Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 34
    Crew Member Jurgenv1's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stevedc Bekijk bericht
    Binnenkort in juni studeer ik af als professionele bachelor Elektronica-ICT. Nu sta ik dus voor de moeilijke keuze ofwel stoppen en gaan werken ofwel gaan verder studeren (voor master). Zelf ben ik echt hard aan het twijfelen omdat ik constant tussen de twee wordt gesleurd ene moment wil ik verder andere moment wil ik stoppen. Weet er iemand hier wat de beste keuze is of het echt nuttig is om verder te gaan, buiten de titel?
    Waarom twijfel je? Laat me 1 iets uit de wereld helpen: met een master diploma ga je niet heel veel meer verdienen dan een prof.bach in de IWT sector. (vergelijk de starterslonen maar) Wél heb je met een master diploma meer werkzekerheid. (al is de werkzekerheid met een prof.bach ook niet slecht op zijn minst gezegd)

Wat ook nog belangrijk is is de jobinhoud, zoek eens van beiden op en kijk wat je het beste ligt.

EDIT: besef ook dat vanaf volgend academiejaar er een extra jaar bijkomt voor degene die aan een master opleiding beginnen. (dus ook een extra brugjaar voor de schakelstudenten)

Member stevedc's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik twijfel omdat bij mij in het school er wel info wordt gegeven, maar ja op dingen als ja (kan ik het aan, want ik toch vermoed dat men proffen al weten wat ik kan omdat ik 3 jaar dezelfde had) en ja de uitleg die we kregen was, ja ge moet hier niet komen zitten om ja te zitten want dan moete nie komen.

iTrader
    0
    Ik twijfel omdat bij mij in het school er wel info wordt gegeven, maar ja op dingen als ja (kan ik het aan, want ik toch vermoed dat men proffen al weten wat ik kan omdat ik 3 jaar dezelfde had) en ja de uitleg die we kregen was, ja ge moet hier niet komen zitten om ja te zitten want dan moete nie komen.
    Ze hebben wel gelijk, ik volg schakel EM en het is een serieus tandje bijsteken. Van mijn ICT collega's hoor ik hetzelfde.

iTrader
    0
    ja heb gewoon schrik dat ik gewoon niet haal en ja niemand zegt van ja ge kunt da nee da ga nie of ja da ga het randje zijn dus ja ik vind da echt super moeilijk

iTrader
    0
    ja heb gewoon schrik dat ik gewoon niet haal en ja niemand zegt van ja ge kunt da nee da ga nie of ja da ga het randje zijn dus ja ik vind da echt super moeilijk
    Daarom dat je die afweging eerst moet doen die ik in mijn eerste post hier heb gezet. Pas op, het is niet onmogelijk maar het zal veel meer tijd en moeite vragen, gewoonweg omdat je op een relatief korte tijd op academisch niveau moet komen.

iTrader
    0
    ja op zich de jobinhoud gaat toch wel vrij hard hetzelfde zijn, het voordeel vna onze master is dat we een meer uitgebreidde kijk hebben en ja voor embedded toepassingen zou het beter zijn. Maja voor de rest is het voor mij vooral ga ik het aankunnen

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dark.Magician01 Bekijk bericht
    Niet waar. Het zijn de nieuwe generatiestudenten van volgend academiejaar die "langer" zullen studeren = twee masterjaren. Dus degene die volgend jaar aan hun master beginnen, hebben maar één masterjaar.
    Ik dacht toch dat degene die nu aan een opleiding bezig zijn in het oude systeem dit ook nog zo kunnen afmaken? (dus bv. als je al academische bach. studeert blijft alles toch hetzelfde terwijl de eerstejaars van volgend jaar het aan hun broek hebben?) Maar ook voor degene die volgend jaar aan hun schakelprogramma wil beginnen is het toch een jaar extra? Dit werd ons zo verteld...

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Yep, zeker als men een master in de wijsbegeerte of in de filosofie heeft
    mag gemakkelijk aangevuld worden door sociologie, geschiedenis, taal n letterkunde, beeldende kunst etc

Member Mooncat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    32
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbreak Bekijk bericht
    mag gemakkelijk aangevuld worden door sociologie, geschiedenis, taal n letterkunde, beeldende kunst etc
    Het aantal bachelors in elektronica-ICT dat na één jaar nog werk zoekt is nochtans meer dan het dubbel van het aantal sociologen.

iTrader
    0
    Weblogs
    32
    En wat voor soorten vacatures bestaan er eigenlijk voor sociologen? Niet bep....
    https://www.kuleuven.be/toekomstiges...e.htm#uitwegen

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mooncat Bekijk bericht
    Het aantal bachelors in elektronica-ICT dat na één jaar nog werk zoekt is nochtans meer dan het dubbel van het aantal sociologen.
    Bron.

Waarom zijn statistische gegevens in de media vaak niet te vertrouwen?
    Dat fanboyisme van kuleuven is alvast zéker niet te betrouwen. Geef een deftige bron als je dat meedeelt.

iTrader
    0
    Weblogs
    32
    Bron.
    http://www.digiclb.be/wat-na-so/vdab...-onderwijs.pdf

Dat fanboyisme van kuleuven is alvast zéker niet te betrouwen. Geef een deftige bron als je dat meedeelt.
    Ik verwijs naar een overzicht van beroepsuitwegen voor sociologen vermeld op de site van de KUL. Ik snap niet wat dat met fanboyisme, betrouwbaarheid en statistische gegevens te maken heeft.

Member Th1x4nG's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    ²

Oppassen met taal en letterkunde. Een vriendin van mij wiens vader talen & literatuur had gestudeerd, werkt (al meer dan 20jaar) bij het Europees Parlement als tolk. Hij verdient vette poen en gaat meer dan vier of vijf keer op reis. Als ik het voor een weekend, een week of een maand. Hij verdient geld
    En hij spreekt negen talen, latijn en grieks niet meegerekend
    kerel, seriously
    Desktop on a budget | 2013 MBA 13" | Google Nexus 5

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    http://www.digiclb.be/wat-na-so/vdab...-onderwijs.pdf

Ik verwijs naar een overzicht van beroepsuitwegen voor sociologen vermeld op de site van de KUL. Ik snap niet wat dat met fanboyisme, betrouwbaarheid en statistische gegevens te maken heeft.
    wat

sociologie -> 4% werkloos na 1 jaar
    elektromechanica -> 3%

meer dan het dubbele van 4% = lager dan 3%?

iTrader
    0
    Weblogs
    32
    Retorische vraag, maar ken jij het verschil tussen elektronica-ict en elektromechanica?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Regels voor berichten