Oorspronkelijk geplaatst door
JackM
Digitaal komen ze weer eeuwen achter. Ge moet zelf u dings zien te vinden met de gewonen autocad .. waar geen enkele architect nog mee werkt binnen dit en een paar jaar. Revit bvb is maar een keuzevak int 4e of zelfs het 5e.
Verder is zijn hun ontwerpen en ontwerpstudio's gebaseerd op theoretische nonsens waar ge in de echte wereld geen zak mee zijt.
De laatste 2 - 3 jaar hoor ik niks anders dan slechte commentaar van mensen uit de praktijk, bureaus, .. dat de afgestudeerden van stlucas niks kunnen (en ze nen dikke nek hebben). Helaas moet ek ze gelijk geven ..
Al moet ek u zeggen, ik die interieurarchitectuur en geen gewoon architectuur, maar wat ik hoor van de meeste is dat ze toch dezelfde lijn volgen in hun aanpak bij de ontwerpvakken.
Behalve 'out of the box' denken heb ik daar niks bijgeleerd. Kheb meer kennis van technieken vanuit het middelbaar en zelf met techniek bezig te zijn, dan dat ek daar oude zever zou bijgeleerd hebben. Kheb verdorie al 4 keer de docenten mogen verbeteren omdat ze met cursussen van 8 jaar oud afkwamen
Volgend academiejaar ben ik naar het PHL in Diepenbeek men master gaan doen, dat ek toch iets kan als ek men diploma heb.