Ik ben sinds november meer aan het zoeken richting marktonderzoek, HR,.. omdat daarvoor redelijk wat vacatures openstonden als wetenschappelijk medewerker aan universiteiten (mijn droomjobs). Ik heb ook veel gesolliciteerd voor doctoraatsposities. Mijn promotor was tijdens de master op de hoogte van die ambitie. Ik vraag me ook af waarom ik er nooit voor geselecteerd word. Qua studieresultaten vind ik persoonlijk dat ik een van de beteren was: onderscheiding en voor geen enkel vak tweede zittijd (dat zijn er toch zo'n 40). Ze kiezen liever iemand met grote onderscheiding. Sommige klasgenoten hebben dat bereikt door vakken slim uit te stellen naar tweede zit, maar dat kon ik financieel niet. Ik kon op mijn werk geen verlof permitteren voor examens. Ik hoopte echter wel dat alles in eerste zit doen, ook een kwaliteit was. In het professionele leven kun je nl. ook geen uitstel vragen. En misschien had ik tijdens mijn studies wat meer moeten slijmen. 'Who do I got to give job to get a job', denk ik soms cynisch
In november heb ik op een jobbeurs gepraat met personeelsverantwoordelijken. Zij hebben me toen duidelijk gemaakt dat veel van die vacatures waar ik voor ging, fictief waren (intern ingevuld; enkel pro forma). Dus toen ben ik verder gaan kijken. Maar dan heb ik natuurlijk weer concurrentie van afgestudeerden met een beter aansluitende opleiding: marketing, HR,..
Ach ik blijf verdergaan en mijn best doen om verder te kijken dan wat ik voor ogen had. Vandaar dat ik wat meer op fora kijk; misschien doe ik iets fout of zijn er andere opties om over na te denken. Ik hoef inderdaad niet meteen de droomjob, en qua loon/ reisafstand/.. heb ik niet veel eisen. Het is een leerproces, maar wel een verdomd frustrerende.

LinkBack URL
About LinkBacks

Met citaat reageren