Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 46 t/m 60 van 122
    Member PineMangoes's schermafbeelding
    iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NotoriousP Bekijk bericht
    Ing. sluit nauw aan bij 5,6 en 7. Ik merk toch dat 2300+ meestal met auto overal de standaard blijkt te zijn op die van Elektronica-ict na, die zitten een 200€ lager.
    Standaard in brussel/antwerpen en grote steden waarschijnlijk, in WVL of Limburg wordt dat moeilijk imo.

Approved 9-lifer NotoriousP's schermafbeelding
    iTrader
    153 (100%)
    Ah ja dat zou kunnen, ik ken nu echt niemand die in 1 van die 2 provincies aan de slag is.
    It's OK if you disagree with me.
    I can't force you to be right.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PineMangoes Bekijk bericht
    Na 4 brutoloon topics gelezen te hebben en van wat ik zelf op de arbeidsmarkt zie:

1. Geneeskunde (veruit)
    2. Tandheelkunde
    3. Rechten
    4. Ingenieurswetenschappen
    5. Handelsingenieur/TEW
    6. Bio-ingenieurswetenschappen
    7. Exacte wetenschappen

Kinesie en psychologie scoren ook zeer hoog als zelfstandige maar in loondienst is het niet echt veel soeps, daarom kan ik ze niet in 't lijstje plaatsen. Van hogeschoolrichtingen heb ik weinig idee.
    Opt koppeke gevallen?
    Starcraft 2 profiles: T Hydra, InstantPizza | P FrozenFire

Member tommie314's schermafbeelding
    iTrader
    54 (98%)
    Top10 in de rechten zal meer verdienen dan top10 van ingenieurswetenschappen.

Approved 9-lifer dietrich0's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Rechten niet zo hoog? Verdomme verkeerde richting gekozen
    wtf

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommie314 Bekijk bericht
    Top10 in de rechten zal meer verdienen dan top10 van ingenieurswetenschappen.
    Ja en dan? Dat gaat em over 10 studenten ofzo...

Als je de hoogste 25% gaat vergelijken zal irwetenschappen >>>> rechten ze . Advocaten op hun stage worden vaak uitgezogen ze . En niet iedereen in de rechten haalt grote onderscheiding .
    Starcraft 2 profiles: T Hydra, InstantPizza | P FrozenFire

Member
    iTrader
    1 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straddle Bekijk bericht
    Top 10 starterslonen naar opleiding | Vacature.com

Hoeveel gaan full time mensen met een slecht diploma per maand hebben? Zoveel minder zal het niet zijn. Laat het per maand 1,000-1,500 euro zijn in enkele extreme gevallen, dat is toch niet zo enorm? Ik denk dat die spread in Amerika of veel Aziatische landen pakken groter gaat zijn. De fiscus hier doet de verchillen grotendeels verdampen.
    Insinueer je nu dat mensen nooit opslag krijgen door die cijfers van starterslonen als relevant te beschouwen?

Iemand met een mooi diploma kan voor zijn dertigste gerust boven de 2000 euro netto zitten en een wagen. Hell, bijna alle burgies die ik ken van mijn leeftijd (27) zitten daar nu al boven.

Alles bij elkaar geteld, zit je al snel aan meer dan 1000 euro netto waarde verschil met iemand die 1300-1500 verdient zonder wagen. Als ik naar de hogere lonen kijk, dan zit je al snel aan een verschil boven de 1500 euro netto. Als ik naar de extremen kijk, is dat al meer dan 2000 euro netto. Allemaal mensen onder de 30 jaar.

Zo'n verschillen kun je niet klein noemen. Verschillende van die personen verdienen al (een stuk) meer dan hun ouders.

iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door [BAT] Hydra Bekijk bericht
    Opt koppeke gevallen?
    Hoezo? Advocaten factureren minimum 50€/u, als je ietwat reputatie hebt kan je daar 200 van maken. Om nog maar te zwijgen van notarissen.

Niet iedereen met een rechtendiploma wordt advocaat, sure, maar je hebt de kans. Zoals hoger gezegd denk ik dat advocaten over hun hele carrière een beduidend pak meer verdienen dan ingenieurs. Ingenieurs zijn in de meeste bedrijven sterk ondergewaardeerd tov finance/sales/marketing profielen.

Member Racing_Genk's schermafbeelding
    iTrader
    16 (100%)
    Ik ken ene die burgerlijk heeft gedaan en verdient nu rond de 10.000€ netto, rond de 40 jaar is em , dus ik denk da burgerlijk ook wel redelijk snel opslaat

Hij heeft wel al altijd enorm hard gewerkt hiervoor

iTrader
    14 (100%)
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rebensmans Bekijk bericht
    Ik ken ene die burgerlijk heeft gedaan en verdient nu rond de 10.000€ netto, rond de 40 jaar is em , dus ik denk da burgerlijk ook wel redelijk snel opslaat

Hij heeft wel al altijd enorm hard gewerkt hiervoor
    Da's wel een ferme uitzondering, ik ken er enkele rond die leeftijd en die zitten aan +/- 4500 als engineering manager.

Ingenieur is een knelpuntberoep, wordt overal gezegd, maar de relatieve verloning maakt dat de intelligentere studenten meestal voor andere richtingen opteren (en terecht).

Approved 9-lifer dietrich0's schermafbeelding
    iTrader
    0
    Een goede zelfstandige met zijn eigen bedrijf verdient misschien nog het meeste van allemaal. Zo ken ik er wel een aantal zonder hoger diploma die een topzaak hebben opgestart en een loon hebben waarvan de topingenieurs e.d. alleen maar van kunnen dromen. Maar ja die tijd van zonder diploma veel geld te verdienen is gedaan zeggen de meesten.
    Laatst gewijzigd door dietrich0; 11 september 2011 om 22:02
    wtf

iTrader
    54 (98%)
    Da's wel een ferme uitzondering, ik ken er enkele rond die leeftijd en die zitten aan +/- 4500 als engineering manager.

Ingenieur is een knelpuntberoep, wordt overal gezegd, maar de relatieve verloning maakt dat de intelligentere studenten meestal voor andere richtingen opteren (en terecht).
    Want de meest intelligente studenten doen rechten

iTrader
    14 (100%)
    Want de meest intelligente studenten doen rechten
    Dat zei ik (helemaal) niet . Gaf gewoon één van de oorzaken voor het steeds dalende ingenieurskorps aan de universiteiten. De echte toppers doen trouwens nog altijd ingenieur denk ik omdat de uitdaging er het grootst is.

iTrader
    54 (98%)
    Dat zei ik (helemaal) niet . Gaf gewoon één van de oorzaken voor het steeds dalende ingenieurskorps aan de universiteiten.
    Achteraf gezien zou ik het wrs ook niet meer doen weliswaar . Ingenieurs hebben ze overal te kort, maar ze proberen lokken met een (veel) hoger salaris is blijkbaar niemand van plan. Terwijl dokters zelf een kunstmatige schaarste creëren en iedereen vindt het normaal dat ze daarvoor royaal vergoed worden.

iTrader
    14 (100%)
    Achteraf gezien zou ik het wrs ook niet meer doen weliswaar . Ingenieurs hebben ze overal te kort, maar ze proberen lokken met een (veel) hoger salaris is blijkbaar niemand van plan. Terwijl dokters zelf een kunstmatige schaarste creëren en iedereen vindt het normaal dat ze daarvoor royaal vergoed worden.
    Ik wel maar wss een andere branche (burgie werktuigkunde ipv bio-ir chemie). Enfin, kan dit altijd carrièregewijs proberen wijzigen.

Nee idd, dat bedoelde ik met mijn posts. Engineering ligt slecht in de markt, de meeste managers/bedrijfsleiders hebben ook geen achtergrond in de engineering waardoor ze de job niet op waarde kunnen schatten.

Pagina 4 van 9 EersteEerste 12345678 ... LaatsteLaatste

Tags for this Thread

Regels voor berichten