Weergegeven resultaten: 1 t/m 17 van 17
    trX
    trX is offline
    Member trX's schermafbeelding
    iTrader
    0

Question Werkgever niet vermelden op CV

Hey allemaal,

In juni 2011 ben ik afgestudeerd als Professionele Bachelor ICT, daarna ben ik meteen op zoek gegaan naar werk.
    Vrij snel had ik een interessante aanbieding en ben hierop ingegaan, sinds augustus ben ik aan het werk.

Jammer genoeg bevalt het werk me niet zo, de opleidingen en begeleiding die ik krijg zijn (naar mijn mening) ondermaats.

Nu zou ik graag op zoek gaan naar ander werk, hierbij vroeg ik me af of het beter is om mijn huidige werkgever wel of niet te vermelden op mijn CV? Dit zou namelijk argwaan kunnen wekken als men ziet dat ik na 1 maand al op zoek ben naar iets anders...

Greets,
    trX
    Laatst gewijzigd door trX; 16 september 2011 om 13:29

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Ik zou de werkgever vermelden. Als de nieuwe werkgever vraagt waarom je daar maar een maand gewerkt hebt, zeg je gewoon wat je hier hebt staan: dat je de opleidingen en begeleidingen maar ondermaats vindt.

JPV
    JPV is offline
    Approved 9-lifer JPV's schermafbeelding
    iTrader
    3 (100%)
    verander vooral (als ik je post goed lees) 2010 door 2011

trX
    trX is offline
    iTrader
    0
    Als antwoord zou ik kunnen krijgen, "Je kan toch moeilijk na een maand weten of de opleidingen ondermaats zijn?"

Banned
    iTrader
    15 (100%)
    Vermelden, en tijdens het interview kan je dan zeggen waarom je wenst over te stappen. Op die manier kom je over als iemand die weet wat hij wilt. Natuurlijk zien dat je eisen niet te hoog zijn.

trX
    trX is offline
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JPV Bekijk bericht
    verander vooral (als ik je post goed lees) 2010 door 2011
    foutje

Kan een toekomstige werkgever achterhalen waar ik in het verleden gewerkt heb, als ik hier niets over vermeld?

Member Kingfisher's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Neen, maar voor jou als starter is een halve referentie beter dan geen referentie. Zet het er op, je bent trouwens niet verplicht om te melden waarom je er bent weggegaan. Soliciteren is als versieren. Als je nieuwe vriendin vraagt waarom je bij de vorige vriendin bent weggegaan, zeg je toch gewoon dat het niet goed klikte ('ze kon fenomenaal p%pen' of 'zoals alle w%ven was het soms te veel een bitch' aijn dan weer minder goede antwoorden). En net zoals bij versieren, is het makkelijker om een lief te vinden als je er al een hebt, dan wanneer je single bent.

trX
    trX is offline
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kingfisher Bekijk bericht
    Neen, maar voor jou als starter is een halve referentie beter dan geen referentie. Zet het er op, je bent trouwens niet verplicht om te melden waarom je er bent weggegaan. Soliciteren is als versieren. Als je nieuwe vriendin vraagt waarom je bij de vorige vriendin bent weggegaan, zeg je toch gewoon dat het niet goed klikte ('ze kon fenomenaal p%pen' of 'zoals alle w%ven was het soms te veel een bitch' aijn dan weer minder goede antwoorden). En net zoals bij versieren, is het makkelijker om een lief te vinden als je er al een hebt, dan wanneer je single bent.
    Ok, bedankt voor de vergelijking. Van lief zoek ik (momenteel) nog niet veranderen.

Member Hiapoe's schermafbeelding
    iTrader
    0
    vooral de momenteel tussen haakjes spreekt boekdelen

Succes alvast met je zoektocht naar een nieuwe job... wat voor type job zoek je?

trX
    trX is offline
    iTrader
    0
    Een functie als Windows System Engineer, ben vooral op zoek naar een bedrijf dat een degelijke opleiding kan bieden.

Approved 9-lifer Bumbolt's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hiapoe Bekijk bericht
    vooral de momenteel tussen haakjes spreekt boekdelen

Succes alvast met je zoektocht naar een nieuwe job... wat voor type job zoek je?
    Eerst een dikke job vinden dan is er meer keus voor wat anders xD

Succes!

Member Genious's schermafbeelding
    iTrader
    10 (100%)
    Weblogs
    1
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door trX Bekijk bericht
    Als antwoord zou ik kunnen krijgen, "Je kan toch moeilijk na een maand weten of de opleidingen ondermaats zijn?"
    Dat is dan ook een goede vraag, nietwaar?
    Als ge het nu al weet, dan weet ge normaal toch ook waarom ge het nu al weet?
    Hadden ze u concreet iets beloofd rond hoe snel dat ging komen?

Eigenlijk, hadden ze daaromtrent wel beloftes gemaakt?

Member Anopheles's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Ik ken de situatie niet goed, maar weet dat jouw beeld over werk en werknemers als net afgestudeerde wel eens verschillend kan zijn van de realiteit !

trX
    trX is offline
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Genious Bekijk bericht
    Dat is dan ook een goede vraag, nietwaar?
    Als ge het nu al weet, dan weet ge normaal toch ook waarom ge het nu al weet?
    Hadden ze u concreet iets beloofd rond hoe snel dat ging komen?

Eigenlijk, hadden ze daaromtrent wel beloftes gemaakt?
    Ze hadden mij inderdaad opleidingen beloofd, deze krijg ik ook. Maar ze zijn niet echt relevant met mijn functie.
    Ik werk namelijk in de zorgsector (meer bepaald een ziekenhuis), de opleidingen die ik krijg gaan over ziekenhuis applicaties.

Nog een vraagje...

Stel ik vermeld deze werkgever niet op mijn CV, dan zal mijn nieuwe werkgever aan het aantal vakantiedagen merken dat ik al gewerkt heb?

Banned ^MystiQ's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Een functie als Windows System Engineer, ben vooral op zoek naar een bedrijf dat een degelijke opleiding kan bieden.
    Ik denk dat je toch meer naar bedrijven zoals RealDolmen zal moeten gaan. Het zijn de grotere spelers binnen de markt die hun mensen veel opleidingen kunnen aanbieden.

trX
    trX is offline
    iTrader
    0
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ^MystiQ Bekijk bericht
    Ik denk dat je toch meer naar bedrijven zoals RealDolmen zal moeten gaan. Het zijn de grotere spelers binnen de markt die hun mensen veel opleidingen kunnen aanbieden.
    Ik was idd van plan om de grotere bedrijven aan te spreken. Heb een foute keuze gemaakt en beklaag het me.

Banned ^MystiQ's schermafbeelding
    iTrader
    18 (100%)
    Ik was idd van plan om de grotere bedrijven aan te spreken. Heb een foute keuze gemaakt en beklaag het me.
    Probeer wel van positief te blijven. Het kan best zijn dat ge het u beklaagd maar vergeet niet dat één maand op een carrière van 40 jaar werkelijk niets betekent. Ik heb zelf ook het probleem gehad dat ik iets té snel wou gaan maar ik heb ondertussen geleerd om genoeg geduld uit te oefenen en zodra je dat doorhebt word je sneller beloond met wat je wil dan je zou denken. En wees ook eerlijk op uw nieuwe sollicitatiegesprekken. De vraag waarom je na één maand wil weggaan zal er zeker komen! Ze zullen net hetzelfde zeggen ook zoals ik nu zeg "Denk je niet dat het goed is om wat meer geduld uit te oefenen". Bereid u echt goed voor op dat soort vragen want één maand is wel heel vroeg. Ondanks wat sommigen hier u ook zeggen

Discussie informatie

Users Browsing this Thread

Op dit moment bekijken 1 gebruikers deze discussie. (0 leden en 1 gasten)

Regels voor berichten