Pagina 2 van 74 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 16 t/m 30 van 1107
    Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Kijk, van zo'n mensen krijg ik dus richtig de schijt he.

...

Ik denk wel dat er wat voorwaarden aan vast hangen:
    - ge moet ECHT willen
    - ge moet het dan ook ECHT doen ook
    - ge moet niet te snel opgeven
    Bedankt voor je antwoord, aan zo'n mensen heb je dan écht iets als student

Ik denk dat ik een beetje in hetzelfde schuitje zit als jij vroeger, ik ben vrij goed in wat ik nu doe (gemiddeld 80%) . En sommigen vragen zich dan af waarom ik geen ASO, dit heeft niet echt te maken met niet aankunnen. Ik heb eigenlijk veel meer intresse in wat ik nu doe dan wat ik in ASO deed. Zonder te stoefen het feit dat ik nu iets beter ben dan het gemiddelde is een enorme drive om de lat iets hoger te leggen en om mezelf te kunnen bewijzen.

Mensen kijken al te vaak neer op TSO, maar als je dan reacties krijgt van mensen die het wel echt gedaan hebben doet dit toch nog eens nadenken over die studiekeuze

Bedankt voor de hulp en proficiat met wat je bereikt hebt op school

Member
    iTrader
    0
    Heeft er iemand enig idee of HW beter is aan de HUB dan aan Lessius? Ben aan het twijfelen omdat Antwerpen een toffere stad lijkt maar HUB een plus-traject aanbiedt voor wiskunde.

Approved 9-lifer stvw's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SH343 Bekijk bericht
    Heeft er iemand enig idee of HW beter is aan de HUB dan aan Lessius? Ben aan het twijfelen omdat Antwerpen een toffere stad lijkt maar HUB een plus-traject aanbiedt voor wiskunde.
    Het is makkelijker in HUB
    (en ja ik heb op beide scholen gezeten, master in HUB omdat afstudeerrichting daar enkel werd gegeven)

HUB was persoonlijker en lessenpakket was beter doenbaar
    Dit is van ondertussen ong 2jaar geleden.
    I'd agree with you but then we'd both be wrong

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stvw Bekijk bericht
    (en ja ik heb op beide scholen gezeten, master in HUB omdat afstudeerrichting daar enkel werd gegeven)

Hoe is op kot in Brussel vergeleken met op kot in Antwerpen?

Member zipke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stvw Bekijk bericht

Wat is er dan gemakkelijker aan HUB? Wat bedoel je met "het lessenpakket was beter doenbaar"? Het lijkt mij wat gek om Bachelor en Master te vergelijken. Ik vond mijn master veel gemakkelijker dan mijn bachelor.
    You sound much more intelligent with your mouth shut
    / Zipke, making Swedish girls look like hairy old men. - Lorim.
    ~Only a biker understands why a dog likes to stick his head out the window.

Crew Member Manu's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zipke Bekijk bericht
    Wat is er dan gemakkelijker aan HUB? Wat bedoel je met "het lessenpakket was beter doenbaar"? Het lijkt mij wat gek om Bachelor en Master te vergelijken. Ik vond mijn master veel gemakkelijker dan mijn bachelor.
    ²

De aanpak van de HUB is ook meer studentgericht, zelfs in de master. Men tracht er alles aan te doen om het voor de student zo eenvoudig mogelijk te maken, wat blijkbaar resulteert in de ervaring dat alles 'makkelijker' gaat. Dit heeft uiteraard geen invloed op het niveau of de moeilijkheidsgraad van de opleiding, deze is gelijk aan alle andere instellingen!
    What you do today can improve all your tomorrows.

Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Op de UHasselt hebt ge ook een zeer studentgerichte aanpak hoor. Ik kan mij niet herinneren dat ik niet eens langs kon gaan bij de professor met mijn vragen of bij de assistent voor uitleg over oefeningen. Was allemaal geen probleem. Zo zou het ook moeten natuurlijk, maar dat is helaas met de dalende budgetten en de grotere universiteiten een probleem aan het worden.
    Check out my Twitter or Blog, about finance, politics, and other stuff.

Approved 9-lifer Vincort's schermafbeelding
    iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Riverdale27 Bekijk bericht
    Op de UHasselt hebt ge ook een zeer studentgerichte aanpak hoor. Ik kan mij niet herinneren dat ik niet eens langs kon gaan bij de professor met mijn vragen of bij de assistent voor uitleg over oefeningen. Was allemaal geen probleem. Zo zou het ook moeten natuurlijk, maar dat is helaas met de dalende budgetten en de grotere universiteiten een probleem aan het worden.
    Er kan nog steeds een verschil zijn hoor. Hier in de KUL 1ste bach heb je van alle "doe-vakken" werkcolleges en altijd mogelijkheid tot monitoraat. Toch kan ik me perfect inbeelden dat men de leerstof nog een pak meer "hapklaar" voor de student maakt (van alle verschillende type oefeningen een oplossing geven etc.) of zouden kunnen maken. Daar zit misschien het verschil?

Member Riverdale27's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vincort Bekijk bericht
    Er kan nog steeds een verschil zijn hoor. Hier in de KUL 1ste bach heb je van alle "doe-vakken" werkcolleges en altijd mogelijkheid tot monitoraat. Toch kan ik me perfect inbeelden dat men de leerstof nog een pak meer "hapklaar" voor de student maakt (van alle verschillende type oefeningen een oplossing geven etc.) of zouden kunnen maken. Daar zit misschien het verschil?
    Oplossingen waren sowieso beschikbaar voor de meeste zaken. Zoniet is het de verantwoordelijkheid van de student om door het jaar ervoor te zorgen dat die oplossing bekomen wordt, door:

1) zelf te maken (en dat kan bloed zweet en tranen vergen)
    2) samen te werken met anderen (en die zult ge altijd wel vinden)
    3) te vragen aan de prof of assistent

En dan kunt ge pas tegoei beginnen
    Check out my Twitter or Blog, about finance, politics, and other stuff.

Member DaTa's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vincort Bekijk bericht
    Bij HIR in Leuven zijn enkel de eindoplossing beschikbaar, niet de werkwijze om tot die oplossingen te komen. Nuja, op toledo is er ook zo'n wiskundeforum en daar vind je op het einde van het semester ook wel redelijk veel opgeloste oefeningen terug. Het zelf vinden van de werkwijze van oefeningen is natuurlijk wel belangrijker dan de uitgewerkte oplossing snappen.

Edit: dit is voor het vak wiskunde

Approved 9-lifer stvw's schermafbeelding
    iTrader
    52 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door zipke Bekijk bericht
    Zie wat Manu schreef.

En ik vergelijk niet enkel Master vs Bachelor qua moeilijkheid maar wat ikook zag en hoorde bij medestudenten.

Bv de wiskunde was krak hetzelfde maar werd wel over 2 semesters gegeven, met ook 2 aparte examens bij HUB itt Lessius. (was toen zo toch)
    Maar ook de docenten waren veel toegankelijker.

Zoiets maakt dat ik het 'makkelijker' omschreef ook al is de leerstof voor 99 procent gelijk.
    I'd agree with you but then we'd both be wrong

iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DaTa Bekijk bericht
    Bij HIR in Leuven zijn enkel de eindoplossing beschikbaar, niet de werkwijze om tot die oplossingen te komen. Nuja, op toledo is er ook zo'n wiskundeforum en daar vind je op het einde van het semester ook wel redelijk veel opgeloste oefeningen terug. Het zelf vinden van de werkwijze van oefeningen is natuurlijk wel belangrijker dan de uitgewerkte oplossing snappen.

Edit: dit is voor het vak wiskunde
    Dat lijkt me dan ook het grote verschil met pakweg hogeschool/VUB?/..., waar men ook sterkt de focus legt op het 'hoe'-gedeelte, met veel voorbeeldoefeningen, les in kleine klassen en participatie...

Member
    iTrader
    0
    Om even te reageren op wat hier gezegd wordt over moeilijkheidsgraden.
    Dat het ergens "makkelijker" is wilt niet zeggen dat het slechter is. Zelf zit ik op de kul en als ik vergelijk met andere scholen (ken daar mensen) lijkt het alsof ik veel meer "mijn plan moet trekken" terwijl men op die andere scholen veel beter begeleid wordt. Ik denk eigenlijk dat die mensen die goed begeleid worden en een mooie cursus met oplossingen voorgeschoteld krijgen het vak uiteindelijk misschien wel beter beheersen dan ikzelf. Maar dat is gewoon mijn mening.

iTrader
    48 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bekijk bericht
    Dat het ergens "makkelijker" is wilt niet zeggen dat het slechter is. Zelf zit ik op de kul en als ik vergelijk met andere scholen (ken daar mensen) lijkt het alsof ik veel meer "mijn plan moet trekken" terwijl men op die andere scholen veel beter begeleid wordt. Ik denk eigenlijk dat die mensen die goed begeleid worden en een mooie cursus met oplossingen voorgeschoteld krijgen het vak uiteindelijk misschien wel beter beheersen dan ikzelf. Maar dat is gewoon mijn mening.
    QFT

Member nite's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    Weblogs
    4
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bekijk bericht
    En zelfs dan nog hangt het vaker sterker af van individuele proffen dan van universiteiten zelf. Sommige proffen hebben een goede cursus gemaakt met veel voorbeelden. Andere proffen maken een cursus waar nogal veel: "hieruit kunnen we eenvoudig afleiden dat:...", waar die 'eenvoudig afleiden' verondersteld gesnapt te zijn door de studenten zonder bijkomende uitleg en dat komt dan ook op het examen.

Pagina 2 van 74 EersteEerste 1234561252 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten