huidige richting afmaak en dan een schakelprogramma volg?

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Ik zou starten in pedagogische volgend jaar . Lager onderwijs is duidelijk veel te makkelijk voor u

Member Bananarama's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb twee jaar lerarenopleiding lager onderwijs gedaan en zat met hetzelfde probleem als jij. Ik was er altijd overal vlotjes voor door en besefte toen dat ik unief aankon. Ik stond toen voor de keuze om het derde jaar nog af te maken of om aan unief mijn eerste bachelorjaar te beginnen.

Wat mij overhaalde om toch dat derde jaar achterwege te laten en meteen aan unief te beginnen, was vooral het vooruitzicht van werken als leerkracht in het lager onderwijs. Ik voelde me gewoon steeds dommer worden tijdens de studie alleen al en zag het simpelweg niet zitten om later de rest van mijn dagen te slijten in een job die geen intellectuele uitdaging bood.

Het hangt er dus eigenlijk van af of je de job van leerkracht in het lager onderwijs nog ziet zitten. Als je op "safe" wil spelen, maak je best het derde jaar nog af zodat je alvast één diploma hebt waarmee je later werk kan vinden. Als je zeker bent dat je peda aankan, je absoluut géén leerkracht wil worden en geen jaar tijd wil verspillen, dan kan je beter meteen peda gaan doen.

Let wel goed op: peda is niet gewoon de moeilijkere versie van LLO. Kam zeker goed alle opleidingsonderdelen uit voor je eraan begint.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bananarama Bekijk bericht
    Ik heb twee jaar lerarenopleiding lager onderwijs gedaan en zat met hetzelfde probleem als jij. Ik was er altijd overal vlotjes voor door en besefte toen dat ik unief aankon. Ik stond toen voor de keuze om het derde jaar nog af te maken of om aan unief mijn eerste bachelorjaar te beginnen.

Wat mij overhaalde om toch dat derde jaar achterwege te laten en meteen aan unief te beginnen, was vooral het vooruitzicht van werken als leerkracht in het lager onderwijs. Ik voelde me gewoon steeds dommer worden tijdens de studie alleen al en zag het simpelweg niet zitten om later de rest van mijn dagen te slijten in een job die geen intellectuele uitdaging bood.

Het hangt er dus eigenlijk van af of je de job van leerkracht in het lager onderwijs nog ziet zitten. Als je op "safe" wil spelen, maak je best het derde jaar nog af zodat je alvast één diploma hebt waarmee je later werk kan vinden. Als je zeker bent dat je peda aankan, je absoluut géén leerkracht wil worden en geen jaar tijd wil verspillen, dan kan je beter meteen peda gaan doen.

Let wel goed op: peda is niet gewoon de moeilijkere versie van LLO. Kam zeker goed alle opleidingsonderdelen uit voor je eraan begint.
    Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik doe mijn huidige richting wel graag, maar iets in mij knaagt om wat hogers te doen.

Alle mensen uit mijn omgeving raden me aan om de lerarenopleiding af te maken, zodat ik tenminste een diploma op zak heb. 2 diploma's zijn beter dan 1, volgens hen.
    Ik vind de keuze dan ook enorm moeilijk om te maken, omdat ik bang dat de stap naar het schakelprogramma te groot gaat zijn.

Ik ben me ervan bewust dat pedagogie zich niet alleen maar bezighoudt met het onderwijs. Mijn voorkeur gaat zelfs naar de sociale, culturele afstudeerrichting.

Member kakmongool's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ikkina Bekijk bericht
    Bedankt voor de uitgebreide reactie. Ik doe mijn huidige richting wel graag, maar iets in mij knaagt om wat hogers te doen.

Alle mensen uit mijn omgeving raden me aan om de lerarenopleiding af te maken, zodat ik tenminste een diploma op zak heb. 2 diploma's zijn beter dan 1, volgens hen.
    Ik vind de keuze dan ook enorm moeilijk om te maken, omdat ik bang dat de stap naar het schakelprogramma te groot gaat zijn.

Ik ben me ervan bewust dat pedagogie zich niet alleen maar bezighoudt met het onderwijs. Mijn voorkeur gaat zelfs naar de sociale, culturele afstudeerrichting.
    Indien peda niet je ding is of niet lukt kan je toch nog steeds LLO doen?

iTrader
    0
    Niemand uit mijn omgeving begrijpt waarom ik zou stoppen met de lerarenopleiding. Volgens hen is het veel beter om dit af te maken, zodat ik nadien 2 diploma's heb.
    Heeft dit wel een meerwaarde als ik later toch niet van plan ben om een job te zoeken binnen het onderwijs?

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ikkina Bekijk bericht
    Niemand uit mijn omgeving begrijpt waarom ik zou stoppen met de lerarenopleiding. Volgens hen is het veel beter om dit af te maken, zodat ik nadien 2 diploma's heb.
    Heeft dit wel een meerwaarde als ik later toch niet van plan ben om een job te zoeken binnen het onderwijs?
    Een bachelor in het onderwijs is altijd een meerwaarde omdat je daar sociaal vaardig wordt gemaakt, en als je met kinderen omkan van die leeftijd, denk ik ook wel dat je met volwassen mensen goed zal om kunnen.
    Bovendien neem ik aan da ge ook psychologie enzo krijgt wat ook altijd een meerwaarde is, een LLO of LSO is niet enkel voor het onderwijs maar ook voor andere doeleinden, zoals bv met een LSO (vakken: Elektriciteit/Techniek) kan je ook vertegenwoordiger worden van een technisch bedrijf.
    Dit om maar gewoon een voorbeeld te geven.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten