Pagina 14 van 74 EersteEerste ... 41011121314151617182464 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 196 t/m 210 van 1107
    Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Klopt. Normaal zou ik zo niet reageren maar op de onbeleefde manier waarop hij het brengt lokt dat reacties uit naar mijn mening

Member Snowyflake's schermafbeelding
    iTrader
    9 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartdeheld Bekijk bericht
    Hallo

ik ben v plan Handelswetenschappen te studeren maar ben nog ah twijfelen tss Hogent en HUB. Ik wil niet dat iemand me doorverwijst naar een thread van 4 jaar oud.

Blijkbaar heb je in HUB maar een halve dag les en is er een veel betere begeleiding en zorgt dit voor hogere slaagpercentages dan in Hogent. Er zijn er hier ook zeggen dat het gemakkelijker zou zijn in Brussel.

In Hogent is het blijkbaar wat chaotischer en sta je er ook wat alleen voor.
    Er zijn ook springuren.

Even voor de zekerheid: HW is toch een universitair diploma? Kan je je in dezelfde dingen masteren als een TEW'er zonder schakelprogramma?
    Ik doe HW aan hogent. Weet niet of het moeilijker of gemakkelijker is dan ergens anders met dat ik enkel ervaring heb met hogent.. Ik denk dat dat ook moeilijk te antwoorden is, elk vak is anders, het ene vak kan moeilijker zijn aan de hub terwijl het ander vak dan weer moeilijker zal zijn in Gent.
    Naar wat ik hier hoor klinkt de begeleiding in Hogent wel wat minder te zijn, zo hadden we in het eerste jaar eerste semester een vak inleiding boekhouden waarvan het examen geen theorie was maar 100% boekingen waren terwijl we enkel theorie les kregen en nooit oefeningensessies hadden daarvan. Bijgevolg kende ik er die in december niet eens wisten hoe boekhouden eruitzat ... Hadden dan ook maar 2/20 ervoor terwijl het eigenlijk inleiding boekhouden eigenlijk niet eens zo moeilijk is. Je moest het gewoon zelf thuis uitzoeken.

Voor u zal HW universitair zijn. Je eerste jaar zal wss nog aan de hogeschool zijn en vanaf je tweede bachelor zal het aan de unief zijn, waardoor je bijgevolg dus ook diploma krijgt van unief. Vergeet wel niet dat dat ook wil zeggen dat je 5 jaar zal moeten studeren ipv de 4 jaar dat het momenteel is. TEW gaat ook 5 jaar worden maar KMO management zal dan weer 3 jaar blijven dus het verschil daartussen zal enkel nog groter worden ...
    “ Punctuality is the virtue of the bored. ”
    — Evelyn Waugh

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snowyflake Bekijk bericht
    Ik doe HW aan hogent. Weet niet of het moeilijker of gemakkelijker is dan ergens anders met dat ik enkel ervaring heb met hogent.. Ik denk dat dat ook moeilijk te antwoorden is, elk vak is anders, het ene vak kan moeilijker zijn aan de hub terwijl het ander vak dan weer moeilijker zal zijn in Gent.
    Naar wat ik hier hoor klinkt de begeleiding in Hogent wel wat minder te zijn, zo hadden we in het eerste jaar eerste semester een vak inleiding boekhouden waarvan het examen geen theorie was maar 100% boekingen waren terwijl we enkel theorie les kregen en nooit oefeningensessies hadden daarvan. Bijgevolg kende ik er die in december niet eens wisten hoe boekhouden eruitzat ... Hadden dan ook maar 2/20 ervoor terwijl het eigenlijk inleiding boekhouden eigenlijk niet eens zo moeilijk is. Je moest het gewoon zelf thuis uitzoeken.

Voor u zal HW universitair zijn. Je eerste jaar zal wss nog aan de hogeschool zijn en vanaf je tweede bachelor zal het aan de unief zijn, waardoor je bijgevolg dus ook diploma krijgt van unief. Vergeet wel niet dat dat ook wil zeggen dat je 5 jaar zal moeten studeren ipv de 4 jaar dat het momenteel is. TEW gaat ook 5 jaar worden maar KMO management zal dan weer 3 jaar blijven dus het verschil daartussen zal enkel nog groter worden ...
    ok bedankt! Toch wel jammer om te horen dat ze je eigenlijk wat op het verkeerde pad sturen met als gevolg dat je een 2/20 hebt.

Heb je er spijt van dat je het aan de Hogent volgt? Moest je opnieuw kunnen kiezen, zou je hetzelfde gedaan hebben?

btw: ik heb KMO-management intussen uitgesloten, te laag niveau

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Racing_Genk Bekijk bericht
    ^^ Er ontbreekt een punt na uw laatste zin.
    IK beweer niet dat ik taalvaardig ben ofzoiets he. En een punt vergeten zetten heeft daar niets mee te maken. Get a life
    Laatst gewijzigd door bartdeheld; 25 maart 2012 om 15:42

iTrader
    9 (100%)
    ok bedankt! Toch wel jammer om te horen dat ze je eigenlijk wat op het verkeerde pad sturen met als gevolg dat je een 2/20 hebt.

Heb je er spijt van dat je het aan de Hogent volgt? Moest je opnieuw kunnen kiezen, zou je hetzelfde gedaan hebben?

Absoluut geen spijt van, zou niet weten waarom, was er in eerste zit door in mijn 1ste bach en nu in januari ook nog geen buizen. Heb blijkbaar geen nood aan extra begeleiding en qua locatie en campus is hogent fantastisch. Als ik les heb om 10u30 kan ik om 10u20 thuis vertrekken met de auto en nog min of meer op tijd toekomen. Grote parking, veel resto's, etc... Alhoewel die grote pluspunten moet jij niet in rekening nemen met dat we door de integratie met ugent gaan verhuizen Maar voor mij speelde dit toch wel grote rol in mijn keuze van waar en wat te studeren. Moest ik opnieuw kunnen kiezen zou ik zeker hetzelfde kiezen.
    — Evelyn Waugh

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Snowyflake Bekijk bericht
    Absoluut geen spijt van, zou niet weten waarom, was er in eerste zit door in mijn 1ste bach en nu in januari ook nog geen buizen. Heb blijkbaar geen nood aan extra begeleiding en qua locatie en campus is hogent fantastisch. Als ik les heb om 10u30 kan ik om 10u20 thuis vertrekken met de auto en nog min of meer op tijd toekomen. Grote parking, veel resto's, etc... Alhoewel die grote pluspunten moet jij niet in rekening nemen met dat we door de integratie met ugent gaan verhuizen Maar voor mij speelde dit toch wel grote rol in mijn keuze van waar en wat te studeren. Moest ik opnieuw kunnen kiezen zou ik zeker hetzelfde kiezen.
    dus die grote parking en resto's zijn niet zo goed aan de Ugent faculteit economie en bedrijfskunde?
    Als dit het geval is, lijkt het in Gent enkel minder aantrekkelijk te worden.

iTrader
    9 (100%)
    dus die grote parking en resto's zijn niet zo goed aan de Ugent faculteit economie en bedrijfskunde?
    Hoe het zit met de resto's in Gent weet ik niet maar parking spreekt voor zich denk ik. Met je auto stad in geraken is al moeilijker terwijl het nu aan de rand ligt dus je moet stad niet in. En parking vinden in stad kost meestal geld en meestal minder parkingplaatsen. Ik ga volgend jaar op erasmus dus dan heb ik er geen last van maar voor in mijn master ga ik wss mijn auto dan parkeren aan de hogeschool waar we nu zitten en dan met de fiets nog moeten fietsen naar de nieuwe locatie ...
    — Evelyn Waugh

Member Flawless's schermafbeelding
    iTrader
    0

Ik denk zelfs dat bachelor kleuteropleiding te hoog niveau is voor. u
    Ik ben. Jij bent. Hij is. Wij zijn. Jullie zijn. Zij zijn.

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Er zit een ondergrondse parking onder het Sint-Pietersplein, veel dichter kunt ge niet raken zonder u in de aula te parkeren (bij wijze van spreken ofc). Wel geen idee van het tarief, had toen geen wagen.

Qua resto's: ge hebt er 2: eentje in dezelfde straat, eentje 2 straten verder.
    En als de lessen tegensteken of ge wilt eens vettig eten, de Overpoort is 1 straat verder.
    Gelieve de flauwe opmerkingen rond mijn nick - if any - voor uzelf te houden.
    Het is intussen bijna 10 jaar geleden dat ik hier registreerde en was toen veeleer een inside joke.

Member Blazinn's schermafbeelding
    iTrader
    5 (100%)
    Zijn hier toevallig mensen die nu in hun masterjaar HW zitten aan de HUB? Ik twijfel nog tussen de algemeen en finance & risk management. Ik vrees dat finance té specifiek zal zijn. Anderzijds zeggen vakken als HRM en marketing, die in de algemene afstudeerrichting terugkomen, mij ook geen bal...

Indien je een van deze afstudeerrichtingen doet; Waarom heb je ervoor gekozen en hoe vallen deze (inhoudelijk) mee?

Member i am evel homer's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Er zit een ondergrondse parking onder het Sint-Pietersplein, veel dichter kunt ge niet raken zonder u in de aula te parkeren (bij wijze van spreken ofc). Wel geen idee van het tarief, had toen geen wagen.

Qua resto's: ge hebt er 2: eentje in dezelfde straat, eentje 2 straten verder.
    En als de lessen tegensteken of ge wilt eens vettig eten, de Overpoort is 1 straat verder.
    Dagtarief was 2,50€ bij mijn weten. Veruit goedkoopste parking van Gent!

Member
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Flawless Bekijk bericht
    Ik denk zelfs dat bachelor kleuteropleiding te hoog niveau is voor. u
    Why bash kleuteronderwijs?

Member zipke's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Bekijk bericht
    Why bash kleuteronderwijs?
    Omdat ge daarvoor enkel blokfluit moet kunnen spelen en handjes draaien koekenbakken vlaaien?
    You sound much more intelligent with your mouth shut
    / Zipke, making Swedish girls look like hairy old men. - Lorim.
    ~Only a biker understands why a dog likes to stick his head out the window.

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Ik vind blokfluit leren spelen moeilijker dan de gemiddelde unief richting ze. Aldus mijn ervaringen uit het middelbaar

Member
    iTrader
    0
    Normaal gezien zal ik dit semester mijn master in de HW behalen. Om eerlijk te zijn, had ik in het begin liever TEW gedaan, maar ik had schrik voor die wiskunde en daarom koos ik voor HW. Achteraf bleek dit een goede keuze te zijn... Maar omdat HW in een hogeschool wordt gegeven, heb ik nooit het gevoel gehad in een universiteit te zitten. Ook de leerstof viel redelijk goed mee (ondanks HW eigenlijk een academische richting is). Ik vroeg mij af of het een goed idee zou zijn om bovenop mijn master in de HW, nog een master in de TEW te doen (aan de KUL)? thx!

Pagina 14 van 74 EersteEerste ... 41011121314151617182464 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten