Pagina 4 van 54 EersteEerste 1234567814 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 61 t/m 80 van 1066
    Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    152 (100%)
    Uw kans om CEO te worden is sowieso al klein dus wat maakt het uit...

Member MisterX334's schermafbeelding
    iTrader
    6 (100%)
    Inderdaad, wat is nu de kans dat net jij een CEO wordt? Btw hoe komt het eigenlijk dat ze bij de opleiding HI in Gent in eerste bach veel minder wetenschappen hebben dan in Antwerpen? De opleiding moet toch overal ongeveer hetzelfde zijn?

Member zipke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    Uw kans om CEO te worden is sowieso al klein dus wat maakt het uit...
    Lol, dacht ik ook al..

Als ge daarop uw studiekeuze gaat baseren, lijkt het mij al onwaarschijnlijk dat ge ooit eentje zult worden....

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MisterX334 Bekijk bericht
    Inderdaad, wat is nu de kans dat net jij een CEO wordt? Btw hoe komt het eigenlijk dat ze bij de opleiding HI in Gent in eerste bach veel minder wetenschappen hebben dan in Antwerpen? De opleiding moet toch overal ongeveer hetzelfde zijn?
    Omdat het eerste jaar TEW en HIR gelijk is.
    Zal gewoon wat meer HIR-specifiek gerief zitten in de hogere jaren tov andere uniefs vermoed ik.
    Zolang de visitatiecommissie tevreden is, is het ok he.

@dat CEO gedoe:
    ik herinner mij er 1 die op zelfde jaar HIR startte aan de UGent en die ook zo dacht van CEO te worden.
    heeft zijn jaar nooit uitgedaan.
    (ok ok, het is maar een anekdote )

Member Boemkool's schermafbeelding
    iTrader
    4 (100%)
    Ik zeg toch helemaal niet dat dat mijn doel is? Ik studeer niet om CEO te worden, ik zeg gewoon dat ik verbaasd was dat TEWers meer 'kans' hebben dan HIR. Gewoon het statistisch gegeven. Ik ga nu niet TEW doen omdat ze zogezegd meer kans hebben om CEO te worden

Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Ik denk dat het gebeuren "CEO worden" maar zeer beperkt rechtstreeks be´nvloedt wordt door uw diploma.

Member scriptkiddie's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ge moet de beschikbare cijfers wel correct interpreteren he.
    In het artikel van Vacature staat dat 90% van de CEO's van de universiteit komt. Dat wil toch ook niet zeggen dat 90% van de universitairen CEO wordt?

19% van de CEO's heeft TEW gestudeerd, 14% van de CEO's heeft HIR gestudeerd. Daaruit kan je niet besluiten dat het percentage HIR's dat CEO is geworden, lager is dan het percentage TEW'ers dat CEO is geworden. Misschien zijn er wel meer TEW'ers dan HIR's...

Member Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reFleX.be Bekijk bericht
    Jammer om te zien dat HIRs blijkbaar minder 'kans' hebben om CEO te worden dan een TEW'er. Ik ben momenteel van plan HIR te doen omdat de ingenieurscomponent me wel interesseert maar ik vraag mij echt wel af of dit een meerwaarde geeft aan je opleiding..
    1. Kijk eens naar de aantallen studenten van beide richtingen (hint!).
    2. Zoals NP zegt. Zie eerst maar eens dat je ergens goed in wordt, dan kan je daarna nog dromen van CEO te worden.
    3. CEO is maar een van de mooie functies in de top van een bedrijf.

Member Benjamin's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door reFleX.be Bekijk bericht
    Ik zeg toch helemaal niet dat dat mijn doel is? Ik studeer niet om CEO te worden, ik zeg gewoon dat ik verbaasd was dat TEWers meer 'kans' hebben dan HIR.
    Ik zou nog eens goed erover nadenken ofdat je wel HI wil doen, met statistiek ga jij volgens mij serieus wat moeite hebben als je die cijfers zo interpreteert.

Member [BAT] Hydra's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door scriptkiddie Bekijk bericht
    Misschien zijn er wel meer TEW'ers dan HIR's...
    this...

(er studeren zeker dubbel zoveel TEW'ers af elk jaar dan er HIR's afstuderen)

Member
    iTrader
    0
    Heeft er iemand hier ervaring met de afstudeerrichting Business Information Management van de Master in Handelswetenschappen aan de HUB?

Zoja wat was jouw ervaring met de richting en wat is de meerwaarde van de richting voor het latere beroepsleven?

Member z0ran's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MisterX334 Bekijk bericht
    Dat is mij ook al opgevallen toen ik in in het verleden de curricala met elkaar vergeleek. Mijn post is hier misschien nog wel ergens te vinden maar in Antwerpen had je zeker meer dan 60SP aan wetenschappen(dit zonder wiskunde & statistiek bijgeteld dus puur fysica, electronica, mechanica etc.) afhankelijk van de optievakken kan daar nog wat bij. Zelfde geldt voor de informatica vakken van HIB(ben ik afgestudeerd). De wetenschappen zijn ook van een serieus niveau trouwens.

Member SyntaX_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SH343 Bekijk bericht
    Meestal wel ja, als hij daarmee bedrijfsleiders ect, ... bedoelt dan hebben die bijna allemaal EW gestudeerd.
    Bron?

Of ge al dan niet aan de top komt hangt imo niet van uw diploma af. Eerder van uw inzet en inzicht

Member nite's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SyntaX_ Bekijk bericht
    Of ge al dan niet aan de top komt hangt imo niet van uw diploma af. Eerder van uw inzet en inzicht
    Ook afhankelijk van uw vermogen om promotie te maken waar ge niet altijd dezelfde vaardigheden voor nodig hebt als inzet en inzicht. Ge moet niet alleen goed werk doen, uw bazen moeten ook vinden dat ge goed werk doet. Het is dus belangrijk een goed voorkomen te hebben.

Member Macbookprofreak's schermafbeelding
    iTrader
    12 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Kijk, van zo'n mensen krijg ik dus richtig de schijt he. Denken dat ze kunnen inschatten wat ge aan zoud kunnen zonder ook maar ÚÚn idee te hebben van wie ge zijt en wat ge kunt. Belachelijk. Die snappen niet wat voor een invloed ze hebben op iemand hun leven. Ze baseren zich natuurlijk ook maar op het gemiddelde, en dan hebben ze gelijk. Maar sinds wanneer is iemand adviseren op basis van zijn gemiddelde soortgenoten een goed plan?

Ik heb zelf ook Boekhouden-Informatica gedaan...
    Als ik onbeleefd mag zijn, wat was uw eindresultaat dan op het einde van 6BI?

Member Mat23's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Ik heb een vraag over de inhoud van handelswetenschappen. Ik heb al vernomen dat het meer om de interne zaken van een bedrijf gaat, maar is dat dan ook veel de boekhoudkundige kant ervan zoals jaarrekeningen ed opstellen? want dat is nu niet het liefste wat ik doe. Alvast bedankt;

Member Estrebian's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mat23 Bekijk bericht
    Ik heb een vraag over de inhoud van handelswetenschappen. Ik heb al vernomen dat het meer om de interne zaken van een bedrijf gaat, maar is dat dan ook veel de boekhoudkundige kant ervan zoals jaarrekeningen ed opstellen? want dat is nu niet het liefste wat ik doe. Alvast bedankt;
    Boekhouden komt uiteraard aan bod, maar dit blijft redelijk beperkt. Het is vooral belangrijk om inzicht in de jaarrekening te hebben en om deze te kunnen analyseren.

Member
    iTrader
    0
    Dag iedereen,

Ik zit in het laatste jaar aso wewi6 en ben donderdag naar de sid-in beurs gegaan met school (in Genk). Ik ben ge´nteresseerd in de studies tew of hir. Ik weet echter nog niet welke van de 2 het gaat worden.

Ik had op de sid-in nagevraagd wat de verschillen waren en in het kort kan ik besluiten dat hir = tew , maar hir krijgt elk jaar 1 of 2 technische vakken en voor de rest zijn de wiskunde ,... een pak moeilijker bij hir dan bij tew.

Later worden deze 2 diploma's blijkbaar ook als gelijkwaardig beschouwd (gelezen op dit forum).

Waarom zou iemand dan voor hir kiezen ipv tew ? Hir is dus eigenlijk gewoon moeilijker.

opmerking: als je nu al weet dat je later iets technisch wil doen, dan kies je misschien voor hir, maar voor al die andere jobs is dit toch niet nodig dan ?

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Die gelijkstelling die ge altijd hoort, zou ik toch met enige nuance interpreteren.
    Ja voor quasi alle jobs maakt men geen onderscheid tussen de twee in de annonce/vacature.

Maar:
    1. qua IT-gerelateerde jobs zijt ge meestal beter af als HIR dan TEW.
    2. als er twee vergelijkbare kandidaten zijn, maar de een is HIR en de ander TEW, wie denkt ge dat ze gaan kiezen?
    3. analytisch zijt ge toch beetje meer onderbouwd als HIR.
    4. en TEW is dan = handelswetenschappen.

Dit gezegd zijnde, uw kansen op werk zijn vrij gelijkaardig met beide richtingen en de range van jobs heeft dus zoals gezegd een erg grootte overlap.
    Als ge in 4 jaar er van af wilt, het makkelijker wilt hebben of als je nog een interessante manama op het oog hebt, ga gerust voor TEW. (of als ge natuurlijk wiskunde, statistiek, wetenschappen en IT wat wilt vermijden)
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member
    iTrader
    0
    tew wordt opgetrokken tot 5 jaar btw :d

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten