Ik werk momenteel als magazijnier ik moet zelf zeggen zo geweldig is het toch niet niets van uitdaging, hele dage bestellingen klaarzetten en camoins vullen en leeg rijden goed voor even maar voor lange tijd nee bedankt![]()
Ze hebben mij gevraagd voor in een glasbedrijf rond de 13/uur : o
Ik heb meer dan een half jaar gezocht voor een deftige job in een pc en multimedia gerelateerde winkel aangezien ik Informaticabeheer had gestudeerd in het middelbaar en daarna ben gestopt. Ik heb verschillende sollicitatiegesprekken gehad maar er werd altijd iemand aangenomen met meer ervaring. Ik ben dan voorlopig bij Supra Bazar gaan werken maar ik was er weg na 3 weken omdat de collega's niet van de snuggerste waren en mijn werk meteen gedaan was zodat ik de hele dag mocht rondlopen en verfpotten afkuisen met een vod. Sinds ik daar weg ben heb ik besloten dat ik in september gewoon hogeschool ga doen, een lerarenopleiding Engels - Nederlands ga volgen en leraar ga worden, dat interesseert me tenminste.
Leerkracht worden is een van de slechtste dingen die u kan overkomen. Meestal na een paar jaar of vroeger HATEN die leerkrachten hun job + hun leerlingen.
Ik zie er genoeg die met dikke tegenzin komen lesgeven in meerdere scholen. Je zult de eerste niet zijn die het gevoel nog zult meemaken.
Zever, wel is het zo dat er velen de positie van de leerkracht (welk soort dan ook) zwaar onderschatten, zeker als beginneling. Wanneer je dan op plaatsen komt waar je niet graag staat en er niks aan doet dan ga je aan'n ontzettend snel tempo verzuren, ja.
Maar is dat principe niet van toepassing op werknemers in andere branches ook? Wanneer je ergens niet graag werkt, doe er dan iets aan, mogelijkheden genoeg. Of het op het vlak van stabiliteit een goede keuze is, is een andere vraag, maar je moet de zwakte van velen die je rond je ziet niet als algemene tendens gaan bestempelen.
Irrelevant, leerling van een school zijn geweest is al meer dan genoeg (en enkele kennissen die leerkracht zijn).
Leerkracht zijn is werkelijk een van de slechtste beroepen die je kan kiezen en ze krijgen niet eens een firmawagen voor al hun prestaties. Het zijn vooral de leerlingen die tegenwoordig niet deugen.
Ik kan momenteel zoveel verhalen van situaties bedenken waarbij leerkrachten hun job vervloekten.
edit: kan mij zelfs 2 leerkrachten herinneren die in klas gewoon begonnen te wenen door een kwestie/leerling. Als je zo uw geld moet verdienen... Natuurlijk waren het wel vrouwen, die nog jong waren
Plus dan zijn er nog andere omstandigheden, zoals hoge kans op burnout, hoge kans op stemproblemen, hees zijn...
zoals hier boven al vermeld is dikke zever mijn zus is beginnend leerkracht en doet haar werk graag. Mensen die vaak klagen over hun beroep zijn mensen die het niet graag doen en geen voldoening krijgen uit hun beroep. en je kan leerlingen wel motiveren als je de rotte appels er uit haalt (wat een goede leerkracht kan)
http://i3.kym-cdn.com/entries/icons/...-here-meme.png
zoals ik al zei een goede leerkrachten kan leerlingen motiveren zodat ze het leven van een leerkracht wel aangenaam kan maken.
PS: gefaald voor leerkracht opleiding
Laatst gewijzigd door thecoon; 22 maart 2012 om 21:57
ik zal m'n kleine binnen enkele jaren haar mening vragen over het beroep van leerkracht. Tot daar uw argument.
Jij ként een paar leerkrachten en bent leerling geweest. Wel, je behoort bij de waarschijnlijk 10 miljoen Belgen die leerkrachten kent en leerling geweest is. Proficiat.
Vreemd dat hier bijna iedereen anders reageert dan jij. Zou je "irrelevant" dan misschien toch relevant zijn?
Dat is omdat ze niet beter weten en omdat tegenwoordig wereldverbeteraars hip zijn (zie buscrash Lommel).
Ik ben in meerdere scholen geweest (ook Syntra) en ik trek uit elke school dezelfde conclusie.
Plus, hoe verklaar je dan de hoge kans op burnouts bij leerkrachten?
Zoals ik al 'zij'.
Moet ik nu ook een cool prentje gaan zoeken op google om ermee uit te schijnen dat je een dwaas bent?
Ik ben nooit opleiding leerkracht begonnen, ik was gelukkiger slimmer dan dat.
Grappig genoeg is de kans op een burnout bij leerkrachten zo hoog omdat het een categorie mensen is die enerzijds heel idealistisch zijn maar waar de praktische kant van het verhaal vaak niet meewerkt.
Voor we te veel derailen van het originele doel van dit topic wil ik wel nog even meegeven dat het leven als leerkracht niet zo zwart is als je wil voorstellen.
Ja, het heeft ups en downs en deze volgen elkaar waarschijnlijk vaker op dan bij het gemiddeld beroep, maar dat is daarom niet slecht.
Jouw ervaringen maken jouw wereld, maar niemand dwingt je om mensen hun ervaring op dergelijke agressieve manier te gaan aanvallen.
Ik sta elke dag voor de klas, ik voel het aan m'n stem en aan m'n rug, ook als jongeling. Soms is het zwaar, soms niet, zoals dat bij alles het geval is. Maar er zijn meer dan genoeg momenten waarbij ik voldoening kan halen uit de job.
Punt is, indien je een job graag doet, dan zal deze niet te zwaar worden. Maar laat mensen daar alsjeblieft zelf over beslissen en op zijn minst een genuanceerd beeld meegeven wanneer we onze mening verkondigen.
Op dit moment bekijken 28 gebruikers deze discussie. (0 leden en 28 gasten)