Pagina 14 van 52 EersteEerste ... 410111213141516171824 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 261 t/m 280 van 1036
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SyntaX_ Bekijk bericht
    IK ben vorig jaar afgestudeerd aan Lessius.

...
    Bedankt voor de informatie.
    Ik ga woensdag naar Antwerpen om eens wat rond te kijken.

Nog een aantal extra vragen:

Ben je tijdens je opleiding al gevraagd door een bedrijf om bij hun te gaan werken ?
    Is de sfeer een beetje leuk op Lessius? (Zoals ze mensen die me uitleg hebben gegeven is het dolle pret, maar ik hoor het liever van een echte student.)
    Wat is nog een struikelvak in HW?

Bedankt .

Member SyntaX_'s schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Yorre77 Bekijk bericht
    Bedankt voor de informatie.
    Ik ga woensdag naar Antwerpen om eens wat rond te kijken.

Nog een aantal extra vragen:

Ben je tijdens je opleiding al gevraagd door een bedrijf om bij hun te gaan werken ?
    Is de sfeer een beetje leuk op Lessius? (Zoals ze mensen die me uitleg hebben gegeven is het dolle pret, maar ik hoor het liever van een echte student.)
    Wat is nog een struikelvak in HW?

Bedankt .
    Ik heb me er geamuseerd ja.
    Ik had mijn contract al op zak in november vorig jaar. Dit komt omdat ik ben begonnen bij één van de Big 4 en daar gaat dat eenmaal zo snel. In het 3e jaar moet je een bedrijfsproject doen (een opdracht voor een bedrijf en daar een paper voor schrijven) en ik ken enkele studenten die zo ook al informeel een job aangeboden hebben gekregen. Je moet zeker niet twijfelen over de terwerkstellingsmogelijkheden denk ik met een diploma als HW. Als je echt bij de top consulting bedrijven wilt gaan werken zou ik echter eerder HIR studeren.

Qua struikelvakken, dat hangt van persoon tot persoon af natuurlijk.
    De algemeen als moeilijk aanvaarde vakken zijn volgens mij: Wiskunde, statistiek, operationele beleidsmethode (een mengeling van wiskunde en statistiek) , boekhouden voor sommigen, productie en operationeel management
    “Economics are the method; the object is to change the soul.” Margaret Thatcher

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SyntaX_ Bekijk bericht
    I...
    Kan je dan met HW minder makkelijk aan de top van een bedrijf geraken?
    En wat is dan het verschil tussen HIR en HW?

Bedankt voor de antwoorden, ik wil nu eenmaal goed voorbereid eraan beginnen.

Member SyntaX_'s schermafbeelding
    iTrader
    0

Daar zijn hier al veel discussies over gevoerd. Ik dank van niet. Aan de top geraken hangt meer af van je persoonlijkheid en capaciteiten die je opdoet tijdens je carriere (vb Bellens CEO van Belgacom studeerde HW). Maar sommige bedrijven nemen enkel universtairen aan, McKenzie enzo en ook Inbev. Natuurlijk is krijg je met HW nu ook een diploma van de unif zoals ik eerder al poste. Wat voor de oude garde die dat verschil ma-ba toch niet altijd even goed door heeft toch al een verschil zal geven denkk.

Member zipke's schermafbeelding
    iTrader
    0

Er werd niet gezegd dat je niet aan de top kan geraken met een diploma HW. Wat SyntaX bedoelde is dat ze bij Top Consulting bedrijven (Bain, McKinsey, BCG,...) selecteren op je diploma. Als HW ga je al moeilijk tot een sollicitatiegesprek geraken. Daarvoor hebben ze het meer voor TEW'ers en HI die dan nog eens met een serieuze onderscheiding zijn afgestudeerd (noot: er zijn uitzonderingen - andere zaken op je CV bepalen ook veel).

Wat het verschil is tussen HI en HW? Als je dat nog niet weet zou ik zeker eens wat meer op universiteit/hogeschool websites surfen en de vakken en toekomstperspectieven bekijken. En lees ook de vorige 13 pagina's, die gaan allemaal over jouw keuze Als je toch goed voorbereid wil beginnen, zal je wat meer moeten doen dan hier een aantal vraagjes te posten (n/o).

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    LOL, informeer u idd maar eens wat beter als ge het verschil niet weet tussen hir en hw

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zipke Bekijk bericht
    Er werd niet gezegd dat je niet aan de top kan geraken met een diploma HW. Wat SyntaX bedoelde is dat ze bij Top Consulting bedrijven (Bain, McKinsey, BCG,...) selecteren op je diploma. Als HW ga je al moeilijk tot een sollicitatiegesprek geraken. Daarvoor hebben ze het meer voor TEW'ers en HI die dan nog eens met een serieuze onderscheiding zijn afgestudeerd (noot: er zijn uitzonderingen - andere zaken op je CV bepalen ook veel).

Wat het verschil is tussen HI en HW? Als je dat nog niet weet zou ik zeker eens wat meer op universiteit/hogeschool websites surfen en de vakken en toekomstperspectieven bekijken. En lees ook de vorige 13 pagina's, die gaan allemaal over jouw keuze Als je toch goed voorbereid wil beginnen, zal je wat meer moeten doen dan hier een aantal vraagjes te posten (n/o).

En ik ben volop bezig met mezelf te informeren maar ik kan niet ineens alles weten.
    Ik ken het theoretisch verschil wel tussen HI en HW maar ik had het eerder over de praktisch kant. Welke richting je zoal uit kan in de praktijk met een diploma HI of HW. Of werkgevers in de praktijk hier nu echt een verschil tussen maken of niet.

Ik ben trouwens ook al begonnen met het volledig doorlezen van dit topic; dus dat is ook in orde.

iTrader
    0
    En ik ben volop bezig met mezelf te informeren maar ik kan niet ineens alles weten.
    Ik ken het theoretisch verschil wel tussen HI en HW maar ik had het eerder over de praktisch kant. Welke richting je zoal uit kan in de praktijk met een diploma HI of HW. Of werkgevers in de praktijk hier nu echt een verschil tussen maken of niet.

Ik ben trouwens ook al begonnen met het volledig doorlezen van dit topic; dus dat is ook in orde.
    Lol, ge moet u niet zo aangevallen voelen

Als ge op zoek zijt naar het verschil in diploma's en toekomstige werkgevers: dat staat allemaal in deze thread.
    Laatst gewijzigd door zipke; 4 mei 2012 om 00:42

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zipke Bekijk bericht
    Lol, ge moet u niet zo aangevallen voelen

Als ge op zoek zijt naar het verschil in diploma's en toekomstige werkgevers: dat staat allemaal in deze thread.
    Was niet de bedoeling hoor. Thanks voor de info iedreen in ieder geval

Member Ikkina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Eventjes een vraagje voor mijn vriend, die eraan denkt om Hir(b) te studeren:

Hij volgt nu TSO Elektromechanica (theoretische richting, krijgt geen praktijk) met 4u wiskunde. Hij haalt op wiskunde meestal 85-90% in de examenperiode, zonder hier veel moeite voor te doen. Voor de rest heeft hij een heel goede studiementaliteit, heeft nooit buizen, totaal van 80%. Hij is van ASO naar TSO moeten zakken in het vierde middelbaar, omdat hij veel schooldagen had gemist (door een ernstige ziekte) en hij anders zijn jaar opnieuw moest doen.

Zou dit enigszins haalbaar zijn voor hem, mits hij nog van plan is zich bij te werken voor wiskunde in de zomervakantie? Hij is totaal geen type dat uitgaat, houdt zijn leerstof goed bij en is erg gemotiveerd.

Member Snowyflake's schermafbeelding
    iTrader
    7 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ikkina Bekijk bericht

Hij volgt nu TSO Elektromechanica (theoretische richting, krijgt geen praktijk) met 4u wiskunde. Hij haalt op wiskunde meestal 85-90% in de examenperiode, zonder hier veel moeite voor te doen. Voor de rest heeft hij een heel goede studiementaliteit, heeft nooit buizen, totaal van 80%. Hij is van ASO naar TSO moeten zakken in het vierde middelbaar, omdat hij veel schooldagen had gemist (door een ernstige ziekte) en hij anders zijn jaar opnieuw moest doen.

Zou dit enigszins haalbaar zijn voor hem, mits hij nog van plan is zich bij te werken voor wiskunde in de zomervakantie? Hij is totaal geen type dat uitgaat, houdt zijn leerstof goed bij en is erg gemotiveerd.
    Als alles wat in uw post staat klopt moet je dat zelf niet meer vragen maar moet hij het zeker proberen. De enigste (toch zeker de grootste) reden waarom de slaagkansen voor een ASO'er hoger liggen is omdat de meesten die in TSO belanden daar zitten omdat ze niet zo slim zijn, minder ambitie hebben/hadden, lui zijn, ... Terwijl alle gemotiveerde, en de werkers minder snel naar TSO gaan.
    Alé ge moogt hier geen verkeerde conclusies trekken in TSO zitten er ook werkers en slimme mensen.
    Ik wil gewoon zeggen dat voorkennis geen prioriteit is. Als hij intelligent is en motivatie heeft en ervoor wil en zal werken heeft hij in mijn ogen even veel kans als een ASO'er met dezelfde voornemens.

iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snowyflake Bekijk bericht
    Als alles wat in uw post staat klopt moet je dat zelf niet meer vragen maar moet hij het zeker proberen. De enigste (toch zeker de grootste) reden waarom de slaagkansen voor een ASO'er hoger liggen is omdat de meesten die in TSO belanden daar zitten omdat ze niet zo slim zijn, minder ambitie hebben/hadden, lui zijn, ... Terwijl alle gemotiveerde, en de werkers minder snel naar TSO gaan.
    Alé ge moogt hier geen verkeerde conclusies trekken in TSO zitten er ook werkers en slimme mensen.
    Ik wil gewoon zeggen dat voorkennis geen prioriteit is. Als hij intelligent is en motivatie heeft en ervoor wil en zal werken heeft hij in mijn ogen even veel kans als een ASO'er met dezelfde voornemens.
    Second - succes ermee!

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ikkina Bekijk bericht

Ge wilt gewoon dat er mensen ja zeggen als ik uw post zo zie.
    En als ie echt totaal geen miserie heeft met wiskunde en kan afleiden en integreren, is het niet uitgesloten.

Member Ikkina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Ge wilt gewoon dat er mensen ja zeggen als ik uw post zo zie.
    En als ie echt totaal geen miserie heeft met wiskunde en kan afleiden en integreren, is het niet uitgesloten.
    Haha, ja . Ik wil hem gewoon graag dat extra steuntje in de rug kunnen geven. Alsook dat hij een soort van bevestiging kan krijgen, dat het zeker niet onmogelijk is.

Bedankt voor jullie reacties.

Member
    iTrader
    0
    Hey mensen, ik heb nog een vraagje waarmee ik al een tijdje zit.
    Ik wil dus hir of tew studeren, maar ben er nog niet helemaal uit. Iedereen zegt om te beslissen op basis van wat je later zou willen doen. Nu is mijn probleem: wat 'word' je met een diploma hir of tew.
    vb rechten = advocaat, rechter, notaris,...
    of geneeskunde = dokter

maar ik heb niet echt een idee waar het diploma hir of tew naar leidt. één van de mogelijkheden is boekhouder denk ik ? maar dat zie ik me niet heel mijn leven doen.
    Welke functies beoefenen afgestudeerde tew'er en hir's het MEEST. Ik bedoel dus welke starterjobs zijn er voor deze mensen ?

iTrader
    16 (100%)
    Nee weinig TEW'ers worden boekhouder. Das eerder iets voor Hogescholer's accountancy fiscaliteit.

Onder meer: Bedrijfsrevisor (na stage van 3 jaar), auditor, consultant, sales manager, accountant,...

Veel meer mogelijkheden uiteraard, maar ik ken ze zelf ook niet allemaal

Approved 9-lifer Profitable's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selfmade Bekijk bericht
    Hey mensen, ik heb nog een vraagje waarmee ik al een tijdje zit.
    Ik wil dus hir of tew studeren, maar ben er nog niet helemaal uit. Iedereen zegt om te beslissen op basis van wat je later zou willen doen. Nu is mijn probleem: wat 'word' je met een diploma hir of tew.
    vb rechten = advocaat, rechter, notaris,...
    of geneeskunde = dokter

maar ik heb niet echt een idee waar het diploma hir of tew naar leidt. één van de mogelijkheden is boekhouder denk ik ? maar dat zie ik me niet heel mijn leven doen.
    Welke functies beoefenen afgestudeerde tew'er en hir's het MEEST. Ik bedoel dus welke starterjobs zijn er voor deze mensen ?
    Voor boekhouder moet je een bachelor doen. TEW/HIR staan daar boven. Meeste starters beginnen in de audit, consultancy, bankensector, eigen onderneming starten, ...

Edit: miljaardedju

Member
    iTrader
    0
    ah ok, dan is het toch al goed :d

Wat is precies het verschil tussen een accountant en een boekhouder ?

iTrader
    16 (100%)
    Uhm tik eens in op google. Staat direct uitgelegd.

Al kan het zijn dat accountants ook door hogeschoolers wordt uitgeoefend, heb ik niet direct zicht op

Member flyingdutchman's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    Is accountancy niet gewoon engels voor boekhouden? maw dat ze hetzelfde zijn.

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Tags for this Thread

Regels voor berichten