Pagina 7 van 305 EersteEerste ... 345678910111757107 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 91 t/m 105 van 4575
    Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    mag ik even vragen hoe oud & welke levenservaring je hebt om dat te kunnen zeggen?
    Irrelevant, leerling van een school zijn geweest is al meer dan genoeg (en enkele kennissen die leerkracht zijn).

Leerkracht zijn is werkelijk een van de slechtste beroepen die je kan kiezen en ze krijgen niet eens een firmawagen voor al hun prestaties. Het zijn vooral de leerlingen die tegenwoordig niet deugen.

Ik kan momenteel zoveel verhalen van situaties bedenken waarbij leerkrachten hun job vervloekten.

edit: kan mij zelfs 2 leerkrachten herinneren die in klas gewoon begonnen te wenen door een kwestie/leerling. Als je zo uw geld moet verdienen... Natuurlijk waren het wel vrouwen, die nog jong waren
    Plus dan zijn er nog andere omstandigheden, zoals hoge kans op burnout, hoge kans op stemproblemen, hees zijn...

Member thecoon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbreak Bekijk bericht
    Irrelevant, leerling van een school zijn geweest is al meer dan genoeg (en enkele kennissen die leerkracht zijn).

Leerkracht zijn is werkelijk een van de slechtste beroepen die je kan kiezen en ze krijgen niet eens een firmawagen voor al hun prestaties. Het zijn vooral de leerlingen die tegenwoordig niet deugen.

Ik kan momenteel zoveel verhalen van situaties bedenken waarbij leerkrachten hun job vervloekten.

edit: kan mij zelfs 2 leerkrachten herinneren die in klas gewoon begonnen te wenen door een kwestie/leerling. Als je zo uw geld moet verdienen... Natuurlijk waren het wel vrouwen, die nog jong waren
    Plus dan zijn er nog andere omstandigheden, zoals hoge kans op burnout, hoge kans op stemproblemen, hees zijn...
    zoals hier boven al vermeld is dikke zever mijn zus is beginnend leerkracht en doet haar werk graag. Mensen die vaak klagen over hun beroep zijn mensen die het niet graag doen en geen voldoening krijgen uit hun beroep. en je kan leerlingen wel motiveren als je de rotte appels er uit haalt (wat een goede leerkracht kan)
    The only thing I know, is that I know nothing-> Socrates

Member SysRq's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Vandaar.

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thecoon Bekijk bericht
    zoals hier boven al vermeld is dikke zever mijn zus is beginnend leerkracht en doet haar werk graag. Mensen die vaak klagen over hun beroep zijn mensen die het niet graag doen en geen voldoening krijgen uit hun beroep. en je kan leerlingen wel motiveren als je de rotte appels er uit haalt (wat een goede leerkracht kan)
    Ja want uw zus is representatief voor iedereen

Nochtans zei ik duidelijk "na een aantal jaar", misschien moet je uw lettertype vergroten, dan lees je beter.

Member thecoon's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ja want uw zus is representatief voor iedereen

Nochtans zei ik duidelijk "na een aantal jaar", misschien moet uw lettertype vergroten, dan lees je beter.
    http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/...-here-meme.png

zoals ik al zei een goede leerkrachten kan leerlingen motiveren zodat ze het leven van een leerkracht wel aangenaam kan maken.

PS: gefaald voor leerkracht opleiding
    Laatst gewijzigd door thecoon; 22 maart 2012 om 21:57
    The only thing I know, is that I know nothing-> Socrates

Member profound's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Natuurlijk, als uw leerlingen een bende idioten zijn die niets anders doen dan op de zenuwen werken van leerkrachten is het idd normaal da ze soms is ne mental breakdown krijgen.

Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    ik zal m'n kleine binnen enkele jaren haar mening vragen over het beroep van leerkracht. Tot daar uw argument.

Jij ként een paar leerkrachten en bent leerling geweest. Wel, je behoort bij de waarschijnlijk 10 miljoen Belgen die leerkrachten kent en leerling geweest is. Proficiat.

Vreemd dat hier bijna iedereen anders reageert dan jij. Zou je "irrelevant" dan misschien toch relevant zijn?
    Sent From My Brain Using Common Sense

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    ik zal m'n kleine binnen enkele jaren haar mening vragen over het beroep van leerkracht. Tot daar uw argument.

Jij ként een paar leerkrachten en bent leerling geweest. Wel, je behoort bij de waarschijnlijk 10 miljoen Belgen die leerkrachten kent en leerling geweest is. Proficiat.

Vreemd dat hier bijna iedereen anders reageert dan jij. Zou je "irrelevant" dan misschien toch relevant zijn?
    Dat is omdat ze niet beter weten en omdat tegenwoordig wereldverbeteraars hip zijn (zie buscrash Lommel).
    Ik ben in meerdere scholen geweest (ook Syntra) en ik trek uit elke school dezelfde conclusie.
    Plus, hoe verklaar je dan de hoge kans op burnouts bij leerkrachten?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door thecoon Bekijk bericht
    http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/...-here-meme.png

zoals ik al zij een goede leerkrachten kan leerlingen motiveren zodat ze het leven van een leerkracht wel aangenaam kan maken.

PS: gefaald voor leerkracht topleiding
    Zoals ik al 'zij'.
    Moet ik nu ook een cool prentje gaan zoeken op google om ermee uit te schijnen dat je een dwaas bent?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door profound Bekijk bericht
    Natuurlijk, als uw leerlingen een bende idioten zijn die niets anders doen dan op de zenuwen werken van leerkrachten is het idd normaal da ze soms is ne mental breakdown krijgen.
    Ik ben nooit opleiding leerkracht begonnen, ik was gelukkiger slimmer dan dat.

Member Nerath's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Grappig genoeg is de kans op een burnout bij leerkrachten zo hoog omdat het een categorie mensen is die enerzijds heel idealistisch zijn maar waar de praktische kant van het verhaal vaak niet meewerkt.

Voor we te veel derailen van het originele doel van dit topic wil ik wel nog even meegeven dat het leven als leerkracht niet zo zwart is als je wil voorstellen.
    Ja, het heeft ups en downs en deze volgen elkaar waarschijnlijk vaker op dan bij het gemiddeld beroep, maar dat is daarom niet slecht.

Jouw ervaringen maken jouw wereld, maar niemand dwingt je om mensen hun ervaring op dergelijke agressieve manier te gaan aanvallen.
    Ik sta elke dag voor de klas, ik voel het aan m'n stem en aan m'n rug, ook als jongeling. Soms is het zwaar, soms niet, zoals dat bij alles het geval is. Maar er zijn meer dan genoeg momenten waarbij ik voldoening kan halen uit de job.

Punt is, indien je een job graag doet, dan zal deze niet te zwaar worden. Maar laat mensen daar alsjeblieft zelf over beslissen en op zijn minst een genuanceerd beeld meegeven wanneer we onze mening verkondigen.

Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Dat is omdat ze niet beter weten en omdat tegenwoordig wereldverbeteraars hip zijn (zie buscrash Lommel).
    Ik ben in meerdere scholen geweest (ook Syntra) en ik trek uit elke school dezelfde conclusie.
    tenzij je verschillende diploma's hebt behaald, lijkt me de conclusie die je trekt uit je eigen problemen te komen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jbreak
    Plus, hoe verklaar je dan de hoge kans op burnouts bij leerkrachten?
    burn-out heeft niet noodzakelijk iets te maken met het haten van je job+leerlingen.

In Syntra krijg je trouwens niet noodzakelijk les van leerkrachten (toch niet noodzakelijk pedagogisch gediplomeerde leerkrachten).

Kans is groot dat jij, na je pubertijd, (in verhouding) maar weinig pedagogisch gediplomeerde leerkrachten tegenkwam indien je BSO+7e jaar TSO + syntra gedaan hebt.
    Sent From My Brain Using Common Sense

Approved 9-lifer belgianreaver's schermafbeelding
    iTrader
    13 (100%)
    Ik heb altijd al graag voor een groep gestaan om dingen voor te stellen of uitleg te geven over iets. Van mijn GIP vond ik de voorstellingen en uitleg van mijn project voor de jury ook de leukste dingen om te doen. Ik weet dat er heel veel voorbereiding bij te pas komt en dat de opleiding niet om mee te lachen is, maar ik ben gemotiveerd en zie het volledig zitten. Nederlands en Engels waren ook altijd mijn lievelingsvakken, ook al deed ik een informaticarichting. Het zal natuurlijk véél meer zijn dan de hoofddelen van de talen die je ziet in het middelbaar, maar ik ben bereid om alle zijwegen van beide talen ook te leren kennen en ben dan ook erg geïnteresseerd.

@jbreak, Op de middelbare school waar ik 5 jaar gezeten heb deden zo goed als alle leerkrachten hun werk erg graag en waren ze ook veel hechter met de leerlingen dan in veel andere scholen. Wat veel leerkrachten gewoon niet begrijpen is dat je meer op het niveau van de leerlingen met de leerlingen moet omgaan, zodat je mekaar goed kan begrijpen. Hoe zwaar je job als leerkracht is bepaal je de helft zelf door het jezelf moeilijk of makkelijk te maken.
    I love you mom and I always will

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    tenzij je verschillende diploma's hebt behaald, lijkt me de conclusie die je trekt uit je eigen problemen te komen.burn-out heeft niet noodzakelijk iets te maken met het haten van je job+leerlingen.

In Syntra krijg je trouwens niet noodzakelijk les van leerkrachten (toch niet noodzakelijk pedagogisch gediplomeerde leerkrachten).

Kans is groot dat jij, na je pubertijd, (in verhouding) maar weinig pedagogisch gediplomeerde leerkrachten tegenkwam indien je BSO+7e jaar TSO + syntra gedaan hebt.
    Waar ga jij halen dat ik 'problemen' heb? Dit heb ik dus niet.
    Ik ben ook nooit leerling geweest bij Syntra (wel personeelslid).
    Vooral in het middelbaar zijn er weinig gediplomeerde leerkrachten. De zieligsten (en vaakst voorkomend) zijn die, die 20 waarschuwingen en bedreigingen per les geven en uiteindelijk niks doen als het erop aan komt. 2de grootste probleem is volgens mij de groep van de 'slechte leerkrachten'. Degene die gewoon niet kunnen/willen lesgeven.

burn-out heeft niet noodzakelijk iets te maken met het haten van je job+leerlingen.
    Waren de arbeidsomstandigheden beter, dan zouden er niet zoveel zijn met burnouts.

Crew Member Spandi's schermafbeelding
    iTrader
    35 (100%)
    Volgens mij heb jij gewoon ongelofelijk pech gehad in je schoolloopbaan om altijd bij zo'n leerkrachten uit te komen. De meeste zijn alleszins niet zo.

Veel hangt af van de school waar je natuurlijk lesgeeft. Groot of klein. Hecht leerkrachtenteam of niet. Medewerking van directie of net tegenwerking?

Banned
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spandi Bekijk bericht
    Volgens mij heb jij gewoon ongelofelijk pech gehad in je schoolloopbaan om altijd bij zo'n leerkrachten uit te komen. De meeste zijn alleszins niet zo.

Veel hangt af van de school waar je natuurlijk lesgeeft. Groot of klein. Hecht leerkrachtenteam of niet. Medewerking van directie of net tegenwerking?
    Kan, had ookal zo dingen meegemaakt dat een leerling een woord 'brandt' met een aansteker in het tapijt of iemand die een keer spuit met een brandblusser (die dan onbruikbaar wordt), grond vol water of inkt gooit, stoel uit het raam gooit...

...en dan zegt de opzichter het bekende 'ik vind de dader nog wel'.

yea right, what are the odds? 1 kans op een miljoen ofzo.

Member profound's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)

Ik ben nooit opleiding leerkracht begonnen, ik was gelukkiger slimmer dan dat.
    Ik had et eerder op u als zijde een irritante leerling

Ik ga nu toch al zo'n 23 jaar naar school (+ 3 jaar avondschool) en heb eigenlijk amper leerkrachten gehad die er echt tegen hun zin stonden. Ik heb dan ook wel altijd het geluk gehad dat de klas waar ik in zat vrij verdraagzaam was tov de leerkracht.
    Ik heb andere groepen/klassen geweten die dat niet waren, waar ik perfect kan begrijpen dat de leraren niet met volle zin lesgeven aan dergelijke kinderen. Gelijk wie zou bij zo'n mensen een burnout krijgen...

Pagina 7 van 305 EersteEerste ... 345678910111757107 ... LaatsteLaatste

Regels voor berichten