Pagina 19 van 74 EersteEerste ... 91516171819202122232969 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 271 t/m 285 van 1107
    Member Snowyflake's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ikkina Bekijk bericht
    Eventjes een vraagje voor mijn vriend, die eraan denkt om Hir(b) te studeren:

Hij volgt nu TSO Elektromechanica (theoretische richting, krijgt geen praktijk) met 4u wiskunde. Hij haalt op wiskunde meestal 85-90% in de examenperiode, zonder hier veel moeite voor te doen. Voor de rest heeft hij een heel goede studiementaliteit, heeft nooit buizen, totaal van 80%. Hij is van ASO naar TSO moeten zakken in het vierde middelbaar, omdat hij veel schooldagen had gemist (door een ernstige ziekte) en hij anders zijn jaar opnieuw moest doen.

Zou dit enigszins haalbaar zijn voor hem, mits hij nog van plan is zich bij te werken voor wiskunde in de zomervakantie? Hij is totaal geen type dat uitgaat, houdt zijn leerstof goed bij en is erg gemotiveerd.
    Als alles wat in uw post staat klopt moet je dat zelf niet meer vragen maar moet hij het zeker proberen. De enigste (toch zeker de grootste) reden waarom de slaagkansen voor een ASO'er hoger liggen is omdat de meesten die in TSO belanden daar zitten omdat ze niet zo slim zijn, minder ambitie hebben/hadden, lui zijn, ... Terwijl alle gemotiveerde, en de werkers minder snel naar TSO gaan.
    Alé ge moogt hier geen verkeerde conclusies trekken in TSO zitten er ook werkers en slimme mensen.
    Ik wil gewoon zeggen dat voorkennis geen prioriteit is. Als hij intelligent is en motivatie heeft en ervoor wil en zal werken heeft hij in mijn ogen even veel kans als een ASO'er met dezelfde voornemens.
    “ Punctuality is the virtue of the bored. ”
    — Evelyn Waugh

Member zipke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snowyflake Bekijk bericht
    Als alles wat in uw post staat klopt moet je dat zelf niet meer vragen maar moet hij het zeker proberen. De enigste (toch zeker de grootste) reden waarom de slaagkansen voor een ASO'er hoger liggen is omdat de meesten die in TSO belanden daar zitten omdat ze niet zo slim zijn, minder ambitie hebben/hadden, lui zijn, ... Terwijl alle gemotiveerde, en de werkers minder snel naar TSO gaan.
    Alé ge moogt hier geen verkeerde conclusies trekken in TSO zitten er ook werkers en slimme mensen.
    Ik wil gewoon zeggen dat voorkennis geen prioriteit is. Als hij intelligent is en motivatie heeft en ervoor wil en zal werken heeft hij in mijn ogen even veel kans als een ASO'er met dezelfde voornemens.
    Second - succes ermee!
    You sound much more intelligent with your mouth shut
    / Zipke, making Swedish girls look like hairy old men. - Lorim.
    ~Only a biker understands why a dog likes to stick his head out the window.

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Eventjes een vraagje voor mijn vriend, die eraan denkt om Hir(b) te studeren:

Hij volgt nu TSO Elektromechanica (theoretische richting, krijgt geen praktijk) met 4u wiskunde. Hij haalt op wiskunde meestal 85-90% in de examenperiode, zonder hier veel moeite voor te doen. Voor de rest heeft hij een heel goede studiementaliteit, heeft nooit buizen, totaal van 80%. Hij is van ASO naar TSO moeten zakken in het vierde middelbaar, omdat hij veel schooldagen had gemist (door een ernstige ziekte) en hij anders zijn jaar opnieuw moest doen.

Zou dit enigszins haalbaar zijn voor hem, mits hij nog van plan is zich bij te werken voor wiskunde in de zomervakantie? Hij is totaal geen type dat uitgaat, houdt zijn leerstof goed bij en is erg gemotiveerd.
    Ge wilt gewoon dat er mensen ja zeggen als ik uw post zo zie.
    En als ie echt totaal geen miserie heeft met wiskunde en kan afleiden en integreren, is het niet uitgesloten.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member Ikkina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Ge wilt gewoon dat er mensen ja zeggen als ik uw post zo zie.
    En als ie echt totaal geen miserie heeft met wiskunde en kan afleiden en integreren, is het niet uitgesloten.
    Haha, ja . Ik wil hem gewoon graag dat extra steuntje in de rug kunnen geven. Alsook dat hij een soort van bevestiging kan krijgen, dat het zeker niet onmogelijk is.

Bedankt voor jullie reacties.

Member
    iTrader
    0
    Hey mensen, ik heb nog een vraagje waarmee ik al een tijdje zit.
    Ik wil dus hir of tew studeren, maar ben er nog niet helemaal uit. Iedereen zegt om te beslissen op basis van wat je later zou willen doen. Nu is mijn probleem: wat 'word' je met een diploma hir of tew.
    vb rechten = advocaat, rechter, notaris,...
    of geneeskunde = dokter

maar ik heb niet echt een idee waar het diploma hir of tew naar leidt. één van de mogelijkheden is boekhouder denk ik ? maar dat zie ik me niet heel mijn leven doen.
    Welke functies beoefenen afgestudeerde tew'er en hir's het MEEST. Ik bedoel dus welke starterjobs zijn er voor deze mensen ?

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Nee weinig TEW'ers worden boekhouder. Das eerder iets voor Hogescholer's accountancy fiscaliteit.

Onder meer: Bedrijfsrevisor (na stage van 3 jaar), auditor, consultant, sales manager, accountant,...

Veel meer mogelijkheden uiteraard, maar ik ken ze zelf ook niet allemaal

Approved 9-lifer Profitable's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Selfmade Bekijk bericht
    Hey mensen, ik heb nog een vraagje waarmee ik al een tijdje zit.
    Ik wil dus hir of tew studeren, maar ben er nog niet helemaal uit. Iedereen zegt om te beslissen op basis van wat je later zou willen doen. Nu is mijn probleem: wat 'word' je met een diploma hir of tew.
    vb rechten = advocaat, rechter, notaris,...
    of geneeskunde = dokter

maar ik heb niet echt een idee waar het diploma hir of tew naar leidt. één van de mogelijkheden is boekhouder denk ik ? maar dat zie ik me niet heel mijn leven doen.
    Welke functies beoefenen afgestudeerde tew'er en hir's het MEEST. Ik bedoel dus welke starterjobs zijn er voor deze mensen ?
    Voor boekhouder moet je een bachelor doen. TEW/HIR staan daar boven. Meeste starters beginnen in de audit, consultancy, bankensector, eigen onderneming starten, ...

Edit: miljaardedju
    Life is all about being Profitable.

Member
    iTrader
    0
    ah ok, dan is het toch al goed :d

Wat is precies het verschil tussen een accountant en een boekhouder ?

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Uhm tik eens in op google. Staat direct uitgelegd.

Al kan het zijn dat accountants ook door hogeschoolers wordt uitgeoefend, heb ik niet direct zicht op

Member flyingdutchman's schermafbeelding
    iTrader
    15 (94%)
    Is accountancy niet gewoon engels voor boekhouden? maw dat ze hetzelfde zijn.

Approved 9-lifer Profitable's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Accountants vallen onder het IAB, boekhouders onder BIBF en voor de volledigheid bedrijfsrevisoren onder het IBR.

Op die sites zal je wel genoeg informatie vinden, maar in het algemeen is het zo: een bedrijfrevisor mag meer activiteiten verrichten dan een accountant (bv jaarrekening certificeren mag enkel bedrijfsrevisor), maar een accountant mag wel nog meer dan een boekhouder.

Bevoegdheden accountant:
    Bevoegdheden - IAB
    Life is all about being Profitable.

Member
    iTrader
    0
    Ik ga mijn vraag hier ook eens stellen nu ik deze topic zie opduiken

Ik studeer normaal in juni af in een professionele bachelor autotechnologie.
    Nu ben ik geïnteresseerd om eventueel een schakelprogramma te doen aan de HUB voor een master HIR.

Is er iemand die een idee heeft hoeveel jaar dit in beslag zou nemen? 1 schakeljaar + 2 masterjaren?

Thanks in advance

Member Ikkina's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerre__ Bekijk bericht

Nu ben ik geïnteresseerd om eventueel een schakelprogramma te doen aan de HUB voor een master HIR.

Is er iemand die een idee heeft hoeveel jaar dit in beslag zou nemen? 1 schakeljaar + 2 masterjaren?

Thanks in advance
    Het lijkt me zeer straf dat je een schakelprogramma zou kunnen doen, laat staan vrijstellingen zou kunnen krijgen, want je huidige opleiding heeft toch helemaal niets te maken met HIR?

Je kan wel in 3 jaar een masterdiploma Industrieel Ingenieur: elektromechanica (afstudeerrichting automotive engineering) behalen.

Member Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flyingdutchman Bekijk bericht
    Is accountancy niet gewoon engels voor boekhouden? maw dat ze hetzelfde zijn.
    Nee.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jerre__ Bekijk bericht

Thanks in advance
    Ik zou het niet doen, ik schat de kans zéér laag in dat je zou slagen in jou opzet. HIR is totaal een ander vakgebied dan autotechnologie en de stap van professionele bachelor naar een academische master is niet te onderschatten.
    Ik ben. Jij bent. Hij is. Wij zijn. Jullie zijn. Zij zijn.

Member
    iTrader
    0
    Het lijkt me zeer straf dat je een schakelprogramma zou kunnen doen, laat staan vrijstellingen zou kunnen krijgen, want je huidige opleiding heeft toch helemaal niets te maken met HIR?

Je kan wel in 3 jaar een masterdiploma Industrieel Ingenieur: elektromechanica (afstudeerrichting automotive engineering) behalen.
    Ik rekende niet op vrijstellingen, maar waarom zou je daar met een prof. bach. niet kunnen instromen? Bij de HUB zou dat kunnen blijkbaar...

Ik kan op 2 jaar tijd een master ind. ing. halen in automotive engineering, klopt (zowel in EM als in Elektronica-ICT). Maar economie interesseert mij dusdanig dat ik toch de stap nog zou willen wagen als ik de kans heb...

Pagina 19 van 74 EersteEerste ... 91516171819202122232969 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten