Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 21
    Approved 9-lifer SDEC's schermafbeelding
    iTrader
    0

Bloedhekel aan frans en toch willen slagen?

Ik zit in een opleiding waar het essentieel is dat ik voor frans slaag (meerbepaald deze), maar ik heb echt een ongeloofelijke hekel aan de taal--altijd al gehad, al weet ik wel dat frans kunnen in BelgiŽ zeker een meerwaarde is.

Is er iemand die in dezelfde situatie zit/zat en zijn fransofobie heeft overwonnen? Zijn er manieren om mij meer interesse in de taal te doen krijgen of is gewoon keihard tegen mijn zin blokken de enigste oplossing?

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Gewoon het feit dat je MOET slagen is toch voldoende om u te motiveren? Er zijn zoveel dingen die ik niet graag doe maar ik moet, dus ik doe het toch

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SDEC Bekijk bericht
    Ik zit in een opleiding waar het essentieel is dat ik voor frans slaag (meerbepaald deze), maar ik heb echt een ongeloofelijke hekel aan de taal--altijd al gehad, al weet ik wel dat frans kunnen in BelgiŽ zeker een meerwaarde is.

Is er iemand die in dezelfde situatie zit/zat en zijn fransofobie heeft overwonnen? Zijn er manieren om mij meer interesse in de taal te doen krijgen of is gewoon keihard tegen mijn zin blokken de enigste oplossing?
    Ik heb ook altijd een bloedhekel gehad aan Frans, echt gedegouteerd van geraakt door het middelbaar. Oplossing? U niet aanstellen en gewoon blokken...

Platinum Member lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Leer de belangrijke dingen, probeer er gewoon door te zijn?

Ge moet er toch voor slagen om uw diploma te halen, als dat u niet motiveert, tjah geen diploma dan

iTrader
    0
    Blokken moet ik toch doen, ik vraag me gewoon af of er manieren zijn om je leven wat makkelijker te maken Wat jullie zeggen is heel juist uiteraard.

Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Zoek u een Franstalig lief?

Member YLA G's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    1
    lol ik haat dat ook.. ben er altijd voor gebuisd maar t heeft me nooit belet in Brussel te werken

Platinum Member lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Blokken moet ik toch doen, ik vraag me gewoon af of er manieren zijn om je leven wat makkelijker te maken
    goed genoeg leren zodat ge dat niet nog is moet doen volgend jaar

Member atrocity's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik heb hetzelfde probleem en het is gewoon een taal dat niet lukt om te leren, ik studeer echt enorm veel aan frans en ben nog gebuisd terwijl ik met een uurtje engels of duits al 80 haal voor examen.

Member Schummi88's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Het is ook niet mijn favoriete vak maar op tijd studeren en het gedurende het hele jaar onderhouden helpt veel. Dat vergt een inspanning en is niet altijd even leuk. Maar het gaat voldoening geven als ik mijn diploma heb.

Member SpArdA's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Zijn er manieren om mij meer interesse in de taal te doen krijgen of is gewoon keihard tegen mijn zin blokken de enigste oplossing?
    Taal en cultuur zijn nauw met elkaar verbonden, dus probeer u hier ook wat in te verdiepen (muziek, geschiedenis, ...).
    Wie weet kom je iets interessants tegen en dan heb je een eerste positieve associatie met deze overgecompliceerde klotetaal waarin je dient te rochelen om de letter R uit te spreken.

Member Lorvet's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Oud trucje dat altijd helpt maar irritant en vaak overkill is; nieuws in het frans volgen, sites in het frans lezen, GSM in het frans instellen, enz.

Member nameless's schermafbeelding
    iTrader
    21 (100%)

Ik heb toegepaste informatica gestudeerd aan de khl zoals jij wil doen precies en ik ben/was ook niet goed in Frans zoals vele medestudenten. Maar volgens mij kan zowat iedereen die een beetje basis Frans heeft van het middelbaar slagen voor het vak(wat je 3 keer hebt in de hele opleiding).
    Je moet je wel altijd hard inspannen tijdens de lessen en veel werk in je taken steken.

Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)

Ik haat frans ook gigantisch. Jammer eigenlijk, want het is leuk om het te kennen, maar soit.

De oplossing is eenvoudig: studeren en slagen, of geluk hebben.

Eerste jaar TEW had ik 13 op frans. Tweede jaar had ik 8, maar gedelibereerd. Enige buis die ik ooit had lol, samen met financiŽle markten, waar ik nu ironisch gedoe een doctoraat in doe. Strange indeed...

Member stinky's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Franse strips lezen, der zijn er genoeg.

Member Dionysus's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lorvet Bekijk bericht
    Oud trucje dat altijd helpt maar irritant en vaak overkill is; nieuws in het frans volgen, sites in het frans lezen, GSM in het frans instellen, enz.
    Iets in die aard is idd wel goed. Ik heb goed Engels geleerd door boeken in die taal te lezen: in het begin gaat het misschien wel traag en kan het soms frustrerend zijn, maar nu leest het zoals in het Nederlands. Ik heb ook enkele boeken in het Frans gelezen, dat valt wel aan te raden. Ik heb l'ťtranger en Le Petit Prince gelezen en dat was toch goed te doen.

Het vergt wat moeite, maar het resultaat mag er zijn.

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Als ik alleen maar vakken studeerde waar ik geen zeer harde hekel aan had zat ik vermoedelijk nog ergens int eerste emiddelbaar

iTrader
    0
    Bedankt voor de goeie tips iedereen Mijn GSM staat al in het frans sie.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SysRq Bekijk bericht
    Zoek u een Franstalig lief?
    Ik denk niet dat mijn vriendin dat leuk zal vinden

Member
    iTrader
    0
    Bedankt voor de goeie tips iedereen Mijn GSM staat al in het frans sie.
    zet ook uw facebook, google, fora, ... in het frans.

da's een supergoeie truc om zonder dat je moeite doet en quasi onbewust een beetje woordenschat bij te leren en hier en daar een zinsconstructie te zien.

en om u de 'liefde voor de taal' een beetje in te lepelen, en uw motivatie omhoog te krikken, zou ik mssn een paar leuke franse films downloaden? Films met Jean Reno, Louis de Funes, eens naar amelie poulin kijken met uw lief, etc...

Member Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bladwijzer Bekijk bericht
    en om u de 'liefde voor de taal' een beetje in te lepelen, en uw motivatie omhoog te krikken, zou ik mssn een paar leuke franse films downloaden? Films met Jean Reno, Louis de Funes, eens naar amelie poulin kijken met uw lief, etc...
    chez le ch'tis vond ik persoonlijk ook een best hilarische film

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten