Beste 9livers(?),
Ik ben momenteel bezig aan een opleiding Burgerlijk Ingenieur aan de KUL, en was er in het eerste semester maar door op 2 van de 6 vakken (projectontwikkeling en mechanica). Nu moet ik er wel bijzeggen dat ik in het jaar niets gestudeerd heb, en in de 2 laatste weken voor de examens alles heb geblokt aan een niet al te hoog tempo (met bijna geen enkel vak klaar geraakt). Nu ligt dat weinig studeren waarschijnlijk aan mijn pure luiheid, maar ik denk dat het ook ligt aan het feit dat echt geen enkel vak mij in de verste verte interesseert.
Chemie vond ik een hel, algebra heb ik gewoon niet opgelet tijdens de lessen omdat het allemaal zo "virtueel en abstract" over komt. Mechanica vond ik nog wel ietwat interessant, en analyse heb ik wel goed inzicht in, maar de differentiaalvergelijkingen had ik niet geoefend/geleerd waardoor de helft van dat examen al naar de knoppen was (ik had 7/20 dus de andere helft was dan wel goed). Nu hebben we dit semester Informatica, en dat is eindelijk een vak dat me wel interesseert, nu heb ik er eigenlijk ook nog niet genoeg voor gedaan, maar dat komt omdat ik echt niet weet wat aan te vangen met mijn studie.
Ik heb altijd al iets willen doen met computers, en ik wist ook al langer dat informatica mij interesseerde, maar ik heb toch voor burgerlijk gekozen mede door mijn vader die dat ook gedaan heeft en mij er eigenlijk heeft in gepraat. Met de vakken van dit semester ben ik ook niet helemaal mee, en mijn ouders hebben voorgesteld om studiebegeleiding te volgen. Nu is die studiebegeleiding eigenlijk meer bijles en niet echt begeleiding in de mate van mij te motiveren, en deadlines te stellen van dit moet je tegen dan kunnen enzoverder.. Nu wil ik daar eigenlijk zowizo mee stoppen omdat ik weet dat het mijn ouders geld kost, en ik het opzich zelf wel kan begrijpen als ik er maar tijd in steek.
Qua moeilijkheidsgraad denk ik dat ik burgerlijk wel net aan kan, maar dan moet ik er echt veel tijd in steken. Even wat achtergrondinformatie: Ik heb in het middelbaar 6u wetenschappen wiskunde gedaan, en daar altijd (net) door geraakt met bijna niets te doen. In mijn vrije tijd maak ik zelf modelbouwvliegtuigjes (op afstandsbediening) en zit ik erg veel op mn computer. Ik heb er altijd van gedroomt om later mijn eigen bedrijf op te starten, en ik heb over de jaren zelfs een schriftje bijgehouden met allemaal mogelijke business ideeen. Nu liggen die ideeen voornamelijk in de informatica wereld, en ik zou dus echt graag daarin verder gaan. Mijn vader zegt dat computerwetenschappen echt iets voor mij zal zijn, en dat ik nu moet doorzetten om door de vakken te geraken die me niet interesseren, maar ik weet niet of ik daarin zou slagen.
Zou het misschien verstandig zijn om volgend jaar Informatica te beginnen, of denken jullie dat ik beter verder ga met burgie? Ik heb er ook al aan gedacht om naar industrieel ingenieur te gaan, om toch een ietwat algemenere richting te doen (dan info) maar ik denk dat ik daar niet echt een uitdaging heb als ik naar mijn vrienden kijk. Ik besef dat ik bij informatica ook saaie vakken ga hebben, (algebra waarschijnlijk?) maar ik hoop dan toch dat er daar aanzienlijk meer geprogrammeerd word dan bij burgerlijk. Ook zou ik dan geen vakken meer hebben zoals chemie en thermodynamica, wat echt niets voor mij is. Hopenlijk kunnen jullie mij wat meer inzicht geven
Mvg, Thibault

LinkBack URL
About LinkBacks
Met citaat reageren

)
.