U bent hier: Home > Forum
9lives | internet

Populair: Diablo III | Hitman Absolution | Assassin's Creed 3
9Lives - rss - contact - nieuwsbrief - sitemap

9Lives - next generation gaming Log in of Registreer

Paswoord vergeten?

Ga terug   9lives - Games Forum > Algemene Fora > Werk & Studie

Werk & Studie - Hier kan je terecht voor alles wat met werk en studie(keuzes) te maken heeft.

Reageren

LinkBack Discussietools Discussie waarderen
Oud 10 februari 2012, 08:02   #1  
Papam is offline Papam Stuur een bericht via MSN naar Papam
Papam's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Examenresultaten enorm slecht

Dag 9lives,

ik kreeg deze morgen mijn punten te zien via het Oasisplatform van de Ugent. Ik verwachtte 2 herexamens en de rest erdoor. Toen ik echter keek was ik er voor geen enkel vak door, ook de vakken dat ik dacht die goed waren gegaan.

Ik had van de 7 vakken, 3 zevens en 4 drieën. Nu kom ik hier niet om uitgelachen te worden maar om advies te vragen. Ik heb de examenperiode heel goed gepland en op iets te laat begonnen met studeren 2 weken voor de daadwerkelijke examens. Nochtans had ik genoeg tijd voor alles grondig door te nemen en te studeren.

Ik studeer Geschiedenis aan de UGent en doe dit enorm graag. Wat me het meest verbaasde is dat voor de vakken waar ik het best mijn examen had kunnen invullen en ook het liefste volg maar een 3 had..

Heeft iemand dit al eens voorgehad of enig advies hoe het nu verder moet?

(Dit is mijn eerste jaar)

Laatst gewijzigd door Papam; 10 februari 2012 om 08:27
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:09   #2 (permalink)  
Chilliewillie88 is offline Chilliewillie88
Chilliewillie88's schermafbeelding
Member
gouden raad: ga je examens inkijken en leer uit je fouten.
Een rampzalige start wil niet noodzakelijk zeggen dat het een kansloze situatie is. Heb mensen genoeg zwaar zien buizen in eerste bach om vervolgens toch nog samen met de rest af te studeren.
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:16   #3 (permalink)  
warcraft3 playe is offline warcraft3 playe
warcraft3 playe's schermafbeelding
Member
iTrader: 1 (100%)
Je zult op een foute manier gestudeerd hebben dan. Misschien eens gaan horen op de school zelf of er geen sessies gaan komen over studeren. Daar zullen ze je het beste kunnen helpen denk ik.

Is het je eerste jaar universiteit?

En inderdaad examens gaan inkijken!
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:18   #4 (permalink)  
Vedeco is nu online Vedeco
Vedeco's schermafbeelding
Crew Member
iTrader: 71 (100%)
Ik zit nu in de Master Geschiedenis en kan zeggen dat het 1e jaar een doorbijtjaar is. De stof die je te verwerken krijgt is niet al te complex maar wel vrij gedetailleerd. Pre- en proto, Vroegmoderne Tijd, Literatuur, Historische Kritiek, Wijsbegeerte, ... allemaal leuke vakken met een cursus die straight forward te blokken valt maar de examens zijn telkens uiterst gedetailleerd. Ga inderdaad jouw examens inkijken en luister naar de adviezen. Doe je dit niet dan ga je ook door de mand vallen in het 2e semester. Volhouden!
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:31   #5 (permalink)  
Drien is offline Drien
Drien's schermafbeelding
Member
iTrader: 2 (100%)
Zoals hierboven reeds gezegd, ga uw examens inkijken. Er zijn proffen die verwachten dat je je ganse cursus neerschrijft en er zijn er die ook al tevreden zijn met enkel de belangrijkste zaken + wat extra details. Kijk wat de proffen juist verwachten. Vraag waarom bepaalde antwoorden niet goed zijn als jij dacht dat het wel correct was. Neem desnoods een papier mee en noteer je fouten. Deze informatie kan handig zijn voor tijdens de herexamens.

Indien je vindt dat je studie-aanpak niet voldoende was, probeer een andere manier voor de examens van juni. Ik kan bijvoorbeeld echt niet studeren adhv een samenvatting en wil altijd een goed samenhangende tekst. Misschien heb je op een verkeerde manier gestudeerd of misschien had je beter alles al eens gelezen/samengevat onder het jaar.

Zet door! Probeer de examens van juni zo goed mogelijk te doen en in augustus/september krijg je een nieuwe kans voor de vakken van de 1ste semester goed te doen!
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:32   #6 (permalink)  
Tsubasa is nu online Tsubasa
Tsubasa's schermafbeelding
Member
iTrader: 6 (100%)
Naar de feedback en zien wat de professoren denken. Het zijn wel slechte resultaten en het feit dat je niet kon inschatten dat het slecht was gegaan, vind ik een slecht teken. Mss al uitkijken naar iets aan de hogeschool? Is niet om grof te doen he maar 4 drieën...

Of 2de semester goed werken (op voorhand etc want je komt er niet als je wacht tot de blok) en zien hoe het dan is. Als het dan wel lukt, kan je doorzetten.
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:33   #7 (permalink)  
Gatsby is offline Gatsby
Gatsby's schermafbeelding
Member
Waarschijnlijk heb je nog niet de meest efficiënte studiemethode voor jezelf gevonden, wat normaal is als dit je eerste jaar hoger onderwijs is. Laat de moed zeker niet zakken (Er zullen er nog zijn met buizen, echt waar), ga naar de feedback en ook eens naar het monitoraat. Die mensen hebben al heel wat zien voorbijkomen en zijn er om je te helpen.
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:36   #8 (permalink)  
Sindweller is offline Sindweller Stuur een bericht via MSN naar Sindweller
Member
Zelf studeer ik ook op de Blandijn aan de UGent en alhoewel mijn examens ook niet schitterend waren vind ik het vreemd dat je een examen als bijvoorbeeld wijsbegeerte van Braeckman zo fout hebt kunnen inschatten. Het is weliswaar volledig multiple-choice zonder giscorrectie dus je kan al eens chance hebben als het wat minder goed ging, maar van een 'zeker erdoor' naar een 3 (of een 7, w/e) als je het volledig mag gokken? Dat is niet zo'n positief teken, eerlijk gezegd.

Tenzij je dit examen vooraf als 'zeker gebuisd' beschouwde, maar ik denk eerder dat je voor die 2 herexamens aan Historische Kritiek en Pre en Proto-Historie dacht, toch?
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 08:43   #9 (permalink)  
Vedeco is nu online Vedeco
Vedeco's schermafbeelding
Crew Member
iTrader: 71 (100%)
Ik had in het 1e jaar 4 herexamens, het 2e had ik er 3, het 3e had ik er 2 en nu in de Master voorlopig nog clean met nog 1 vak voor de boeg

Je ontwikkelt dus duidelijk een eigen studiemethode die jaar na jaar meer effect blijkt te hebben Geschiedenis is allesbehalve moeilijk, je moet gewoon in staat zijn om een overload aan info op een efficiënte manier te ordenen.
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 09:16   #10 (permalink)  
Papam is offline Papam Stuur een bericht via MSN naar Papam
Papam's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sindweller Bekijk bericht
Zelf studeer ik ook op de Blandijn aan de UGent en alhoewel mijn examens ook niet schitterend waren vind ik het vreemd dat je een examen als bijvoorbeeld wijsbegeerte van Braeckman zo fout hebt kunnen inschatten. Het is weliswaar volledig multiple-choice zonder giscorrectie dus je kan al eens chance hebben als het wat minder goed ging, maar van een 'zeker erdoor' naar een 3 (of een 7, w/e) als je het volledig mag gokken? Dat is niet zo'n positief teken, eerlijk gezegd.

Tenzij je dit examen vooraf als 'zeker gebuisd' beschouwde, maar ik denk eerder dat je voor die 2 herexamens aan Historische Kritiek en Pre en Proto-Historie dacht, toch?
Voor wijsbegeerte en historische kritiek verwachtte ik sowieso een herexamen dus dit had ik wel verwacht. Maar bv. GONO (geschiedenis oude nabije oosten vindik het tofste vak en bij mijn examen wist ik echt waar op alles een zeer deftig goed geformuleerd antwoord op te stellen) had ik echt niet verwacht dus. Ze laten me met vraagtekens maar goed ik ga bij de feedback zien wat ik verkeerd doe. En plus in Geschiedenis zijn ze ook meer geneigd om strenger te verbeteren met zo een grote werkgroep :/
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 09:38   #11 (permalink)  
Orchidee_x is offline Orchidee_x Stuur een bericht via Instant Messenger naar Orchidee_x
Orchidee_x's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Zoals hier reeds gezegd is: examens gaan inkijken en proberen te leren uit je fouten. Verder zeker eens naar het monitoraat gaan. Ze kunnen je helpen met je studiemethode, studietips geven voor bepaalde vakken etc. Die mensen zijn er om hulp aan te bieden hé, ook al zou je het waarschijnlijk liever zelfstandig oplossen, ga echt naar hen! En verder, heb je het gevoel dat de richting je interesseert, dat het echt je ding is? Indien ja, ga er dan tijdens het tweede semester volledig voor, werk aan je studieplanning (samen met monitoraat) en geef vooral nu nog niet op! Als je het graag doet zou ik nu niet veranderen, ik zou dit jaar zeker afwerken want het begin is tenslotte een zware aanpassing geweest. (En ja, ik heb het ook meegemaakt, vorig jaar gans buisjaar)
Oud 10 februari 2012, 09:54   #12 (permalink)  
Plutarch is offline Plutarch
Member
Misschien is er wel een administratieve fout gebeurd tijdens het ingeven van je punten op het platform en zijn je punten omgewisseld met iemand anders, dat zou niet de eerste keer zijn dus ga idd zeker je eigen examens inkijken.
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 09:58   #13 (permalink)  
sparks is offline sparks
sparks's schermafbeelding
Member
iTrader: 6 (100%)
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Plutarch Bekijk bericht
Misschien is er wel een administratieve fout gebeurd tijdens het ingeven van je punten op het platform en zijn je punten omgewisseld met iemand anders, dat zou niet de eerste keer zijn dus ga idd zeker je eigen examens inkijken.
Haha, nog een beetje valse hoop geven, dat is gewoon gemeen.
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 10:00   #14 (permalink)  
Plutarch is offline Plutarch
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sparks Bekijk bericht
Haha, nog een beetje valse hoop geven, dat is gewoon gemeen.
is echt al gebeurd hoor. Als je zo zeker bent dat je goed zat...
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 10:07   #15 (permalink)  
Sindweller is offline Sindweller Stuur een bericht via MSN naar Sindweller
Member
Ik zou het dan vooral erg vinden voor de gast die ondertussen iedereen zit te vertellen hoe goed zijn examens waren . Maar op zo'n scenario moet je niet te veel hopen, imo.
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 10:17   #16 (permalink)  
Drien is offline Drien
Drien's schermafbeelding
Member
Klasgenoot van mij hebben ze ooit eens gewisseld met iemand met dezelfde naam. Mijn klasgenoot ging veel buizen naar allemaal 18'en en dat andere meisje ging van allemaal 18'en naar vele buizen!
Maar ik zou er niet op hopen
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 10:22   #17 (permalink)  
Dragonix is offline Dragonix Stuur een bericht via Skype™ naar Dragonix
Dragonix's schermafbeelding
Approved 9-lifer
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drien Bekijk bericht
Klasgenoot van mij hebben ze ooit eens gewisseld met iemand met dezelfde naam. Mijn klasgenoot ging veel buizen naar allemaal 18'en en dat andere meisje ging van allemaal 18'en naar vele buizen!
Maar ik zou er niet op hopen
that just ruins your day
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 10:33   #18 (permalink)  
Drien is offline Drien
Drien's schermafbeelding
Member
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dragonix Bekijk bericht
that just ruins your day
Voor 1 van de 2 toch De andere was wel heel gelukkig!
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 10:34   #19 (permalink)  
Dragonix is offline Dragonix Stuur een bericht via Skype™ naar Dragonix
Dragonix's schermafbeelding
Approved 9-lifer
nja, das waar, mer kzou toch ni in dat meisje haar plek wille zijn :o ..
Met citaat reageren
Oud 10 februari 2012, 10:37   #20 (permalink)  
Chilliewillie88 is offline Chilliewillie88
Chilliewillie88's schermafbeelding
Member
Kameraad van mij heeft ook eens voorgehad dat hij voor een paar vakken punten van iemand anders gekregen had (aan de KUL) vergissing werd pas paar weken later opgemerkt. Hij had dan ook buizen ipv een mooi cijfer. Maar aangezien het de schuld vd KUL was kreeg hij een “informele 10” als hij niet opdaagde in tweede zit, en zo gebeurde het ook 
Met citaat reageren
Reageren

Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

Discussietools
Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten