Pagina 3 van 75 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 45 van 1114
    Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nite Bekijk bericht
    En zelfs dan nog hangt het vaker sterker af van individuele proffen dan van universiteiten zelf. Sommige proffen hebben een goede cursus gemaakt met veel voorbeelden. Andere proffen maken een cursus waar nogal veel: "hieruit kunnen we eenvoudig afleiden dat:...", waar die 'eenvoudig afleiden' verondersteld gesnapt te zijn door de studenten zonder bijkomende uitleg en dat komt dan ook op het examen.
    Ik denk dat ge hier bij de kern terecht zijt gekomen. Universiteiten spelen zeker een rol door de manier waarop ze dingen structureren. Maar een professor met een goede cursus kan nog steeds een zeer groot effect hebben.
    Check out my Twitter or Blog, about finance, politics, and other stuff.

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stvw Bekijk bericht
    Het is makkelijker in HUB
    (en ja ik heb op beide scholen gezeten, master in HUB omdat afstudeerrichting daar enkel werd gegeven)

HUB was persoonlijker en lessenpakket was beter doenbaar
    Dit is van ondertussen ong 2jaar geleden.
    Euh wat? Ik zit nu ook op HUB en kom van Lessius.
    Lessius is echt wel makkelijker dan HUB ze.

Approved 9-lifer stvw's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mla Bekijk bericht
    Euh wat? Ik zit nu ook op HUB en kom van Lessius.
    Lessius is echt wel makkelijker dan HUB ze.
    Het is mogelijk dat je dat vindt maar enige uitleg waarom is dan ook gepast
    I'd agree with you but then we'd both be wrong

Member Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaanDM Bekijk bericht
    Inderdaad zeer handig dit topic, komt me eigenlijk ook wel goed uit. Ik zal dan maar de spits afbijten met een vraag.

Het zit zo: ik zit nu in het 6e jaar Boekhouden-Informatica(TSO) (4u wisk, 8u bedrijfseconomie). Bij wiskunde zien we dit jaar trouwens ondermeer afgeleiden, integralen, statistiek, matrices... Maar ik zit een beetje in de knoop met mijn studiekeuze. De informatica heb ik laten vallen, omdat ik denk dat ik niet in de wieg ben gelegd voor té veel informatica. Ik heb dan eventjes met het wilde idee TEW gespeeld, maar dit is waarschijnlijk niet realistisch en heb ik mijn ideeën dan maar aangepast naar handelswetenschappen aan de HoGent. Vermits ik toch wel iets economisch wil doen en acc-fisc ofzo mij niet echt intresseert lijkt dit mij een mooie richting.
    Dit weekend was ik echter op de sid-in in Gent en zeiden ze me dat het wel moeilijk is vanuit TSO.

Nu is mijn vraag: zijn er hier mensen die hetzelfde meegemaakt hebben? Met ervaring, hints,...
    HW is en blijft een academische richting. Dat gezegd, mensen uit TSO hebben een lage slaagkans. Ik ken welgeteld 1 iemand nu in mijn jaar (ik doe HW) die uit TSO komt (Handel) en ken toch flink wat mensen van mijn jaar De meeste komen van Ec. Talen/ Ec. Wiskunde/ Wet. Wiskunde heb ik de indruk.

Voornamelijk vakken als Wiskunde, Statistiek, Fin Algebra zijn struikelvakken voor mensen uit het TSO. En ik ken er ook die uit BI kwamen (8u boekhouden ofzo?) en zelfs buisden op Algemeen Boekhouden
    Ik ben. Jij bent. Hij is. Wij zijn. Jullie zijn. Zij zijn.

Member Drien's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flawless Bekijk bericht
    HW is en blijft een academische richting. Dat gezegd, mensen uit TSO hebben een lage slaagkans. Ik ken welgeteld 1 iemand nu in mijn jaar (ik doe HW) die uit TSO komt (Handel) en ken toch flink wat mensen van mijn jaar De meeste komen van Ec. Talen/ Ec. Wiskunde/ Wet. Wiskunde heb ik de indruk.
    Ik zit nu in mijn master accountancy-fiscaliteit (hw op Lessius). Wij zitten met ongeveer 40 personen waarvan minstens 20 uit tso. Hiervan zijn er 11 (waaronder ik) via het schakelprogramma gegaan. Dus om nu te zeggen dat hw te moeilijk is voor mensen uit tso vind ik wel wat overdreven!

Member
    iTrader
    0
    Bij mij op hogeschool Gent hebben tso'ers toch niet veel kans.. Wij zitten met max 5 van de 70 ofzo.. Zit ook in acc/fisc. No offence maar als er zoveel tso'ers zitten stel ik mij wel serieus vragen. Heb zelf Latijn-wiskunde gedaan in het middelbaar en ik moet toch serieus blokken, ik weet dat de tso'ers uit mijn klas tijdens het jaar ook al zot hun best moeten doen om er dan (met pakje herexamens) te geraken... Daarmee dat er ook niet veel overschieten. Helft Tso mensen in de master vind ik er echt wel over

Member Estrebian's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ellen1989 Bekijk bericht
    Bij mij op hogeschool Gent hebben tso'ers toch niet veel kans.. Wij zitten met max 5 van de 70 ofzo.. Zit ook in acc/fisc. No offence maar als er zoveel tso'ers zitten stel ik mij wel serieus vragen. Heb zelf Latijn-wiskunde gedaan in het middelbaar en ik moet toch serieus blokken, ik weet dat de tso'ers uit mijn klas tijdens het jaar ook al zot hun best moeten doen om er dan (met pakje herexamens) te geraken... Daarmee dat er ook niet veel overschieten. Helft Tso mensen in de master vind ik er echt wel over
    Inderdaad, ik zit ook in de master HW aan Hogent (finance ipv accountancy) en ik ken er toch ook niet veel die TSO gedaan hebben. Als er 10 % TSO gedaan heeft en in de master geraakt, is dat al veel.

Member Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Drien Bekijk bericht
    Ik zit nu in mijn master accountancy-fiscaliteit (hw op Lessius). Wij zitten met ongeveer 40 personen waarvan minstens 20 uit tso. Hiervan zijn er 11 (waaronder ik) via het schakelprogramma gegaan. Dus om nu te zeggen dat hw te moeilijk is voor mensen uit tso vind ik wel wat overdreven!
    Gij hebt het over schakelprogramma en dan master =/= 1e bachelor en dan op naar master. Chapeau dat jullie dat schakelprogramma kunnen overleven, ik heb het programma is bezien ( van HUB) en degene dat daarop kunnen slagen in 1 jaar moeten 1 jaar hun sociaal leven compleet voor opgeven me dunkt. En meer als de helft komt uit TSO in u masterrichting? Lijkt me sterk
    Ik ben. Jij bent. Hij is. Wij zijn. Jullie zijn. Zij zijn.

iTrader
    3 (100%)
    Wat ge ook zult leren in TEW/HIR/HIB of HI: een uitspraak doen over één persoon op basis van groepscijfers bevat een gigantische onzekerheid.

Wat ik hiermee wil zeggen: ondanks dat men weinig TSO'ers kent, heeft dit nog niks te maken met de slaagkansen van één bepaalde TSO'er. Hou dat goed in gedachten voordat ge uw droom weg smijt en altijd spijt zult hebben dat ge nooit geprobeerd hebt wat ge altijd wou doen.

Member i am evel homer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Estrebian Bekijk bericht
    Inderdaad, ik zit ook in de master HW aan Hogent (finance ipv accountancy) en ik ken er toch ook niet veel die TSO gedaan hebben. Als er 10 % TSO gedaan heeft en in de master geraakt, is dat al veel.
    Dan zit ik bij u! Ik heb TSO gedaan (5e-6e) en daarvoor economie-wiskunde (5u) tot 5e (dus gedubbeld). Ik moet zeggen dat mijn laatste 2 jaren BI mij zeker een pak geholpen hebben, vooral de eerste 2 jaren van HW toch (boekhouden, recht, ondernemingsvaardigheden,..). Ik vond wiskunde niet echt moeilijk, maar ik zette mij er dan ook wel echt voor in. Statistiek is iets anders, dat ligt mij gewoon niet. Omgekeerd mag je uzelf niet laten vangen door het principe dat je sommige leerstof al beter kent dan de ASO'ers. Bij financiële analyse kende ik vele begrippen reeds van in BI en daarom studeerde ik het vak minder goed, gelukkig nog erdoor maar het was nipt.

Als BI'er ben je eigenlijk beter gewapend voor HW (en mss zelfs TEW, maar dit weet ik niet uit ervaring). In het algemeen ben je er zeker beter van af tegenover Eco-Mt. Eventueel zelfs tegenover Latijnse richtingen, maar het hangt er wel vanaf hoe erg je u wilt inzetten. Ik heb 2 vrienden die in Eco-Wi afgestudeerd waren en TEW geprobeerd hebben, geen van beide erdoor. Uiteindelijk zit ik nu op een hoger niveau dan hun (al doet 1 van hen nu een schakelprogramma voor HW in Brussel).

@ Ellen, ik ben er niet zeker van, maar je bedoelt wss Lien! Verder zijn er zeker nog meerdere TSO'ers. Vooral schakelstudenten die van bedrijfsmanagement komen, zijn BI'ers die verder willen studeren en HW als de beste optie zien.

Member
    iTrader
    0
    Lien idd, verder ken ik geen enkele 'normale' student die uit het TSO komt.. Schakelstudenten wel een paar nog vermoed ik. Daarmee dat ikde TS ook zou aanraden eerst een professionele bachelor te doen en dan te schakelen...

En ik denk dat het ook nog een verschil is als je 4j ASO gedaan hebt en dan BI bv, dan wanneer je al vanaf het eerste jaar secundair in handel zit.. En dat je beter gewapend bent dan iemand die latijn gedaan heeft, dat weet ik niet hoor, wiskunde was voor mij peanuts, de blokvakken (=van buiten leren) waren ook geen probleem, talen ook zeker niet, enkel voor inleiding boekhouden heb ik moeten werken om het systeem wat te snappen. Zelfs economie is met wat inzicht niet echt een probleem. Denk dat het voor de meeste TSO'ers moeilijker is om wiskunde/blokvakken onder de knie te krijgen dan voor een niet-economische ASO'ers om economie of boekhouden onder de knie te krijgen. Dat geldt niet voor iedereen natuurlijk, maar is wel wat de algemene trend

Member Drien's schermafbeelding
    iTrader
    2 (100%)
    Wij hebben nu eenmaal veel tso'ers in de klas. Ik weet niet wat de verhoudingen zijn in de andere afstudeerrichtingen. En ik ontken ook niet dat degene die aso gedaan hebben het vaak makkelijker hebben (in het schakelprogramma toch, over de gewone bacheloropleiding kan ik niet spreken).
    Als ik kijk naar de groep die ik van mijn vorige school reeds kende (ongeveer 20 personen): degenen die aso gedaan hebben, hadden geen of 1 herexamen (met 2 uitzonderingen). Degenen die eerst 4 jaar aso en daarna 2 jaar tso gedaan hadden, hadden tussen de 1 en 5 herexamens en degenen die 6 jaar tso gedaan hadden ongeveer 8 herexamens (met 1 uitzondering) of zijn gestopt. Maar uiteindelijk was de meerderheid toch geslaagd van alle herexamens.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flawless Bekijk bericht
    Gij hebt het over schakelprogramma en dan master =/= 1e bachelor en dan op naar master. Chapeau dat jullie dat schakelprogramma kunnen overleven, ik heb het programma is bezien ( van HUB) en degene dat daarop kunnen slagen in 1 jaar moeten 1 jaar hun sociaal leven compleet voor opgeven me dunkt. En meer als de helft komt uit TSO in u masterrichting? Lijkt me sterk
    Er is inderdaad een groot verschil tussen het schakelprogramma en het gewone traject.
    Het schakelprogramma was ook veel moeilijker dan ik verwacht had. Er zijn vakken waarbij je minder moet kennen dan de personen die via het gewone traject gaan (bv: wiskunde op Lessius). Maar er zijn ook vakken waarvan je veel moet inhalen (vb: wat wij in 1 semester zagen bij marketing werd in de bachelor als 2 verschillende vakken gegeven). Maar het is nu niet dat je je sociaal leven moet opgeven
    Ik geloof ook dat de leeftijd en motivatie een rol speelt in de slaagkans in het schakelprogramma. Indien ik het schakelprogramma zou doorlopen hebben als ik 18 was, had ik dat nooit gehaald. Daarnaast was/ ben ik ook heel gemotiveerd om mijn masterdiploma te behalen.

iTrader
    3 (100%)
    Lien idd, verder ken ik geen enkele 'normale' student die uit het TSO komt.. Schakelstudenten wel een paar nog vermoed ik. Daarmee dat ikde TS ook zou aanraden eerst een professionele bachelor te doen en dan te schakelen...
    Ge maakt weer de cruciale fout he: mensen adviseren op basis van de door uw waargenomen "trends". Als ge iemand advies wilt geven, zorg dan eerst dat ge hem zo goed mogelijk kent, in plaats van hem te adviseren hogeschool te gaan doen en dan te schakelen op basis van de algemene trend (door u waargenomen dan nog zelfs, dat hoeft niet eens de echte trend te zijn).

Als ge denkt dat ge het kunt, en ge wilt het: ga het dan doen en luister niet naar mensen die het u afraden op basis van algemene cijfers. Algemene cijfers zijn goed om algemene dingen te beschrijven, maar ze sucken ass om individuele dingen te beschrijven. Hoe meer informatie, hoe beter de beslissing. En aangezien dit een levensbeslissing is zou ik alvast niet zo arrogant willen zijn om mensen vanalles af te raden op basis van wat ik al dan niet denk te observeren.

Member
    iTrader
    0
    Klopt het dat je in TEW enkel in het eerste jaar wiskunde hebt en dan niet meer ? Terwijl je in HW wel nog elk jaar wiskunde hebt ? Want dan vraag ik mij af of ik niet beter TEW zou doen , ookal ben ik dan gebuisd voor wiskunde en moet ik het een jaar meenemen ofzo dan ben ik er alsnog na die 6 stp vanaf . Ik doe nu een richting met 3u wiskunde maar ga wel zo'n opfriscursus volgens en desnoods bijles voor wiskunde .

Member Lukieezzz's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tweeeet Bekijk bericht
    Klopt het dat je in TEW enkel in het eerste jaar wiskunde hebt en dan niet meer ? Terwijl je in HW wel nog elk jaar wiskunde hebt ? Want dan vraag ik mij af of ik niet beter TEW zou doen , ookal ben ik dan gebuisd voor wiskunde en moet ik het een jaar meenemen ofzo dan ben ik er alsnog na die 6 stp vanaf . Ik doe nu een richting met 3u wiskunde maar ga wel zo'n opfriscursus volgens en desnoods bijles voor wiskunde .
    nee!

Het heet misschien geen wiskunde meer, maar je hebt wel de kennis van wiskunde nog nodig in de volgende jaren. Ik heb nooit handelswetenschappen gedaan, maar ik heb wel al gehoord dat het minder wiskundig is. Alleszins zou ik geen TEW gaan doen omdat er maar een vak is dat echt de titel "wiskunde voor economen" draagt.

Pagina 3 van 75 EersteEerste 12345671353 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten