Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 34
    Member stevedc's schermafbeelding
    iTrader
    0

Verder studeren of niet

Binnenkort in juni studeer ik af als professionele bachelor Elektronica-ICT. Nu sta ik dus voor de moeilijke keuze ofwel stoppen en gaan werken ofwel gaan verder studeren (voor master). Zelf ben ik echt hard aan het twijfelen omdat ik constant tussen de twee wordt gesleurd ene moment wil ik verder andere moment wil ik stoppen. Weet er iemand hier wat de beste keuze is of het echt nuttig is om verder te gaan, buiten de titel?

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    De beste keuze is afhankelijk van wat jij wilt...

Member YaMo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark.Magician01 Bekijk bericht
    Vandaag de dag zijn professionele bachelors quasi nutteloos. Die hebben eigelijk geen enkel meerwaarde in deze maatschappij. (Tenzij je als ambtenaar in een gemeentehuis wil werken :P)
    Duidelijk een kenner.

iTrader
    0
    Ja aan de jobaanbiedingen die ik krijg zijn wij nog niet zo nutteloos, als ze konden komen ze ons halen de moment dat we ons blad opgehaald hebben. En ja ik mijn eigen keuze is een beetje moeilijk ik kan niet goed kiezen wat ik wil ik twijfel te veel

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    OP, misschien 1 jaar gaan werken en zien hoe het u bevalt? Uw diploma ligt heel goed in de arbeidsmarkt.

Vandaag de dag zijn professionele bachelors quasi nutteloos. Die hebben eigelijk geen enkel meerwaarde in deze maatschappij. (Tenzij je als ambtenaar in een gemeentehuis wil werken :P)
    Dat is de biggest bullcrap dat ik de afgelopen 2 maanden gehoord heb.

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    Uw vriend heeft oftewel niet goed gezocht of zeer slechte indrukken achtergelaten bij zijn sollicitaties. Genoeg jobs voor bepaalde bachelors, zoals TI of ECT-elektronica.

iTrader
    0
    dan vraag ik mij wel af waar die studeerd en wat voor thesis heeft gedaan, ik krijg bijna elke dag telefoon van een bedrijf dat mij wil aantrekken

Member vulle's schermafbeelding
    iTrader
    2 (75%)
    Blijkbaar moet je tegenwoordig niet bijster slim zijn om TEW te studeren.
    Ontopic: Je moet verschillende bachelors niet vergelijken. Bekijk vacatures en je weet direct of je goed in de markt ligt of niet.

Member
    iTrader
    3 (100%)
    Amai, Nederlands....
    Pot, ketel en iets met zwart... Btw, als je na 2 jaar met een informatica-diploma nog geen job gevonden hebt in de sector, dan verwacht/vraag je te veel.

OT: zoals hierboven al vermeld, waarom geen jaar gaan werken en zien hoe het u bevalt?

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Afgelopen twee maanden? Vraag dat maar aan mijn vriend die twee jaar geleden afgestudeerd is met een prof. bach.
    Ik heb niet eens een vraag gesteld, hoe kunt gij dan mijn 'vraag' doorverwijzen naar uw vriend?

Member Mooncat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    32
    Euh.... hoe kan ik een kenner zijn als ik nog geen diploma heb? Ik studeer overigens TEW

Een kennis van mij was twee gelend jaar afgestudeerd als prof. bachelor in de toegepaste informatica. Tot nu toe heeft hji geen deftige job gevonden die aansluit bij zijn diploma. Hij volgt nu een schakelprogramma voor master Organisatie & Management.

Dus ja.... U hebt het mis....
    Sinds wanneer is één geval representatief voor een hele groep? Bachelors zoals toegepaste informatica en elektronica zijn zeker populair op de arbeidsmarkt en veel abituriënten hebben al een jobaanbieding op zak nog voor ze afgestudeerd zijn. Iets anders beweren is totaal belachelijk.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stevedc Bekijk bericht
    Binnenkort in juni studeer ik af als professionele bachelor Elektronica-ICT. Nu sta ik dus voor de moeilijke keuze ofwel stoppen en gaan werken ofwel gaan verder studeren (voor master). Zelf ben ik echt hard aan het twijfelen omdat ik constant tussen de twee wordt gesleurd ene moment wil ik verder andere moment wil ik stoppen. Weet er iemand hier wat de beste keuze is of het echt nuttig is om verder te gaan, buiten de titel?
    Als je twijfelt, zou ik aanraden om verder te studeren. Meestal weet je na de examenresultaten in januari al of verderstuderen zinvol is of niet. Als die studie je ding niet blijkt te zijn, kan je nog altijd gaan werken en verlies je hooguit een paar maaden. Bovendien is het gemakkelijker om te veranderen van student naar werknemer dan omgekeerd.

Member Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Troll

Member YaMo's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Hij is niet bepaald één van de slimste thuis. Vergeten te melden dat hij 7jaar over zijn bachelor deed. En had hij ook een criminele verleden....
    Een crimineel die 7 jaar doet over een 3 jaar durende opleiding. Duidelijk representatief voor alle professionele bachelors.

Ik denk dat je met een professionele bachelor beter zit dan met een academische bachelor of sommige masters.

iTrader
    0
    Weet eignelijk iemand of het loon verschil groot is tussen 2 net afgestudeerde een master en professionele bachelor in mijn richting en of dit verder hetzelfde verschil blijft of niet

Member Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weet eignelijk iemand of het loon verschil groot is tussen 2 net afgestudeerde een master en professionele bachelor in mijn richting en of dit verder hetzelfde verschil blijft of niet
    Er zal wel een verschil tussen zitten, ook in perks, zonder twijfel en een master in elektronica zal op termijn ook meer verdienen, vrij logisch me dunkt

Crew Member Jurgenv1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Waarom twijfel je? Laat me 1 iets uit de wereld helpen: met een master diploma ga je niet heel veel meer verdienen dan een prof.bach in de IWT sector. (vergelijk de starterslonen maar) Wél heb je met een master diploma meer werkzekerheid. (al is de werkzekerheid met een prof.bach ook niet slecht op zijn minst gezegd)

Wat ook nog belangrijk is is de jobinhoud, zoek eens van beiden op en kijk wat je het beste ligt.

EDIT: besef ook dat vanaf volgend academiejaar er een extra jaar bijkomt voor degene die aan een master opleiding beginnen. (dus ook een extra brugjaar voor de schakelstudenten)

iTrader
    0
    Ik twijfel omdat bij mij in het school er wel info wordt gegeven, maar ja op dingen als ja (kan ik het aan, want ik toch vermoed dat men proffen al weten wat ik kan omdat ik 3 jaar dezelfde had) en ja de uitleg die we kregen was, ja ge moet hier niet komen zitten om ja te zitten want dan moete nie komen.

iTrader
    0
    Ik twijfel omdat bij mij in het school er wel info wordt gegeven, maar ja op dingen als ja (kan ik het aan, want ik toch vermoed dat men proffen al weten wat ik kan omdat ik 3 jaar dezelfde had) en ja de uitleg die we kregen was, ja ge moet hier niet komen zitten om ja te zitten want dan moete nie komen.
    Ze hebben wel gelijk, ik volg schakel EM en het is een serieus tandje bijsteken. Van mijn ICT collega's hoor ik hetzelfde.

iTrader
    0
    ja heb gewoon schrik dat ik gewoon niet haal en ja niemand zegt van ja ge kunt da nee da ga nie of ja da ga het randje zijn dus ja ik vind da echt super moeilijk

iTrader
    0
    ja heb gewoon schrik dat ik gewoon niet haal en ja niemand zegt van ja ge kunt da nee da ga nie of ja da ga het randje zijn dus ja ik vind da echt super moeilijk
    Daarom dat je die afweging eerst moet doen die ik in mijn eerste post hier heb gezet. Pas op, het is niet onmogelijk maar het zal veel meer tijd en moeite vragen, gewoonweg omdat je op een relatief korte tijd op academisch niveau moet komen.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten