Oorspronkelijk geplaatst door
Bananarama
Ik heb twee jaar lerarenopleiding lager onderwijs gedaan en zat met hetzelfde probleem als jij. Ik was er altijd overal vlotjes voor door en besefte toen dat ik unief aankon. Ik stond toen voor de keuze om het derde jaar nog af te maken of om aan unief mijn eerste bachelorjaar te beginnen.
Wat mij overhaalde om toch dat derde jaar achterwege te laten en meteen aan unief te beginnen, was vooral het vooruitzicht van werken als leerkracht in het lager onderwijs. Ik voelde me gewoon steeds dommer worden tijdens de studie alleen al en zag het simpelweg niet zitten om later de rest van mijn dagen te slijten in een job die geen intellectuele uitdaging bood.
Het hangt er dus eigenlijk van af of je de job van leerkracht in het lager onderwijs nog ziet zitten. Als je op "safe" wil spelen, maak je best het derde jaar nog af zodat je alvast één diploma hebt waarmee je later werk kan vinden. Als je zeker bent dat je peda aankan, je absoluut géén leerkracht wil worden en geen jaar tijd wil verspillen, dan kan je beter meteen peda gaan doen.
Let wel goed op: peda is niet gewoon de moeilijkere versie van LLO. Kam zeker goed alle opleidingsonderdelen uit voor je eraan begint.