Pagina 3 van 166 EersteEerste 12345671353103 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 60 van 3308
    Member M-Boy's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door W0utR Bekijk bericht
    Sorry als dit een heel stomme vraag is, maar kunnen bedrijven eigenlijk controleren hoelang je ergens gewerkt hebt? (Niet dat ik zonder werk zit, gewoon uit interesse)
    Ja dat kan, gewoon naar den RVA bellen als bedrijf. Die zien op hun pc over je dossier meer dan dat gij soms zelf weet (of wilt vertellen).

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaffah Bekijk bericht
    Bij mij vroegen ze een tewerkstellingsattest van mijn vorig werk (had op dat moment nog maar 1 werkgever). Ik vermoed dat ze het op die manier controleren.
    dat hebben ze gewoon nodig voor verlof, niks meer dan dat .

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door M-Boy Bekijk bericht
    Ja dat kan, gewoon naar den RVA bellen als bedrijf. Die zien op hun pc over je dossier meer dan dat gij soms zelf weet (of wilt vertellen).
    de dag dat de RVA dat zomaar vertelt ivm sollicitatie, hebben ze van mij een klacht aan hun been

iTrader
    0
    Het omgekeerde is ook waar hoor, zijnde dat bv. bij een oproeping ze vacature uit je stapel nemen en het bedrijf opbellen en dat natrekken. Ik heb beiden al meegemaakt, maar mits ik alles volgens de regels doe en niets te verbergen heb, stoor ik mij daar niet écht aan én écht veel kan je daar toch niet aan doen als je je daar zou aan storen, want als werkzoekenden ben je altijd vragende partij.

Tegenwoordig met de dingen die ik al meemaakte, is dat natrekken van iemand zijn cv of werkervaring, klein bier...

Member Dragonix's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    de dag dat de RVA dat zomaar vertelt ivm sollicitatie, hebben ze van mij een klacht aan hun been
    Hoezo? Is dat dan verboden dat een bedrijf informatie probeert in te winnen over een sollicitant?
    (ik weet het niet he, vandaar de vraag)

Member
    iTrader
    -1 (0%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dragonix Bekijk bericht
    Hoezo? Is dat dan verboden dat een bedrijf informatie probeert in te winnen over een sollicitant?
    Proberen in te winnen,nee
    Persoonlijke informatie geven, ja
    Privacy wetgeving en daar lachen ze niet mee

Member zaffah's schermafbeelding
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    dat hebben ze gewoon nodig voor verlof, niks meer dan dat .
    Dat kan ik tegenspreken. Ik ging van prive naar overheid. Verlofstelsels hangen volledig los van elkaar.

iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wolfskin Bekijk bericht
    Proberen in te winnen,nee
    Persoonlijke informatie geven, ja
    Privacy wetgeving en daar lachen ze niet mee
    mja, wat meer aan persoonlijk informatie kan dat bedrijf dan geven..
    bedoel, als je al op sollicitatie bent geweest dan weten ze hoe je er uit ziet, op je cv staan (normaal) al of heel veel persoonlijke gegevens..
    maar wss bedoel jij in zake van medische gegevens enzo dan?

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    verboden om te vragen? nee
    verboden dat er iemand van de RVA info geeft? ja

Reden: privacy.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zaffah Bekijk bericht
    Dat kan ik tegenspreken. Ik ging van prive naar overheid. Verlofstelsels hangen volledig los van elkaar.
    mja, dat was dan waarschijnlijk om je ancienniteit te bepalen? Anders zie ik ook geen reden.
    mja, wat meer aan persoonlijk informatie kan dat bedrijf dan geven..
    bedoel, als je al op sollicitatie bent geweest dan weten ze hoe je er uit ziet, op je cv staan (normaal) al of heel veel persoonlijke gegevens..
    maar wss bedoel jij in zake van medische gegevens enzo dan?
    ivm RVA: kan aangeven wat je loon was, of er een ontslag was met slechte reden, wat die reden eventueel was, incl. eventueel gedetailleerde informatie.

iTrader
    2 (100%)
    oke, dat verklaart veel!

Member
    iTrader
    5 (100%)
    Géén goede indruk? Laten we serieus zijn, soms vraag ik me af hoe dom en wereldvreemd die consulenten van de interims zijn... Als je op je cv zet dat het bedrijf failliet gegaan is, dan nog vragen waar ze referentie kunnen krijgen... Hoe slim moet ge daarvoor zijn ??
    You retarded?

Bedrijf failliet, wilt dan dan ook zeggen dat de personen die er werkten allemaal ophielden te bestaan?
    Neen, je oude baas werkt waarschijnlijk ergens anders. Dus heb je zijn naam en contactgegevens? Perfect, mogen we hem bellen?
    Heb je enkel zijn naam? Geen probleem, 5min googelen en linkedin onderzoeken en we weten waar hij nu werkt. Mogen we hem bellen?

Member Despe's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Ik heb op dat vlak ook een probleem.
    3 jaar gewerkt voor een bedrijf tot ik het gezever van mijne baas beu was.
    Ik had een goed contact met de ploegbaas dus gaf ik deze als referentie.
    De eerste maanden kon ik overal wel beginnen maar dit voor korte opdrachten tot ik solliciteerde voor een bedrijf waar ik zo graag wilde werken.
    Super gesprek maar hoorde hierna niets meer, bleek dat de ploegbaas het zelf was afgetrapt op dat bedrijf en ze nu de baas aan de telefoon kregen.
    En als die mens mij kan kloten zal hij het ni laten.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bunecarera Bekijk bericht
    You retarded?

Bedrijf failliet, wilt dan dan ook zeggen dat de personen die er werkten allemaal ophielden te bestaan?
    Neen, je oude baas werkt waarschijnlijk ergens anders. Dus heb je zijn naam en contactgegevens? Perfect, mogen we hem bellen?
    Heb je enkel zijn naam? Geen probleem, 5min googelen en linkedin onderzoeken en we weten waar hij nu werkt. Mogen we hem bellen?
    Retarded, who know? maar ik ga me niet bezig houden om ieder zijn gegevens door te geven aan interims, zéker niet van bedrijven die al 4 jaar failliet zijn en niet meer bestaan.

En als mensen zich daar mee willen amuseren, is't geen wonder dat er zoveel werkzoekenden zijn...

Member
    iTrader
    0
    Ik mag maandag op gesprek voor een functie als recruitment consultant (bij uitzendbureau dus), dicht in mijn buurt. Op dit punt neem ik natuurlijk zo goed als elke job aan. Heb het idee dat zijzelf wanhopig op zoek zijn, dus ik schat mijn kansen redelijk in.
    Nu is dat niet wat ik wil blijven doen; en ik heb nog een geweldige vacature gezien waarvan de selectie tot in mei loopt. Kan ik gewoon voor die tweede vacature blijven gaan als ik al werk heb? Hoe moet ik dan bijv. verlof nemen voor de proeven en gesprekken? Ik zie het al voor mij dat ik daar ontslagen word omdat ik al zo snel (event. ziekte-) verlof neem, en tegelijk niet geselecteerd word voor die andere job.

Member
    iTrader
    0
    Retarded, who know? maar ik ga me niet bezig houden om ieder zijn gegevens door te geven aan interims, zéker niet van bedrijven die al 4 jaar failliet zijn en niet meer bestaan.

En als mensen zich daar mee willen amuseren, is't geen wonder dat er zoveel werkzoekenden zijn...
    Ja, als je geen positive referenties kan / wil doorgeven, is het duidelijk de fout van de maatschappij dat je geen job hebt.

Groot gelijk over het bijhouden van die gegevens ook. Dat is allemaal veel te veel moeite, en wat krijg je daar eigelijk voor ? Een goede job in het beste geval ?

Nee, dan beter hier wat klagen en zeuren.

Laatst gewijzigd door Tristesse; 17 maart 2012 om 12:40

Approved 9-lifer Muscleduck's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)

Je bent precies wel enorm gemotiveerd om iets te vinden, amai.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Muscleduck Bekijk bericht
    Je bent precies wel enorm gemotiveerd om iets te vinden, amai.
    Ik had het met mijn reactie gewoon over de luiheid van interim kantoren. Ik ben bij alle interim kantoren van O-Vl ingeschreven en de meesten (meestal bij een gesprek, noteren ze dan alles) weten uit mijn dossier (als ze al moeite doen dat in te kijken) voldoende over mijn CV/referenties/vroegere contact personen.

Ik ben dus inderdaad niet iemand die het werk van de consulente zelf gaat doen als ze alles al hebben.

Banned Mini's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik had het met mijn reactie gewoon over de luiheid van interim kantoren. Ik ben bij alle interim kantoren van O-Vl ingeschreven en de meesten (meestal bij een gesprek, noteren ze dan alles) weten uit mijn dossier (als ze al moeite doen dat in te kijken) voldoende over mijn CV/referenties/vroegere contact personen.

Ik ben dus inderdaad niet iemand die het werk van de consulente zelf gaat doen als ze alles al hebben.
    Het moet jou idd maar allemaal in de schoot geworpen worden!

Je bent mss niet anders gewend?

Als je werk zoekt, heb je er toch alle baat bij het je consulent zo makkelijk mogelijk te maken zodat hij sneller werk voor je vindt?

Sent from an undisclosed smarthphone with random spellingcorrector

Member
    iTrader
    5 (100%)

Ah ok, nog iemand die te stom is om te snappen hoe een interimkantoor werkt...

If you're not paying for something, you're not the customer, you are the product being sold.

Member
    iTrader
    0
    Schitterend telefoontje gehad vrijdag

Interim: Zullen eerst uw gegevens in uw cv nog eens overlopen of dat nog allemaal klopt
    Ik: ja geen probleem
    Interim: Uw adres is nog steeds hetzelfde ?
    Ik: Inderdaad, straat + adres
    Interim: Dat telefoonnummer klopt ook nog steeds ?
    Ik: Op welk nummer belt u me nu ?

Ik hoorde hem onder zijne bureau kruipen

Member Oldskooler's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Je moet maar goesting hebben om voor een interimbureau te werken...

De hele dag mensen interviewen, de ene al wat agressiever dan de andere.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten