Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste
    Mooncat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbreak Bekijk bericht
    Om te beginnen is dit al een synoniem voor nutteloos.
    Nope.

Tsubasa's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Om te beginnen is dit al een synoniem voor nutteloos.
    Enigste definitie van nuttig volgens u is hoe gemakkelijk je er werk mee vindt? Gij zijt serieus?

Probeer eens verder te denken...

Veel praat, weinig (nul komma nul) argument.
    ASO en TSO leert u al genoeg over het nut van geschiedenis. geen.
    Als jij dit studeerde, fijn voor u, maar het blijft nutteloos.
    Dit is echt ongelooflijk. Ik heb 0,0 argument, maar jij trekt uw conclusies op geschiedenis uit het middelbaar? Dat is totaal niet te vergelijken. Man, jij hebt er echt geen idee van he. Maar het is al duidelijk dat uw schoolcarrière gestopt is na uw TSO. Als je een idee wilt over geschiedenis aan unief, lees Avondland zijn post. Is uw conclusie daarna nog steeds hetzelfde, goed voor jou (je bent helaas fout, maar als je na avondland zijn posts niet van gedacht verandert, ga ik zelf niet proberen). Ik zal het dus hierbij laten .

Dat heet algemene vorming en treedt op bij zowat elke hogere opleiding. Meestal noemt men dit ook 'ouder worden'.
    Behalve bij de jouwe? Of heb jij alleen het 'ouder worden'?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Avondland Bekijk bericht
    Waar haal jij je expertise trouwens vandaan over de opleiding geschiedenis aan de universiteit? Op basis waarvan doe jij je uitspraken?
    Het middelbaar ahja

Avondland's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Dat heet algemene vorming en treedt op bij zowat elke hogere opleiding. Meestal noemt men dit ook 'ouder worden'.
    Nee, want die algemene vorming bij een historische opleiding is ook wetenschappelijk onderbouwd. Het is een andere vorm van Bildung dan die schare uurtjes Levensbeschouwing die je krijgt in het derde bachelor. Dat is een "algemeen vormend vak", maar dat is van een heel ander kaliber dan wat je in die vier jaar geschiedenis krijgt.

Waar haal jij je expertise trouwens vandaan over de opleiding geschiedenis aan de universiteit? Op basis waarvan doe jij je uitspraken?

Monoslay's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Geschiedenis maakt je tot mens die de wereld begrijpt, of tenminste dingen in bredere context kan plaatsen.
    Als je veel geld wilt verdienen, dan doe je beter geen geschiedenis, maar het daarom nutteloos noemen? Dat vind ik op zijn minst kort door de bocht.
    Jbreak: als jouw levensdoel veel geld verdienen is, dan heb ik echt medelijden met je, je zal als een arme man sterven.

Nu on topic:
    azamato, ik zou in jouw plaats eens naar een opendeurdag gaan, of op de websites van de hogescholen eens rondkijken en eventueel wat folders vragen. Geschiedenis aan de hogeschool doet me eigenlijk ook eerder denken aan onderwijs, aan de universiteit kan je meer richtingen uit.
    Laatst gewijzigd door Monoslay; 1 april 2012 om 18:30
    PSN: Monoslay-
    9LBe Funclan Juventus FC FC Barcelona STVV
    Messi - When the insane become the routine

NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    153 (100%)
    Ik heb veel genuanceerder leren denken en kan dingen veel beter in een context plaatsen.
    Ik ook en hoefde daarvoor niet iets te studeren dat minder aantrekkelijk op de arbeidsmarkt ligt. Niet dat ik u ongelijk geef in uw punt maar dit is een eigenschap die je in het algemeen aan hogere studies kan hechten, niet enkel aan degene die niet tot werk leiden.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    Ik ook en hoefde daarvoor niet iets te studeren dat minder aantrekkelijk op de arbeidsmarkt ligt. Niet dat ik u ongelijk geef in uw punt maar dit is een eigenschap die je in het algemeen aan hogere studies kan hechten, niet enkel aan degene die niet tot werk leiden.
    Het hangt ervan af in welke context je die argumentatie plaatst. Meer concreet had ik erg verstarde politieke denkbeelden, die door de inzichten die me tijdens de lessen werden aangeleverd, erg sterk beïnvloed werden. Tijdens die vier jaar heb ik de kaalslag meegemaakt van mijn denken, maar heb ik ook nieuwe pilaren leren bouwen. Ik betwijfel héél sterk dat een bachelor in de marketing (ik heb dat 1 jaar gedaan) me diezelfde mate van inzichtsveranderingen zou opleveren. Natuurlijk zijn er ook andere richtingen die je denken sterk beïnvloeden, zoals rechten of wijsbegeerte. Maar achteraf gezien heb ik wel enorm veel gehad aan geschiedenis, ook al heb ik nu nog niet de droomjob gevonden ermee.

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Monoslay Bekijk bericht
    Jbreak: als jouw levensdoel veel geld verdienen is, dan heb ik echt medelijden met je, je zal als een arme man sterven.
    Dat is een onderdeel ervan, ja.
    Als jij met geweldige ambitie aan de band wil staan of met glans afstuderen van KSO en alternatief zijn en niks verdienen, doe maar dan, maar geef geen kritiek op mijn doelen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tsubasa Bekijk bericht
    Enigste definitie van nuttig volgens u is hoe gemakkelijk je er werk mee vindt? Gij zijt serieus?

Probeer eens verder te denken...

Dit is echt ongelooflijk. Ik heb 0,0 argument, maar jij trekt uw conclusies op geschiedenis uit het middelbaar? Dat is totaal niet te vergelijken. Man, jij hebt er echt geen idee van he. Maar het is al duidelijk dat uw schoolcarrière gestopt is na uw TSO. Als je een idee wilt over geschiedenis aan unief, lees Avondland zijn post. Is uw conclusie daarna nog steeds hetzelfde, goed voor jou (je bent helaas fout, maar als je na avondland zijn posts niet van gedacht verandert, ga ik zelf niet proberen). Ik zal het dus hierbij laten .

Behalve bij de jouwe? Of heb jij alleen het 'ouder worden'?

Het middelbaar ahja
    >ervan uitgaande dat je niet weet wat geschiedenis inhoudt als je het secundair voltooit. = dom. Dat wist ik al toen ik in de basisschool zat en woordjes moest invullen in een tekst over karel de grote.
    Ik respecteer tenminste de richting, zelfs wanneer ik ze onnuttig vind, daar kan jij zeker nog iets van leren.

NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    153 (100%)
    Het hangt ervan af in welke context je die argumentatie plaatst. Meer concreet had ik erg verstarde politieke denkbeelden, die door de inzichten die me tijdens de lessen werden aangeleverd, erg sterk beïnvloed werden. Tijdens die vier jaar heb ik de kaalslag meegemaakt van mijn denken, maar heb ik ook nieuwe pilaren leren bouwen. Ik betwijfel héél sterk dat een bachelor in de marketing (ik heb dat 1 jaar gedaan) me diezelfde mate van inzichtsveranderingen zou opleveren. Natuurlijk zijn er ook andere richtingen die je denken sterk beïnvloeden, zoals rechten of wijsbegeerte. Maar achteraf gezien heb ik wel enorm veel gehad aan geschiedenis, ook al heb ik nu nog niet de droomjob gevonden ermee.
    Ik heb hetzelfde ondergaan als u in mijn (politieke) denkwijzen, met andere resultaten waarschijnlijk. Bij mij gebeurde dit gewoon door volwassen te worden tijdens mijn studies, de discussies met vrienden, klasgenoten, kotgenoten alsook invloed van docenten en de studie zelf. Nu toegegeven, mijn studies duren wel iets langer dan die van de gemiddelde persoon.

Ik snap uw opmerking over marketing wel maar dat lijkt mij een oneerlijke vergelijking, je kan geen professionele bachelors gaan vergelijken met masters op dat vlak...
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

Tsubasa's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    >ervan uitgaande dat je niet weet wat geschiedenis inhoudt als je het secundair voltooit. = dom. Dat wist ik al toen ik in de basisschool zat en woordjes moest invullen in een tekst over karel de grote.
    Ik respecteer tenminste de richting, zelfs wanneer ik ze onnuttig vind, daar kan jij zeker nog iets van leren.
    Oh, je weet wel wat geschiedenis is aan de unief. Excuseer mij!

iTrader
    1 (100%)
    Excuses aanvaard.

PineMangoes's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Ik snap uw opmerking over marketing wel maar dat lijkt mij een oneerlijke vergelijking, je kan geen professionele bachelors gaan vergelijken met masters op dat vlak...
    Master in marketing leert je ook niet veel, maar da's buiten de kweste

iTrader
    0
    Ik heb hetzelfde ondergaan als u in mijn (politieke) denkwijzen, met andere resultaten waarschijnlijk. Bij mij gebeurde dit gewoon door volwassen te worden tijdens mijn studies, de discussies met vrienden, klasgenoten, kotgenoten alsook invloed van docenten en de studie zelf. Nu toegegeven, mijn studies duren wel iets langer dan die van de gemiddelde persoon.

Dat je zowiezo verandert in de vier, vijf, ... jaar dat je studeert weet iedereen natuurlijk. Maar de historische wetenschap heeft me ook methodes aangereikt om mijn argumentatie te onderbouwen. Het inzicht dat ik heb verworven in de geschiedenis heeft me ook perspectief gegeven op zaken die vandaag de dag actueel zijn.

iTrader
    0
    Kvraag mij altijd af waarom dat vak nog bestaat of waarom iemand al die nutteloze dingen van buiten wil leren, zelfs als je al op voorhand weet dat er geen enkele job aan vast hangt.
    Zou ik jou eens mogen vragen wat jij dan nuttig vindt?

iTrader
    0
    Geschiedenis aan hogeschool is sowieso lerarenopleiding. Ik meen mij te herinneren dat ze regenten soms ook wel eens in de banksector gebruikten maar ben hier niet zeker van. Wat volg je momenteel en wat zijn precies je interesses? Reply even als je tijd hebt.

Off-topic: Don't feed the troll

iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Blackblade Bekijk bericht
    Zou ik jou eens mogen vragen wat jij dan nuttig vindt?
    De 10 best betaalde diploma's | Vacature.com
    direct 10 dan.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bekijk bericht
    Off-topic: Don't feed the troll
    Dewelke?

Pagina 2 van 5 Eerste 12345 Laatste

Regels voor berichten