Weergegeven resultaten: 1 t/m 11 van 11

Discussie: Weer gaan studeren

Member Amazing1's schermafbeelding
    iTrader
    0

Weer gaan studeren

Hallo allemaal,

Ik dacht ik plaats even een berichtje om wat meningen en misschien ervaringen te lezen van andere leden.

Na 8 jaar als tolk te hebben gewerkt overweeg om iets totaal anders te gaan doen, ik zou graag informatica willen studeren, waarschijnlijk toegepaste informatica.

Wat me nog aan het twijfelen zet is mijn leeftijd (bijna 30) en het feit dat ik van een prima salaris naar nagenoeg niks ga...

Dan is er ook nog het feit dat ik vanaf het middelbaar geen wiskunde meer heb gezien en dat is toch een belangrijk vak in de informatica.

Graag jullie meningen, adviezen en vooral ervaringen

Member Gekke_Koerd's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je hebt nu echter wel een mooie carriere voor je neus als je als tolk blijft werken.
    Dit betekent wel niet dat je nu niets meer gaat hebben in je toekomstige IT-carriere.

Ben je het van plan te doen via volwassenonderwijs, afstandsonderwijs of full time student @ de hogeschool?

Die wiskunde voor toegepaste informatica kun je makkelijk opfrissen hoor. Het is zeker niet van extreem hoog niveau, op de EHB waar ik zit krijgen we zelfs geen wiskunde, dus daar vind je wel iets op.

Ben je wel zeker van je keuze? Is het een burnout of?

Approved 9-lifer Prior's schermafbeelding
    iTrader
    63 (100%)
    Amazing1, ik ben 30 en doe graduaat hbo informatica-programmeren in volwassenonderwijs. Mijn wiskunde trekt op de ballen van 't middelbaar (wiskunde tot maar 4de jaar bso gehad en t'was amper optellen/aftrekken), maar normaal gezien zou je dat niet moeten laten kisten.

Zelfs al lijkt informatica moeilijk op het gebied van wiskunde, er zijn genoeg truken op google te vinden om met getallenkennis mee te zijn (dec, oct, binair, hex), de rest is logisch denken, hoe ga ik te werk ...

Het enigste waarvoor je een effort moet doen is goed opletten in de les en af en toe es een oefening maken als je denkt dat het minder gaat. Daarnaast zoek ik ook extra leerstof op Internet als zelfstudie wat programmeertalen betreft die je ziet op school.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gekke_Koerd Bekijk bericht
    Je hebt nu echter wel een mooie carriere voor je neus als je als tolk blijft werken.
    Dit betekent wel niet dat je nu niets meer gaat hebben in je toekomstige IT-carriere.

Ben je het van plan te doen via volwassenonderwijs, afstandsonderwijs of full time student @ de hogeschool?

Die wiskunde voor toegepaste informatica kun je makkelijk opfrissen hoor. Het is zeker niet van extreem hoog niveau, op de EHB waar ik zit krijgen we zelfs geen wiskunde, dus daar vind je wel iets op.

Ben je wel zeker van je keuze? Is het een burnout of?
    Ik ben me nog wat aan het ori๋nteren maar als ik zeker ben dan kies ik wel voor voltijdse studie op een hogeschool.

Ik heb gelukkig geen burnout, het is gewoon interesse voor de IT sector wat mijn drijfveer is.

Tolken is leuk, ik ben voor het grootste deel als gerechtstolk werkzaam..alleen heb ik het wel een beetje gehad.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Prior Bekijk bericht
    Amazing1, ik ben 30 en doe graduaat hbo informatica-programmeren in volwassenonderwijs. Mijn wiskunde trekt op de ballen van 't middelbaar (wiskunde tot maar 4de jaar bso gehad en t'was amper optellen/aftrekken), maar normaal gezien zou je dat niet moeten laten kisten.

Zelfs al lijkt informatica moeilijk op het gebied van wiskunde, er zijn genoeg truken op google te vinden om met getallenkennis mee te zijn (dec, oct, binair, hex), de rest is logisch denken, hoe ga ik te werk ...

Het enigste waarvoor je een effort moet doen is goed opletten in de les en af en toe es een oefening maken als je denkt dat het minder gaat. Daarnaast zoek ik ook extra leerstof op Internet als zelfstudie wat programmeertalen betreft die je ziet op school.
    Graduaat informatica, hoe is het niveau en kwaliteit van onderwijs daar?
    Ik neem aan dat het avondstudie is, blijf je dan overdag gewoon je job uitoefenen en is dat te doen?

Veel vragen (I know)

Member maartendq's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amazing1 Bekijk bericht
    Ik ben me nog wat aan het ori๋nteren maar als ik zeker ben dan kies ik wel voor voltijdse studie op een hogeschool.

Ik heb gelukkig geen burnout, het is gewoon interesse voor de IT sector wat mijn drijfveer is.

Tolken is leuk, ik ben voor het grootste deel als gerechtstolk werkzaam..alleen heb ik het wel een beetje gehad.
    Er zal hoe dan ook altijd een moment komen in je beroepsleven dat je het wat beu bent. Dat is nu eenmaal eigen aan routine: mensen hebben af en toe wat afwisseling nodig. Maar om nu op je 30e te stoppen met werken en van een mooi salaris weer naar nul te gaan lijkt me toch niet erg slim.

Dingen die je meer interesseren dan je job ga je altijd hebben maar dat wil niet zeggen dat je er halfoverkop je beroep moet van willen maken.

Moest je nog in de benedenhelft van de 20 zitten en nog niet zo lang werken lijkt me dit het wel waard maar op je dertigste met acht jaar werkervaring en een goede job?

Ik ben nog maar 24, maar ben vorig jaar, na twee jaar werken weer gaan studeren. De overgang van elke maand veel geld verdienen naar elke maand nauwelijks nog geld verdienen deed, en doet nog steeds pijn, zeker omdat ik merk dat het geld er telkens sneller doorgaat dan dat ik zelf wil.

Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maartendq Bekijk bericht
    Maar om nu op je 30e te stoppen met werken en van een mooi salaris weer naar nul te gaan lijkt me toch niet erg slim.
    Ja, er zijn mensen voor wie iets nieuw willen in het leven maar beter af te raden is. Om daar nu meteen een verstandelijke kwestie van te maken, vind ik maar simpel.

Approved 9-lifer Prior's schermafbeelding
    iTrader
    63 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amazing1 Bekijk bericht
    Graduaat informatica, hoe is het niveau en kwaliteit van onderwijs daar?
    Ik neem aan dat het avondstudie is, blijf je dan overdag gewoon je job uitoefenen en is dat te doen?

Veel vragen (I know)
    Overdag is dat prima te doen denk ik, maar ik heb wel eventjes een periode tijdskrediet genomen, omdat ik onzeker was met de kennis die ik overhield van het BSO in het middelbaar om een stap te wagen in het graduaat (hogeschool nooit gedaan).

Overigens ben ik postbode en in de namiddag heb ik tijd om te studeren / te slapen vooraleer naar school s'avonds te gaan.

Qua niveau, elke school verschilt daarin denk. Eerst had ik geprobeerd in Gent bij Pantha Rei, maar het tempo was veel te vlug en de leerstof te complex op een zeer korte tijd wat VB.net betrof. Dat was dus niet te doen voor mij. Ook sommige leerkrachten waren amper verstaanbaar toen ze les gaven. (dialect)

Dit jaar opnieuw geprobeerd in Brugge bij het IVO maar de programmeertaal om te beginnen daar is C#. Het leertempo is zeer goed voor mij en voldoende bij te houden. Wel heb ik in de zomer van 2011 wat boeken over Visual Studio C# gelezen en de case study's zelf doen via het leerboek om de basis onder de knie te hebben.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door maartendq Bekijk bericht
    Er zal hoe dan ook altijd een moment komen in je beroepsleven dat je het wat beu bent. Dat is nu eenmaal eigen aan routine: mensen hebben af en toe wat afwisseling nodig. Maar om nu op je 30e te stoppen met werken en van een mooi salaris weer naar nul te gaan lijkt me toch niet erg slim.

Dingen die je meer interesseren dan je job ga je altijd hebben maar dat wil niet zeggen dat je er halfoverkop je beroep moet van willen maken.

Moest je nog in de benedenhelft van de 20 zitten en nog niet zo lang werken lijkt me dit het wel waard maar op je dertigste met acht jaar werkervaring en een goede job?

Ik ben nog maar 24, maar ben vorig jaar, na twee jaar werken weer gaan studeren. De overgang van elke maand veel geld verdienen naar elke maand nauwelijks nog geld verdienen deed, en doet nog steeds pijn, zeker omdat ik merk dat het geld er telkens sneller doorgaat dan dat ik zelf wil.
    Zit inderdaad wel wat in, er staat echter nog niks vast

iTrader
    0
    Nu nog een vraag, hoe groot is nu werkelijk het verschil tussen een Bachelor Toegepaste Informatica op een hogeschool en en Graduaat Informatica aan een CVO?

Afgezien van het feit dat je bij de Bachelor ook wat algemene vakken zal krijgen dan.

Misschien zijn er mensen die hier het ้้n en ander over weten?
    Laatst gewijzigd door Amazing1; 11 april 2012 om 17:48

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten