Pagina 6 van 75 EersteEerste ... 23456789101656 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 90 van 1114
    Member Mat23's schermafbeelding
    iTrader
    11 (100%)
    Ik heb een vraag over de inhoud van handelswetenschappen. Ik heb al vernomen dat het meer om de interne zaken van een bedrijf gaat, maar is dat dan ook veel de boekhoudkundige kant ervan zoals jaarrekeningen ed opstellen? want dat is nu niet het liefste wat ik doe. Alvast bedankt;

Member Estrebian's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mat23 Bekijk bericht
    Ik heb een vraag over de inhoud van handelswetenschappen. Ik heb al vernomen dat het meer om de interne zaken van een bedrijf gaat, maar is dat dan ook veel de boekhoudkundige kant ervan zoals jaarrekeningen ed opstellen? want dat is nu niet het liefste wat ik doe. Alvast bedankt;
    Boekhouden komt uiteraard aan bod, maar dit blijft redelijk beperkt. Het is vooral belangrijk om inzicht in de jaarrekening te hebben en om deze te kunnen analyseren.

Member
    iTrader
    0
    Dag iedereen,

Ik zit in het laatste jaar aso wewi6 en ben donderdag naar de sid-in beurs gegaan met school (in Genk). Ik ben geïnteresseerd in de studies tew of hir. Ik weet echter nog niet welke van de 2 het gaat worden.

Ik had op de sid-in nagevraagd wat de verschillen waren en in het kort kan ik besluiten dat hir = tew , maar hir krijgt elk jaar 1 of 2 technische vakken en voor de rest zijn de wiskunde ,... een pak moeilijker bij hir dan bij tew.

Later worden deze 2 diploma's blijkbaar ook als gelijkwaardig beschouwd (gelezen op dit forum).

Waarom zou iemand dan voor hir kiezen ipv tew ? Hir is dus eigenlijk gewoon moeilijker.

opmerking: als je nu al weet dat je later iets technisch wil doen, dan kies je misschien voor hir, maar voor al die andere jobs is dit toch niet nodig dan ?

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Die gelijkstelling die ge altijd hoort, zou ik toch met enige nuance interpreteren.
    Ja voor quasi alle jobs maakt men geen onderscheid tussen de twee in de annonce/vacature.

Maar:
    1. qua IT-gerelateerde jobs zijt ge meestal beter af als HIR dan TEW.
    2. als er twee vergelijkbare kandidaten zijn, maar de een is HIR en de ander TEW, wie denkt ge dat ze gaan kiezen?
    3. analytisch zijt ge toch beetje meer onderbouwd als HIR.
    4. en TEW is dan = handelswetenschappen.

Dit gezegd zijnde, uw kansen op werk zijn vrij gelijkaardig met beide richtingen en de range van jobs heeft dus zoals gezegd een erg grootte overlap.
    Als ge in 4 jaar er van af wilt, het makkelijker wilt hebben of als je nog een interessante manama op het oog hebt, ga gerust voor TEW. (of als ge natuurlijk wiskunde, statistiek, wetenschappen en IT wat wilt vermijden)
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member
    iTrader
    0
    tew wordt opgetrokken tot 5 jaar btw :d

Member Mooncat's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Weblogs
    32
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door myfutureplans Bekijk bericht
    Waarom zou iemand dan voor hir kiezen ipv tew ? Hir is dus eigenlijk gewoon moeilijker.
    HI's hebben over het algemeen meer keuzemogelijkheden op de jobmarkt dan TEW'ers. Ook zijn er werkgevers die kijken naar diploma's en bijvoorbeeld enkel handelsingenieurs en burgerlijk ingenieurs willen aannemen en geen TEW'ers, al is dat eerder een rariteit. Bovendien is HI als studie toch veelzijdiger en interessanter dan TEW.

Member
    iTrader
    0
    Ik volg momenteel wewi6
    Hoe zit het met het niveau van de wiskunde bij hir ? Kun je het vergelijken met burgerlijk of eerder 8 uur wiskunde in het middelbaar ?
    Dan weet ik wat ik zoal kan verwachten

Platinum Member lantaarnpaal's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik volg momenteel wewi6
    Hoe zit het met het niveau van de wiskunde bij hir ? Kun je het vergelijken met burgerlijk of eerder 8 uur wiskunde in het middelbaar ?
    Dan weet ik wat ik zoal kan verwachten
    De wiskunde van TEW kan je vergelijken met 8 uurs (zelfde leerstof. Ik had trouwens les samen met de 6 uurs, maar dan gewoon 2 uur in de week extra, waar we bv determinanten en eigenvectoren zagen.)

De wiskunde van HIR is meer theoretischere wiskunde, veel bewijzen enzo.
    Aan de KUL hebt ge er ook een schijtprof voor.

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    tew wordt opgetrokken tot 5 jaar btw :d
    Een degradatie van die richting imho.
    Ik vond dat er al genoeg rommel zat in de 5 jaar HIR. (alles met het woord management in)

Imho, doe dan HIR. wewi6 is zeker voldoende daarvoor. En het is niet alsof ge u door die keuze dood moet blokken relatief tov TEW.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member
    iTrader
    0
    Hallo,
    Ik ben een student Eco-Wis 6e jaar en twijfel tussen TEW en HW
    Ik weet dat HW iets lager niveau is, meer praktisch gericht en iets minder wiskunde (perfect )
    Ik heb hier ook eens rondgekeken en heb nog wat vragen:

- Hoe zit het nu met het verschil tussen TEW en HW, is dat zo goed als bijgewerkt of is er het nog altijd? (ergens gelezen dat ze het verschil zouden verkleinen)

- Is het waar dat na HW op je diploma staat: Handelswetenschappen-TEW?

- Zit je in klassen bij HW omdat het hogeschool is (en moet je dus elke les aanwezig zijn, niet zoals in de aula zitten bij TEW)?

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Da praktisch gericht is dikke zever. Gewoon iets makkelijker maar makkelijker betekent niet meer praktisch he, al denken velen dat wel..

En nee tis gewoon een aula zoals tew en ook nie verplicht aanwezig

Member Estrebian's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Voor HW aan Hogent:

- Hoe zit het nu met het verschil tussen TEW en HW, is dat zo goed als bijgewerkt of is er het nog altijd? (ergens gelezen dat ze het verschil zouden verkleinen)
    Academisch gezien: er zijn nog altijd verschillen, vooral verschillende accenten die gelegd worden.
    In de bedrijfswereld: afhankelijk van de job, maar voor de meeste vacatures worden zowel TEW'ers als HW'ers gevraagd.

Nee.

- Zit je in klassen bij HW omdat het hogeschool is (en moet je dus elke les aanwezig zijn, niet zoals in de aula zitten bij TEW)?
    Nee, merendeel van de vakken zit je in aula's. Voor taalvakken/oefeningensessies zit je in kleinere groepen (30-40 man).
    In mijn 4 jaar HW heb ik denk ik slechts een zestal lesuren gehad waar je verplicht aanwezig moest zijn. En dan nog wordt er niet echt gecontroleerd.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Estrebian Bekijk bericht
    Voor HW aan Hogent:

Academisch gezien: er zijn nog altijd verschillen, vooral verschillende accenten die gelegd worden.
    In de bedrijfswereld: afhankelijk van de job, maar voor de meeste vacatures worden zowel TEW'ers als HW'ers gevraagd.

Nee.

Nee, merendeel van de vakken zit je in aula's. Voor taalvakken/oefeningensessies zit je in kleinere groepen (30-40 man).
    In mijn 4 jaar HW heb ik denk ik slechts een zestal lesuren gehad waar je verplicht aanwezig moest zijn. En dan nog wordt er niet echt gecontroleerd.
    Is HW 4 jaar?
    Of heb je er nog maar 4 gedaan

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    vier jaar, vanaf volgend jaar vijf (voor studenten die dna beginnen dus)

Member zipke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    HW ook al 5?? Ik dacht enkel TEW? (trouwens volgend schooljaar, of volgend jaar?)
    You sound much more intelligent with your mouth shut
    / Zipke, making Swedish girls look like hairy old men. - Lorim.
    ~Only a biker understands why a dog likes to stick his head out the window.

Pagina 6 van 75 EersteEerste ... 23456789101656 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten