Weergegeven resultaten: 1 t/m 18 van 18
    Member
    iTrader
    0

Opnieuw studeren: speciale voorwaarden?

Hallo,

Schooljaar 2010-2011 ging ik studeren aan de hogeschool, heb dat jaar nog afgemaakt maar heb mijn herexamens niet meer meegedaan.

Ik ben toen gaan werken maar wil nu, schooljaar 2012-2013 opnieuw gaan studeren, maar wel een andere richting en andere school.

Nu is mijn vraag: kan dit gewoon? Of zijn er speciale voorwaarden ofzo?

Ik hoor het graag!

Grtz!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Elien_ Bekijk bericht
    Hallo,

Schooljaar 2010-2011 ging ik studeren aan de hogeschool, heb dat jaar nog afgemaakt maar heb mijn herexamens niet meer meegedaan.

Ik ben toen gaan werken maar wil nu, schooljaar 2012-2013 opnieuw gaan studeren, maar wel een andere richting en andere school.

Nu is mijn vraag: kan dit gewoon? Of zijn er speciale voorwaarden ofzo?

Ik hoor het graag!

Grtz!
    Waarom zou het niet kunnen? Is net zoals een student die eerst even een sabbatjaar houdt, kan ook gewoon aan zijn studie beginnen hoor.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SH343 Bekijk bericht
    Waarom zou het niet kunnen? Is net zoals een student die eerst even een sabbatjaar houdt, kan ook gewoon aan zijn studie beginnen hoor.
    Dus 't kan geen kwaad dat ik al studiepunten 'verspeeld' heb toen ik de 1ste keer ging studeren?

Member
    iTrader
    0
    Dus 't kan geen kwaad dat ik al studiepunten 'verspeeld' heb toen ik de 1ste keer ging studeren?
    Nee, als je een compleet andere richting begint op een compleet andere school dan ben je terug weer daar met je 60 studiepunten voor het eerste jaar. Of ik moet echt wel compleet fout zitten.

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Wel, ge begint natuurlijk niet terug met de volle rugzak aan studiepunten.
    Maar degene die je nog had (normaal gezien sowieso voldoende, ook al was je er voor niets door in dat ene jaar), heb je nog.

Je eerste 60 studiepunten die je binnen haalt, krijg je dubbel. (dat reset ook niet natuurlijk, tenzij ik het bij het misse eind heb en degene hierboven juist is . als je er toen al voor 10sp door was, zijn er nu nog maar 50sp dubbel terug te krijgen)

Als ik me niet vergis, krijg je ook per gewerkt jaar een aantal studiepunten bij in je 'rugzak'. Maar dat moet je maar eens uitvissen als je het wil weten.

Gewoon conclusie: geen probleem.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member
    iTrader
    0
    Ik heb ook een jaar verspeeld aan hogeschool en zou ook terug willen gaan studeren volgend jaar.
    Dus normaal gezien is dat geen probleem.

Member Rusher's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SH343 Bekijk bericht
    Nee, als je een compleet andere richting begint op een compleet andere school dan ben je terug weer daar met je 60 studiepunten voor het eerste jaar. Of ik moet echt wel compleet fout zitten.
    Je ziet het inderdaad fout
    Van je initiele studiepunten zijn de punten die je verloren hebt effectief weg, die heb je niet meer.
    Maar hoe dan ook heb je er nog genoeg om een nieuwe studie aan te vatten.
    Als je niet al te veel sukkelt, kan je zonder zorgen over studiepunten gewoon die studie afwerken.
    Zeker als je enkele studiepunten hebt terugverdient in dat ene jaar.
    Ik denk zelfs dat je per niet studerend jaar ook enkele punten binnenrijft.
    Hoe dan ook, je kansen om opnieuw te beginnen staan los van je succes of ontbreken daarvan in voorgaande jaren; Heb je genoeg studiepunten? Dan kan je beginnen.

edit: zie ik net dat iemand me enkele seconden voor was met gelijkaardige uitleg
    nogmaals: geen probleem, je begint met 180(?) studiepunten, zelfs al heb je er 60 verspeeld in je eerste jaar, dan heb je er nog genoeg over

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rusher Bekijk bericht
    Van je initiele studiepunten zijn de punten die je verloren hebt effectief weg, die heb je niet meer.
    Als je niet al te veel sukkelt, kan je zonder zorgen over studiepunten gewoon die studie afwerken.
    Hoe dan ook, je kansen om opnieuw te beginnen staan los van je succes of ontbreken daarvan in voorgaande jaren; Heb je genoeg studiepunten? Dan kan je beginnen.
    Dat wist ik niet, weer eens wat bijgeleerd.

Member
    iTrader
    0
    je begint met 180(?) studiepunten, zelfs al heb je er 60 verspeeld in je eerste jaar, dan heb je er nog genoeg over
    Maar heb je dan nog genoeg voor 3 jaar? 180 - 60 = 120. Dat is toch maar voor 2 jaar dan?

Of haal je die dan weer op ofzo?

Sorry maar heb hier gwn echt geen verstand van

Member
    iTrader
    0
    Oh laat maar, je haalt die terug op idd, effe vergeten!

Member McGregor's schermafbeelding
    iTrader
    61 (100%)

edit: zie ik net dat iemand me enkele seconden voor was met gelijkaardige uitleg
    nogmaals: geen probleem, je begint met 180(?) studiepunten, zelfs al heb je er 60 verspeeld in je eerste jaar, dan heb je er nog genoeg over

Je begint met 140 sp.

Member Rusher's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door McGregor Bekijk bericht
    Je begint met 140 sp.
    Heb het intussen even opgezocht, klopt helemaal
    Ik twijfelde al toen ik die 180 noemde.

Member
    iTrader
    0
    Maar je hebt zowiezo nog 80 studiepunten over als je al een jaar verspeeld hebt.
    Iedereen maakt al eens een vergissing.
    En per traject dat je perfect hebt afgelegd krijg je zoveel studiepunten erbij?
    Hoeveel punten gaat het dan precies?

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik lees hier wel vaker dat je studiepunten krijgt per gewerkt jaar, maar dat heb ik nog nergens gevonden. Alleen dat als je, op een bepaald moment, minder dan 60 studiepunten hebt (omdat je afgestudeerd bent, of omdat je gestopt bent), je 10 studiepunten per jaar terug krijgt tot je weer aan 60 zit.

Member
    iTrader
    0
    Ik heb eens ge´nformeerd bij de hogeschool en het komt erop neer dat ik zelfs nog meer dan 140 studiepunten zal hebben

Ik had in mijn eerste jaar +/- de helft verspeeld, dus ongeveer 30 sp teruggehaald, die krijg je dubbel terug ook normaal, dus kom ik terug aan 140. En dan zal ik wss ook nog een deeltje krijgen omdat ik gewerkt heb. Enfin, zo vertelden ze het me daar toch

Dus alleszins bedankt voor jullie reacties, heeft me heel erg geholpen!

Enkel dit nog: ik ga me in juli inschrijven, maar er staat dat ik een attest moet meebrengen van de school of de beroepsactiviteit die ik heb gedaan tussen het secundair en de nieuwe inschrijving. Weet iemand waar ik dit moet aanvragen? Alvast bedankt!

Grtz

Approved 9-lifer Bart Religion's schermafbeelding
    iTrader
    15 (100%)
    Weblogs
    3
    Hoe zit dat eigenlijk met mensen die terug willen herbeginnen met studeren en studiepunten? Mijn maat zou terug willen beginnen (denkt er toch over), maar heeft jaren geleden (voor het studiepuntensysteem) al een jaar gedaan (kandidatuur was dat toen nog) en was er niet door. Heeft z'n eerste jaar toen niet eens afgewerkt. Dunno of hij de eerste examen nog meegedaan heeft of niet. Vlak ervoor of vlak erna is hij gestopt.

Vraag mij dat gewoon ff af.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart Religion Bekijk bericht
    Hoe zit dat eigenlijk met mensen die terug willen herbeginnen met studeren en studiepunten? Mijn maat zou terug willen beginnen (denkt er toch over), maar heeft jaren geleden (voor het studiepuntensysteem) al een jaar gedaan (kandidatuur was dat toen nog) en was er niet door. Heeft z'n eerste jaar toen niet eens afgewerkt. Dunno of hij de eerste examen nog meegedaan heeft of niet. Vlak ervoor of vlak erna is hij gestopt.

Vraag mij dat gewoon ff af.
    Dan krijgt hij volgens mij gewoon de volle 140 studiepunten

Member glashelder's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Dan krijgt hij volgens mij gewoon de volle 140 studiepunten
    Klopt.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten